Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Hráno v co-opu:

Začátek hraní se neslo ve znamení bugů zejména na straně připojujícího se hráče, tedy se pravděpodobně jednalo o bugy specifické pro multiplayerový mód hry. Postupem času však byla naše hra patchována, bugů ubývalo a posledních několik hodin hraní se obešlo bez jakýchkoliv problémů. Věřím tedy, že hráči, kteří se do Wastelandu 3 pustí dnes, tak se s bugy již nesetkají a v hodnocení tak budu jejich existenci ignorovat.

Jinak jsem se totiž náramně bavila. Uživatelské rozhraní, hratelnost a drobné změny v mechanikách a tvorbě postavy (spíše zjednodušující) mi oproti druhému dílu sedly. Díky co-opu jsem mohla hrát pouze za jednu postavu, do které jsem se mohla dokonale vžít. Sice jsem nedokázala efektivně využít mechanik hry tak, abych si vytvořila moji vysněnou Rangerku specializovanou na sniperky a meče a musela se spokojit pouze s čistou sniperkou s "desítkou v lockpicku", ale každá sekvence výstřel - zásah - +1 ve mě vyvolávala euforii.

Ze začátku jsem se bála, že hra není stavěná na hraní pouze s dvojicí postav (nechtěli jsme ovládat více jak jednu Rangerku na hráče) a více hráčů než dva hra neumožňuje, ale na střední obtížnost to byla poměrně snadná procházka s pár záseky v podobě boss fightů, kdy jsme museli souboj několikrát opakovat, zkoušet a vymýšlet ideální strategii. V tomto se bojový systém osvědčil a obě nás to moc bavilo stejně jako jednodušší střetnutí, kdy jsme pokosili dav nepřátel a chladnokrevně šli dál.

Jediné kvůli čemu musím trochu snížit hodnocení je příběh, který mne příliš nezaujal a kromě božského charisma Saula Buchanana neměl co nabídnout, takže singleplayerový zážitek bych pravděpodobně musela hodnotit přísněji. Druhý díl mne v tomto bavil více. Také někomu mohou vadit někdy až absurdní komediální vsuvky, které mohou naprosto zkazit imerzi postapokalyptického světa, ale díky oběma Divinity: Original Sin jsem už asi imunní a zvykla jsem si, že moderní cRPG si s vážným příběhem nevystačí.

Dohráno za 58 hodin.
Včetně:
The Battle of Steeltown 
Cult of the Holy Detonation

Pro: Výborně zvládnutý taktický tahový boj, možnost co-opu s jedním spoluhráčem, pěkná tvorba postavy

Proti: Příběh je slabší, styl humoru nesedne každému

+32
  • PC 90
Svět Wastelandu jsem objevil, až když před časem vyšla dvojka. A hned jsem si ho oblíbil. Třetí díl je super, ale za ty prachy je neskutečně krátký. 35 - 40 hodin? A to jsem měl splněné všechny vedlejší questy vyjma jednoho, který byl zabugovaný. Ano, ta hra má potenciál hrát ji opakovaně, různým způsobem, s různým výsledkem. Jenže já nejsem ten typ hráče. Jakmile znám příběh a spoilery, tak mě hra nebaví. Nebaví mě zkoumat, co bude ve finálových titulkách, když tuhle postavu zabiju, místo abych ji nechal jíž, nebo obráceně. Ale i tak je to super hra pro fanoušky cRPG her.

Proti: krátká herní doba, pár bugů

+6 +7 −1
  • PC 75
Herní výzva 2020 - 10. Výzva naruby

Mno... tak nakonec úspěšně dohráno, ani jsem v to nedoufal. Proč? Protože na rovinu - takhle zabugovanou hru jsme tu už dlouho neměli. Kromě šílené optimalizace, kdy se i sebemenší lokace načítá nehorázně dlouho a každý loading je pauza na kafe, je větší či menší bug k vidění téměř všude. Od padání hry, přes mizení věcí z quickslotů, až po nemožnost hrát dál. Skutečně, po 25 hodinách hry se mi odmítaly načíst savy a já byl nucen čekat na patche a doufat, že problém zmizí. Naštěstí se tak stalo a já hru úspěšně dohrál, ale řeknu vám, takhle uspěchané vydání si hra nezasloužila.

