Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jak je ta storyline? V popisku se píše něco o Medvihovi, ale na eng wiki o něm (pokud nejsem slepej) není v popisu plotu ani slovo.
Mno, po dlouhé době jsem to zkoušel rozehrát (a střihl si zatím první misi) a nějak mi ovládání překvapivě nevadí tolik co dřív... asi stárnu a jsem už nějak otrlejší či co. Každopádně to má vážně moc fajn atmosféru, už se těším, až se k tomu konečně dostanu pořádně. Prvně si však střihnu dvojku s datadiskem, kterou mám naopak z celé série nejraději (dvojku už skorem finišuji za orky, datadisk ještě čeká).
Sakra, doufám, že to vydají jako freeware. Zřejmě poslední legacy hra od Blizzardu, co ještě nemám.
Šakale, na můj vkus přílišné množství vložených a vedlejších vět. Na jedné straně se tím odlišuješ, na druhou stranu je docela problém to číst. Jinak máš plusko.
Není možná skoro po dvou rocích a teď konečně šup na dvojku a trojku.
Hrál jsem nejdříve dvojku a až po ni jedničku. Světe div se, mě se líbila a bavila o něco víc jednička, atmosféricky mi přišla o něco "temnější" a "dospělejší".
Zde tedy 100% souhlasím s Karasmanem (byť jsme my ve výpočetce nikdy hry nehrávali :-) ). Warcraft je prostě vývojově o pěkný kus dál a dá se - na rozdíl od Duny 2 - hrát i dnes. Označování každé jednotky zvlášť a posílání vláčků po jedné jednotce si na nějakou taktiku ani hrát nemůže, Warcaftí 4-jednotkové skupiny už trochu ano.
Naše hodiny informatiky probíhaly tak, že jsme hráli zábavné hry. V tom asi bude ten základní rozdíl.
A mne zas tie hry neprídu až tak podobné. Warcraft je oveľa dynamickejší, čo sa týka bojov a podobne. Mikromanažment je odlišný.
Dle mého nabízí Warcraft NESROVNATELNĚ víc zábavy než Duna. Koukám, že s ViRusem mám společného pořád víc a víc, naše hodiny informatiky probíhaly skoro stejně (u nás Doom, Mortal Kombat, Scorch, ...).
"Na jednu stranu se může první Warcraft zdát jen jako klon Duny II, ovšem na stranu druhou nabízí podstatně více zábavy a lepší hratelnost a to jak v kampani, tak v poprvé u RTS viděném multiplayeru."

Chtěl jsem ti dát bod, Hlavo, ale pak jsem si to rozmyslel. Nabízí to víc zábavy než Duna? Kardinálně nemůžu souhlasit.
V: Tak to je fajn. Už jsem chtěl obdivovat tvou trpělivost, které se mi už nedostává.
Bodkin: Jo promiň, tak nějak přišly na řadu strategie, tudíž se zpožděním. Nejspíše těch nehodnocených her bude povíce 8-)
Isair: Já bych byl fakt opatrný tomuhle říkat vyloženě "vzdušné souboje". :)

Jedničku jsem tedy po vydání dvojky rozhodně nepreferoval, ale na druhou stranu jsem právě jedničku dost opomíjel ve prospěch Dune II. Nějací rytíři a draci mi tehdy ne úplně vynahrazovali buginy a raketové tanky a to mi tedy celkem v základě zůstalo dodnes. Lepší ovládání Warcraft měl, ale jako škvrně jsem měl trpělivost. :) Ty dětské oči to přeci jen berou jinak a na hádku s kamarády (co to klidně i hráli déle než já) někdy v sedmi/osmi letech, že mapa je rozdělená na políčka a ne naopak, asi nikdy nezapomenu. :D

(teď jsem asi trhl místní osobák v počtu smajlíků na post)
"A byli tu i tací, jako já, kteří v době, kdy vyšel Warcraft 2, ještě nějaký čas hráli raději tuhle hru, než přišli novému pokračování na chuť. A to se pak dá klidně žít i s max. počtem jednotek ve skupině 4 ;-)"

No jo, na světě jsou různí lidé;).

