Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kejtee (25.04.2023 17:55): mám, ale najprv chcem prejsť fire emblem a potom uvidím, čo ďalšie. Mám tu okrem xenoblade chronicles 3 ešte metroid prime, super mario odyssey a zeldu breath of the wild.

Dlhé hry sú super, ak neupadnú do stereotypu a rozvijajú svet a postavy. Človek z takej hry potom nechce odísť. Len ten čas na to mať.
@Kejtee (komentář): " Po Witcherovi 3 som si vravela, že už nesmiem tak skoro hrať dlhú hru. "
Ja mám pocit, že toto sa mi deje posledné roky neustále. Hrám Fire Emblem: Three houses, predtým som dohral Nioh, BUM cez 80 hodín, predtým pokémon scarlet, bum cez 140 hodín, predtým RDR 2, bum 170 hodín...
@Kejtee (22.04.2023 21:42): No, měl jsem dojem, že noponi jsou spíš stranou toho všeho a když už, tak se starají o vlastní pohodlí a hlavně jídlo. Moc nevidím důvod, aby to vůbec někomu sdělovali :)
Ale když se nad tím více zamyslím, tak se to teoreticky nejspíš řešilo mnohokrát (minimálně vždy, když došlo na neúspěšné tažení N, M proti Z). Ale jak to tak bývá, někdo tam nahoře vždy zasáhl a informace zůstala zapomenuta, třeba.
Konečně jsem se vrátil k hraní, přestal jsem předtím když jsem dorazil do City.

Ale musím říct.... Colony Mu (Fiona) byla dost teatrální sračka. Zatím nejhorší story ve hře. Přišlo mi že na tuhle a Colony 15 klesla kvalita psaní dost zásadně.
@Kejtee (17.10.2022 11:10): Zatím úplně nevím, jak bude vypadat finální EU verze.
Trochu se liší US od JP verze, ale v zásadě jen formou. US verze má duhovou ražbu na frontálním tisku obálky krabice, takže hází barevné odlesky, ale nápis ho částečně překrývá. Má jiné uspořádání obsahu v krabici, artbook má hard cover. Jinak vše ostatní je obsahově stejné, dokonce i vnitřní popisky v knize. Jedna větší změna je v předmluvě artbooku, kde japonská verze má japonskou předmluvu (jedna stránka textu), a artbook je paperback.
@Kejtee (17.10.2022 09:21): Taky nerozumím, proč to udělali tak, jak to udělali, pouze přes My Nintendo Store. Ta stránka fungovala cca 3-4 minuty po ohlášení do mailu, a to ještě s obtížemi. Pak už to nešlo vůbec dva dny, ačkoliv se to snažili občas nahazovat. Já jsem se nedostal ani na stránku s košíkem, pořád to padalo. Podle toho, co jsem četl, to zvládlo koupit jen pár lidí a zbytek zřejmě vybrali boti. Já jsem měl podezření, že by to tak mohlo dopadnout, takže jsem si ji objednal ještě předtím od někoho z Japonska. Nintendo má v tomhle dost velký vroubek, bohužel.
Druhá vlna DLC přidává do hry novou hero postavu a její (krátký) hero quest, ale její skilly se dají vylepšovat pomocí dalšího materiálu.
Přibyly challenges a s tím i plavecké úbory (hehe). A pochopitelně řada dalších předmětů.
Nově se dají nastavovat šablony pro uskupení party, což je celkem šikovné.

Předobjednávky kolektorky pro EU dopadly fiaskem, jak se dalo očekávat.
Jsem teprve v kapitole 5, ale až teď mi u Keves a Agnus došla ta symbolika na hmyz.
Oba státy mají královny, které produkují "drony" a žijí v koloniích. Původně jsem to slovo bral v kontextu jako bylo v XC1, až le tady jsou to doslova mravenčí kolonie.
@Marcusss (20.09.2022 10:29): Na tom už potom nic easy není. když to musíš takhle okecávat. :) Lepší ten fast travel brát jednoduše jako herní mechaniku.

