71 hodin mi trvalo to dohrat, presto bych oznacil Wasteland 3 za relativne malou hru. Nejde rozhodne o kratkou hru, ale rozsahem pusobi proste takovym docela malym dojmem napriklad ve srovnani s Falloutem 2. Je to mozna pocitove na urovni prvniho Falloutu.
Wasteland 3 jde ve srovnani s dvojkou ve znameni vyznamnych zjednoduseni. Zadne hody kostkou u skill checku (diky bohu, kdyz je ve dvojce nedokazali do dneska udelat bug-free), sdileny inventar bez vahoveho limitu, zbranove skilly take kombinuji nekolik druhu zbrani ze dvojky dohromady (small guns = pistole a brokovnice, automaticke zbrane = utocne pusky a SMGcka, melee kombinuje bladed a blunt), prekopany RPG system (vlastnosti se zvysuji kazdy level, vsechny davaji logicke bonusy, takze zadna neni zbytecna jako ve dojce luck a charisma vyjma u leadera), prekopany soubojak (vymena tahoveho soubojaku zalozeneho na iniciative za tymove tahy zname z XCOMu).
Je to hodne odlisna hra od dvojky, ale bohuzel ne vzdy lepsi. Tak nejak jsem mel mensi pocit roleplaye nez ve dvojce. Dialogove skilly maji malo uplatneni, skill checky na technicke skilly vetsinou date pokud nemate uplne dojebanou skupinu. Ja mel vse krom Animal Whisperer a prakticky vzdy jsem slavil u skill checku uspech. Nejaka meaningfull rozhodnoti jsem nezaznamenal. Ne, ze by tam nebyly volby, jen je to cele v takove na hovno nalade, ze cokoli volite, je to spatne. Ani se to neda povazovat za mensi zlo, je to proste zlo vsechno stejne, jen jine :). Ve hre je take az neskutecny pocet kanibalu. Kdo me zna, tak vi, ze tohle post-apo "klise" me desne sere, ale co se da delat no. Takze otrokar se k vam chce pridat? Zabit! Kanibal? Zabit! Sileni nabozensti fanatici? Vybit! Hrac jako ja tak jde a zabiji na co prijde. Protoze vsechno si to zabit zaslouzi. :) Dobrat se zde dobreho konce asi neni mozne. Colorado je odsouzeno k zahube od zacatku.
Hra je jinak hodne nevyvazena. Na normal je to celkove dost lehke, ale stale plati, ze pokud nemate moznost prvniho tahu, nebo alespon pred bojem sve postavy rozmistit do krytu, tak vam nepritel behem jejich tahu alespon dva rangery sunda. Nastesti v 90 procentech pripadu zacinate souboj vy a mate tak vyhodu prvniho tahu. Coz zase v late game znamena jediny tah souboje. :) Je to nedomyslene. Sakra vdyt ani hlavni boss na me v zaveru ani nevystrelil. :D Zaroven zde ale dochazi k takovemu tomu nesmyslu, ze vase postavy maji max kolem 500 hp, v pripade, ze maji 10 silu, ale pozdeji ma vetsina nepratel 1500+ a bossove 7000. Co takhle si pohrat s temi cisly, udelat to tak, ze nejste schopni sundat nepritele behem jednoho tahu, ale oni toho schopni take nejsou? Pak do toho zamichejte jeste ty specialni utoky, kde davka z Jackhammeru v tomto specialnim utoku sunda pet nepratel jako prd (ono s Jaskhammerem to jde i v beznem rezimu, byt ne na jednu davku) a raketomet vystreli atomovku? Skoro to vypada, ze ten focus na "humor" InXile prelili ve vrchovate mire i do soubojaku a to se mi moc nelibi. Cele to obcas pusobi jako solidni dzouk.