Tak Warcraft 1 by i imo mohl být fajn, nebýt toho kreténského ovládání, které mě opravdu značně iritovalo. Škoda, že neudělají (resp. spíše neudělali) nějaký ten remake, jakožto v případě W 2 Bnet edice, která přidávala (krom Battle netu samozřejmě) klávesovou zkratku pro uchování označení skupin (ctrl+1...). U Dune 2 mě to ovládání též spolehlivě odradilo, byť jsem se k němu dostal až v pozdější době.

I když Warcraft 2 je prakticky to samé, pouze s lepším ovládáním, grafikou a s přidanými vzdušnými a námořními souboji (škoda jen absence jeskynních misí).
bože to byly časy... pamatuju, jaxem jednotky posílal zpět na svou základnu, aby si odpočinuly. nebo jaxem prostě nechtěl ukončit misi, taxem stavěl panáky tak, aby vždycky co nejefektivněji zlikvidovali soupeřův útok. no ty budovy orků, co vypadaly jak americké koblihy...

jedna z mála her, jejíž intro znám skoro nazpaměť...
Dune 2 / Warcraft 1 bych, kdyz to trochu prezenu, prirovnal k Zork / King`s Quest u adventur, tedy her, ktery staly u zakladu zanru, ale dnes jsou v podstate nehratelny. Ovladani u realtimovek je naprostej zaklad, tam se na zadnej pribeh apod. nehraje.
Pokud něco, srovnám ji s C&C z 1995 (o rok mladší), která je právě díky rozumnějšímu ovládání stále pohodově hratelná.

Ale jo, já to samozřejmě beru. Já se jen Viruse ptal (a neodpověděl mi) zda to opravdu dohrál letos, nebo to hodnotil se opožděně.
Warcraft byl bomba a srovnávat skoro 17 let starou hru s pozdějšími, prostě nejde. Chápu, u lidí, kteří se nedostali ke hrám konce 80. a záčátkem 90. let v době jejich vzniku, jen velmi ztěží proniknou k jejich kouzlu, které tehdy jednoznačně měly.

A byli tu i tací, jako já, kteří v době, kdy vyšel Warcraft 2, ještě nějaký čas hráli raději tuhle hru, než přišli novému pokračování na chuť. A to se pak dá klidně žít i s max. počtem jednotek ve skupině 4 ;-)
Jo, u W2 mi chybí jenom shromáždiště a možnost nastavit výrobu jednotek (a upgradů) do fronty. Hrát se ale dát bez problémů. Osobně bych se radši podíval na nějakej (komentovanej?) gameplay radši než se pokoušet W1 hrát. Grafika mi nevadí skoro vůbec, ale to ovládání...
W1 byl přece jenom trochu neohrabanej...ale W2 - hra mého dětství. Namluvení, hudba, grafika, souboje na zemi, vodě i ve vzduchu...smrk smrk:'-/
Tak to u mne nemá Duna 2 šanci. W1 jsem hrál sice po W2, ale bavil mne. D2 jsem ve své době nedokázal dát poslední misi jen za Ordos, deviatoři mi přišli nepoužitelní (ve srovnání s ostatními) a také mne bavila... ale W1 jsem byl schopen 5 let zpátky znova dohrát a bavit se u toho, D2 jsem vzdal ve druhé misi, protože se to ovládá (na dnešního rozmazleného Falagara) naprosto dementně. Takže ve své době u mně vede W1 a v této době jednoznačně taky.
Hmm, W1 sa vzdy hral trochu lepsie ako D2, kedze tu islo uz aspon oznacit viac ako jednu jednotku :) Inak to samozrejme bola skvela hra, rovnako ako druha Dune.
Isair: Pravdu díš, každý má to svoje, ale i ty hry co jsi jmenoval jsou, zamačkávám slzu v oku, legendy.
Ten příspěvek nebyl cílený zrovna na tebe:). Spíše jsem reagoval na to ohodnocení, aniž by dotyčný hru hrál (či to takto provozoval u každého produktu). Co jsi měl za problémy s TR, opravdu netuším:).