Celkově si myslím, že není vhodné hledat ve hrách logiku.
@Solidor (20.09.2022 09:58): Easy, vysvětlíš to tím, že některé věci to blokujou. Black Fog např. Nebo se tomu dá nějaké omezení - že ten teleport prostě chvilku trvá posavy jsou při tom zranitelné. Dá se to okecat.
Říkám si, že quick travel mohli klidně vysvětlit jako ty samé teleporty co umí Meobius. Prostě že se dokážou Ouroboros teleportovat na místa kde už byli. Pak by náhlá cestování kontrolovat Kolonie napříč světem v různých kapitolách dávaly smysl.
@Charllize (05.09.2022 13:49): Kdyby ta povolání na 20 lvl aspoň permanentně zvýšila nějaké staty. Hlavní důvod, proč nedávám desítku je právě ta připokakanost Monolithu být trochu víc hardcore. Když si to člověk jednou uvědomí, tak to je vidět úplně všude.

Vylepšení Bladů jsem taky nějak nepochopil (chyběl mi ještě pro jednu postavu) a ani se mi to nechtělo moc řešit, protože ta hra je stejně docela jednoduchá.

@Marcusss (05.09.2022 14:57): Myslím, že taková situace nenastane a plnit questy můžeš jak chceš. Příběhově to větší smysl dávat nebude nikdy.
@Marcusss (05.09.2022 14:57): Nemyslím ze by te hlavní dějova linie vracela zpátky. Teď přemýšlím jestli tam něco takového je a nevybavim si. Jako možná později ve hře je jedno zásadní místo které by šlo vzít jako něco kam se vracis. Pata a šestá kapitola. Ale jinak mám obavu ze to jinak budeš muset zvládnout vlastní vůli ty vedlejsi věci a pokud ano tak se z te nálože vedlejších věci potento, jestli jsi to doteď moc nedělal :)
Nektere kolonie jsou úplně mimo hlavní linku a když tam nepujdes sám od sebe tak te tam nejspíš nic nezavede.
Pripadne si to můžeš nechat na NG+, pokud chceš aby si neměl v hlavní lince prostoje pri prvním hraní.
@Charllize (05.09.2022 14:30): Ok. Tak jinak. Bude mě MSQ vézt zpět kde už jsem byl? Zatím je to hodně lineární skrz nová místa.
Ale pokud já nevím v kapitole 7 budu mít důvod jít do Colony9 a tím pádem se tam můžu zdržet sklizní okurek, tak ok.
Ale třeba teď v kapitole 4 u Colony Tau mi moc nedává smysl vracet se na začátek plnit questy co se tam vyrojily mím progressem.
@Marcusss (05.09.2022 14:09): Podle mne to dává smysl pokaždé když do nové kolonie dorazis. Prakticky vždycky tam ta dějová linie vede a něco se tam stane. Znicis clock a v tu chvíli dává smysl pro tu kolonii dělat vedlejsaky, jako osvoboditel mas proste nějaké slovo a seznámeni s kolonii dává smysl.
Jinak nevím co myslíš. Nemyslím ze je ve hře nějaký spojny bod kdy teprve bude vhodne dělat vedlejsaky. Spis naopak, u plno kolonii ti muže utéct kontext proč to děláš. Navic to je propojené s Hero úkoly které do různých části hlavního pribehu davaji něco navic.
@Solidor (05.09.2022 13:11): ?? Ehm. Já ale nevím kdy? Já se ptám jestli v nějaké části hlavního příběhu bude kapitola, kdy bude dávat narativní smysl volně běhat po světě a plnit sidequesty u Kolonií.
@Solidor (komentář): To jak hra až moc podává hraci pomocnou ruku skoro ve všem mne stvalo celou dobu. 
Nerekl bych ze ten design map je horší než ve dvojce, minimálně jsou vetsi a působí víc opravdove. Spis jde o to ze ten Xenoblade design je už trosku okoukany a wow pocit má těžké vyplout na povrch. 
Ta hromada povolání je trosku bloat nesmysl který nemá moc smysl. Má to sice variabilitu ale na opačné straně to jde odehrát s jedním povoláním. Ty výhody levelovat všechny jsou mizivé. A podtrhuje to i poměrně hloupý fakt ze takzvane Final weapons jsou jen pro ty default povolání. Zajimave to ale je z důvodu ze tím člověk získá Hero postavu a její linku. Možná by pro další díl mohli zvážit, po vzoru FFXII, ze méně je někdy více.
U mne to jednoznačně dvojku překonalo ale jak už to bývá, a každý máme něco, tak Xeno X ne :)
@Marcusss (04.09.2022 20:01): No já to hrál tak ze jsem se posunul v pribehu k nějakému zasadnejsimu bodu a po něm obešel vše co bylo přístupné a udělal vše vedlejsi co šlo a pak zase pokračoval k nějakému pribehovemu bodu, a tak pořad dokola. Taky jsem byl zvedavej co bude dal ale ty vedlejsi věci mi kolikrát přišli zajímavější než hlavní linka :)
Bude nějaký vhodný čas nebo kapitola kdy dělat sidequesty?