Ona je to totiž docela hratelná záležitost. Bavily mě tahové souboje, některé originální questy (i když za některé bych designéry nakopal, to jako jó), čtení poutavých dialogů i piplání s výbavou a skilly celé šestičlenné party. Ve hře jsem strávil téměř padesát hodin (a to nejsem ten typ, co by prošmejdil kdejaký kout) a vcelku mě mrzelo, že už to skončilo. Hratelnost mi zkrátka sedla, obtížnost byla tak akorát, abych se nemohl pustit do žádného boje po hlavě, ale abych zase nemusel loadovat pozici po každé nepřesné ráně, a i lokace a questy byly dost variabilní na to, abych hru znuděně nevypínal.

Takže abych to shrnul, na začátku jsem byl opravdu naštvaný na bugy a hroznou optimalizaci, ale je pravda, že po nejnovějším patchi spousta neduhů zmizela a hru už jsem si dokázal užít. Potenciálním hráčům doporučuju ještě počkat, jestli zlepší optimalizaci, případně vyjdou nějaká DLC, ale jinak do toho jděte.

Pro: Hratelnost; některé originální questy; vcelku povedený příběh.

Proti: Tragická optimalizace; bugy; design některých questů.

+25
  • PC 65
Každému kdo říká, že takhle měl vypadat Fallout 3, by měli být usekány prsty, ty následně nastrkány do jeho uší a takto zmučená osoba by měl být nahá vypuštěná do ledové zimy s odjištěným granátem nacpaným v zadku. Taková malá ukázka toho, co Wasteland 3 považuje za vtipný a edgy.
Bohužel si asi všichni víc pamatují Fallout 2, který srandičkama opravdu nešetřil, než drsný a uvěřitelný Fallout 1. Všechny tyhle mluvící auta, gang klaunů, uctívači Regana, dokonce i odkaz na film Limonádovy Joe (nápady, které měli být už ve Wasteland 2, ale tenkrát skončili v designerském koši) a jiný boomer humor se pak bijí s dobře fungující hlavní dějovou linkou o stárnoucím vladaři který musí své území držet rukou pevnou a občas ušpiněnou od krve. Respektivě hlavní dějová linka není vůbec obohacená tím, že procházíte haha lokace kde Santa vaří perník a spíš by to chtělo ukázat jinou tvář Colorada. Líbí se mi, že na hře jsou poznat zkušenosti z předchozích Kickstarterů a jistý vývoj celého studia. Máme tu choices nad consequences, skillchecky v rozhovorech které jsou tentokrát svižně napsané a některé z nich jsou navíc obohacené o naprosto skvělé animace, které připomínají mluvící hlavy z prvních Falloutů a dokonce i famózní mimiku NPC z Bloodlines. Tahové souboje ač s partou 6 postav se netáhnou, ale jsou pěkně rychlé a smrtící. Na druhou stranu díky Kickstarteru byly omezené finanční zdroje takže lokace jsou maličké a většina světa působí jen jako slepenec náhodný nápadů. Jen pár míst souvisejících s hlavním příběhem jeví známky větší péče. Nutnost do gameplay nějak zamontovat v crowdfunding kampani slíbený Kodiak jako pomalý prostředek k pohybu po mapě světa a silně omezeného bojového pomocníka nudí. Na pěst je pomalost loadingů, která vyniká ve spojení s klasickým pobíháním mezi zadavateli questů na různých částech mapy.
Wasteland 3 přichází v době, kdy žánr CRPG už nezeje mrtvolnou prázdnotou, ale hlavně díky novým vývojářům kypí životem. A jestli se někdo v tomhle žánru vyzná, má nahráno, tak tahle hra pro něj nemůže být nic extra. A po přívalu nových her ani brnkáním na zaprášenou strunu nostalgie neoslní. Je to dobře odvedená práce, ale nedokázala se vzepřít omezením, které plynou z jejího původu. Na závěr i přes jisté výhrady ale i tak musím zase jednou smeknout před protřelostí Briana Farga. Po dohrání hry se chce klasicky zvolat "ušlo to, ale fakt by to chtělo víc peněz" a ty teď konečně díky odkoupení Microsoftem budou mít. Takže i příště budu poslouchat sliby tohohle týpka. Ale to už nebude za moje prachy, ale za cizí a fakt už čekám CRPG bez kompromisů které slibuje od roku 2012.
+22