No strategie ti tu z hlavy nevyjmenuji, těch jsem pravda příliš nehrál, přesto se mi ale Warcraft 1, narozdíl od druhého Warcraftu hrál opravdu blbě (tj. nebavil mě).
Avšak v jiných žánrech se najde spousta her, které si rád zahraji i dnes... Doom, Wolfenstein 3D, Commander Keen, Lion King, Hexen, Monkey Island atd.
Mě W1 bavil, nicméně na Dune 2 neměl. ale částečně bych to přičetl i tomu, že zase tolik na výběr jsem toho neměl, přece jenom, tehdejší distribuční kanály byly všelijaké a hrálo se co přišlo pod ruku :)
Isair: Jmenuj třeba? A za idiota se rozhodně nepovažuji a týkalo se to pouze toho Tomb Raidera, ale to bys musel zažit na vlastní PC;-)
Tak pokud někdo hodnotí hru na základě kompatibility (starou hru s novějšími OS, samozřejmě), musí to být (slušně řečeno) idiot.

Něco jiného jsou ingame bugy, ty samozřejmě měli odchytit už vývojáři.

Nicméně Warcraft 1 mě příliš nebral už v době svého vzniku, právě díky debilnímu ovládání se mi hrál opravdu blbě, po znovu-rozehrání jsem se jen utvrdil v tom, že za moc nestojí (na rozdíl od jiných her z tehdejší doby).
Thellwin: No já také nehodnotím hru, kterou jsem nehrál, ale problém s instalací většinou započítám.

Ale dost už, nebudu tu obhajovat proč jsem dal také nebo inaké hodnocení:-)
Hru, kterou bych nespustil bych se tedy hodnotit neodvážil, ať už třeba těmi 0 % z nasranosti, že jsem jí nespustil. Navíc, W1 určitě neměl v podporovaných OS Win7, taky nedám hře vyžadující DX9 kompatibilní HW 0 % jenom proto, že mám grafiku, která má jen DX8 a tudíž jí nespustím.
Thellwin: To není zas tak pravda, hru musíš brát jako celek od instalace po odinstalaci. Já si vzpomínám jak to tenkrát bylo s Lara Croft Tomb Raider: The Angel of Darkness, kde byla hra vydána v tak špatném stavu, že se několik dní čekalo na patch, které opravuje samotnou instalaci. A dnešní hráče nezajímá, že nejde spustit, nebo se babrat s hledáním a nastavováním.
ViRus - ad spuštění na Win 7 - to je něco imho jiného, u adventury by to mohl být třeba neintuitivní ovládání nebo zmatený inventář oproti dnešní produkci, ale to nemůžu nijak zvlášť posuzovat, protože adventury jdou mimo mě.

To hromadný "neoznačování" mě neštvalo jen do té doby, než jsem vyzkoušel to hromadné někde jinde :)
Thellwin: Jo také to pochopím a ani se tomu divit nebudu, ale také je fakt, že když si někdo zahraje tak staré hry dnes a vidí jen nadprůměrné hodnocení, může být sklamán, jelikož je většina tehdejších titulů z určitého hlediska překonaná. A dávat za zápor třeba hromadné označování není zrovna moc košér, v té době to tak prostě bylo, to je stejné dát 0% nějaké výborné tehdejší adventuře protože nejde pustit pod Win 7.