Jsem momentálně v Chapter 4 u Colony Tau. Odběhl jsem udělat nějaký sideobsah a náhle se přistihávám zpátky v Colony 30 a opravuju roboty. ^^'
Po předchozí cinemačce mám i krapet pocit, že bych měl dělat sidequesty pro Colony 4.
Ale příběh mě žene kupředu...
@Charllize (25.08.2022 19:49): Mno, teď když vyšlo XC3 v té podobě, v jaké vyšlo, mi už nic nepřijde nemožné :) Tuhle jsem četl kousek rozhovoru s Takahashim, kde stručně řekl něco o budoucnosti série. XC3 je pochopitelně uzavření trilogie, takže tenhle story arc už dál dojit nebudou, ale nechává si otevřená vrátka pro další Xenoblade (podotýkám, že přídomek Chronicles v Japonsku vůbec neexistuje). A teď, co to bude? Podle mě by mohli udělat nějaký remaster nebo remake, než začnou vymýšlet další originální hru. V případě Xeno X by jim ten vývoj zřejmě zabral hodně dlouhou dobu, jinými slovy si myslím, že už by pak asi vyšel na další (doufám, že výkonnější) konzoli. Anebo by se mohli pustit i do pokračování, což by třeba s jejich schopnostmi zvládli i na aktuální Switch. Nebo něco úplně jiného.
Ovšem mám podezření, že než se dostane na jakoukoli možnost, tak už to původní X budu mít u sebe :D (stále si všímám toho, jak po něm v superlativech volají fanoušci u každé diskuze XC, takže o něm budu zřejmě do budoucna reálně uvažovat a nejspíš to budu chtít i mít).
@Tainaru (25.08.2022 19:14): To jak te hře ani po 140 hodinách nedošel dech je skutečně výjimečne. Par kiksu by se naslo v systému ale pricitam to spis moji subjektivní herní náture.
Zajímalo by mne tvé srovnání s Xeno X ale to asi nevyjde. U mne je Xko jako celek pořad o chloupek lepší :)
@Marcusss (25.08.2022 11:26): Ona to není recenze, ale pouhý komentář :)


@Charllize (25.08.2022 11:41):  Dobrá teorie :) ale v plachtách textu se vyžívám, naopak mám z ní velmi příjemný pocit :D