Karasman: A já, že jak se ta sviňa jmenovala, ještě ji mám schovanou s hrou prehistorik. Jj OneHalf to byl, díky němu jsem musel formátovat disk ještě low levelem a také půlka třídy.
ViRus: Přesně tak. Dodnes si pamatuju, jak jsem krokoval autoexec a config, abych měl víc XMS nebo EMS paměti, jízdy přes celé město, aby mi kamarád znovu zkopíroval vadnou disketu (abych po návratu domů zjistil, že je opět vadná), jej to byly časy. Btw ten vir byl OneHalf, Half-Life je drobíneček něco jiného... ;-)
ViRus - tak všechny DOSovské hry jsem hodnotil na základě tehdejších zážitků, však už je to deset let zpět, ono by to podle dnešních měřítek ani moc hodnotit nešlo. Na druhou stranu pochopím, že pokud si dneska někdo pustí W1 a dá tomu 10 % s tím, že většina freewaru to překonává tak na to má právo a svým způsobem i pravdu, on s tím nebude mít spojené ty zážitky co třeba já, nebo ty nebo kdokoliv jiný, kdo to hrál v dřívější době :)
ViRus: Já tě více než dobře chápu (důkaz). Jen jsem byl zvědav, jestli jsi to znova dohrál teď, když jsi to dnes i ohodnotil, nebo zda je to čistá nostalgie.
Bodkin: Každá doba má své legendy a W1, čistě pro mě, určitě je. A samo i nostalgie, byla to snad první hra, kterou jsem měl na disketách a také se vešla na 40MB disk a díky ní jsem si koupil myš za 890,- :-D a naprostý souhlas s Karasmanem byla to prostě bomba. A také se považuji za sentimentálního jedince, já nevrdím, že vždy se musí hodnotit hra v kontextu doby, ale kdo tyto začátky nezažil (integrita diskety, viry jako: half-life, mono monitor 14", VESA grafika a čachrování s ramkami) neví proč je to tak oblíbené.
W1 je další ze starých her, které je lepší nechat spát a jen vzpomínat, v době kdy vyšla to bylo super, ale dneska už zcela překonaná záležitost vhodná pro sentimentální jedince :)
4Karasman - Dune 2 byla bohuzel obsolentni v momentu vydani Warcraftu 2, to oznacovani jednotek po jedny je zasadni problem. Bavilo me to, protoze jsem to hral v dobe, kdy jeste War2 nebyl a mam rad svet Duny, ale pozdeji to uz fakt neslo. Hral jsem Dunu 2000, ale moc me to nebavilo, dementni filmecky zcela odporujici filozofii Dune universe byly hrozny a chybel mi mentat, kterej ho nahradil suchej briefing.
Také jsem nedávno Warcraft 1 znovu rozehrál a bohužel se opravdu díky tomu skvělému ovládání nedá kloudně hrát, pročež jsem ho brzy, zhnusen, odinstaloval z disku. Přitom dvojka se hraje tak pěkně (obzvláště Bnet edice s ctrl+(1,2...)) vychytávkou.
Já naopak na W1 vzpomínám velmi rád. Dohrál jsem ho několikrát, protože ta temná atmosféra (kterou z části způsobuje midi hudba) a nemůžu proti němu říct křivé slovo. Označování jednotek jen po čtyřech sice zamrzí, ale Duna 2 neuměla ani to a jak skvěle se hrála. Z pohledu dnešního hráče, který je zvyklý na kdejaké fíčury už asi nic moc, ale v devadesátých letech to byla bomba.
Onehdy jsem prvni Warcraft, na ktery mam taky skvely vzpominky, hral (byla to prvni realtime strategie, kterou jsem kdy hral a jedna z mala, ktere me jeste bavily) a bylo to velky zklamani. Hratelnost opravdu hrozne limituje ta nutnost pri oznaceni jednotek drzet ctrl a jejich pocet je dost nizky. Na jednicce byly nejlepsi mise v jeskynich, ale dodnes dobre hratelna je az dvojka (posledni realtime strategie, ktera me kdy bavila).
Virus: Čirá nostalgie nebo opravdu tolik? Já měl D2 i W1 rád a tenkrát jsem je pařil, ale když jsem je onehdy zkoušel dohrát, tak nemožnost označit víc jednotek + nutnost používání zkratek to absolutně zabijí.