Je to ve spoileru, aby mě někdo nenařkl, že tam píšu spoilery a nechávám to odkryté. Já mám obecně tu nehezkou vlastnost, že se mi špatně určuje, co je spoiler a co není, a někdy se nechám unést a začnu psát i věci, co patří jednoznačně do spoileru. Takže je to jen tak pro jistotu, tím spíš, že XC3 je v podstatě jeden velký příběhový spoiler :D
@Marcusss (25.08.2022 11:26): Tak, působí to na první pohled uhledne a mám dojem ze Tainaru, aniž bych mu chtěl dělat mluvčího, rad píše mega dlouhé komentáře a trosku asi cítí ze ta plachta textu hned na očích není úplně idealni :)
@Marcusss (22.08.2022 20:33): Já bych řekl, že mírná šance tam je, ale větší úspěch na common máš u těch obyč. Zkusil jsem to a u normálních to jde celkem samo, kdežto z bosse mám spíš rare a vyšší. Každopádně ve Fornisu kolem Magglia lake jsou hromady kapib.
Hm. Dropujou low quality verze materiálů i ze silnějších nepřátel?
Pro gem upgrade potřebuju např Sweet Kabipa Lard.
Mám 4 rare, ale žádný common. Dropne mi ze silnějších kabip common, nebo musím do low level area hledat Kabipy?
XC3 je první hrou na DH, které dávám 100%, ať si o tom myslí kdo chce co chce :D
Příběh jsem dohrál po 150 hodinách, v poslední třetině jsem se už hodně věnoval všemu vedlejšímu, jen abych co nejvíce oddálil konec hry a abych v ní setrval co nejdéle. Hrome, bavilo mě to jako nic předtím, a to až do konce.
Jsou tam fajn dospělácký témata, bezva postavy, super svět, zábavné mechaniky a stále něco nového.
V závěru mě pobavilo i tradiční pomrknutí na předchozí díly. Ale cokoliv víc už by byl mega spoiler. Monolith mě nepřestává fascinovat, takovou originalitu u hry jen těžko pohledat.
Zatím si ještě budu hovět v post game :)
Když byly ty flashbacky na dětsví hrdinů, tak jsem si říkal, jestli toho rivala Noah ještě uvidíme. Chvíli jsem si říkal, jestli mezitím neumřel.
Nečekal jsem ale, jak super bude.
@Charllize (13.08.2022 20:46): Myslím si ze mít to pro západní grafiku a vyjít to na všechny platformy tak se vsichni poserou.  

Být to na PC a mít to grafiku a art style jako např. FF15, už bych to nejspíš měl koupený, máš pravdu..
@Marcusss (13.08.2022 20:21): Gray je fajn, jak soubojove, povolání i story.

Ja jsem před finální lokaci a dodelavam věci kolem. Když si vezmu co jsem tam zažil tak mám pocit ze v tom Monolithu zešileli a trochu nechápu jak takovou obrovskou nálož obsahu a ne srackoveho dokázali dat do jedny hry.
Ty jo, vždyť v ty hře je tak padesátka a možná i vic důležitých npc co mají pomalu prostor jako kdyby byli hlavní protagonista. 
Kazda kolonie, a ze jich je, má svoje pravidla s zvyky, vsechno rozebrane do detailu a prakticky všichni z těch desítek npc co tam jsou se nějak zapojují do úkolu a dění.
Pak armáda zaporaku kteří mají jiné cíle a zásady a kolikrát se nestacim divit co se jim v těch hlavách zrodilo. Každý je jiný.
Myslím si ze mít to pro západní grafiku a vyjít to na všechny platformy tak se vsichni poserou.
Výhrady bych měl k systému hry ale jinak..neuvěřitelný.
Plýtvám časem v Chapter 3.
Vyřešil jsem Colony 30, pak jsem se vydal prozkoumat region, a po cestě zpět ke Colony 9 jsem teď získal Graye.
Já to mám s postavami takhle :)
Noah > Lanz > Mio > Eunie > Tion > Sena.
Ale je to takové na těsno a vůbec ne tak ze Noah je bozi a Sena kráva. A prostoru se projevit dostanou úplně všichni víc než dost v průběhu hry. 
U Seny jsem měl pocit ze to je nejzbytecnejsi postava docela dlouho, ale taky se na ni dostalo.
Eunie je co jsem sledoval nějaké diskuze hodně oblíbená, a osobně mi přijde fajn, ale trošičku mi přijde ze má největší sklony ze všech postav být taková tradiční jrpg girl.
Lanz je v rámci muscle brain postav nejlepší co jsem zatím viděl a hodně jsem si ho oblíbil. Takovýho kluka bych si uměl představit jako kamose.
U Tiona jsem měl obavu ze začne být otravny a taková černá ovce party která se pořad dohaduje a chce být nejchytřejší, ale ukocirovali ho dobre a mám ho taky rad.
Noah je unikat a za mne je hodně originální, a celou dobu ho beru naprosto vážně, super postava.
Mio je zpočátku trochu nevyrazna když odhledneme od jejího nástupu na scénu ale časem se to vyvrbi a Noah si nikoho lepšího nemohl prát.

Pak tam máme všechny ty Hero postavy které dostanou taky nebývalý prostor a plno z nich je na úrovni hlavní party. 



@Solidor (09.08.2022 11:56): Tak gold coiny jsou trochu vzácnější a nasyslit jich 99 hned tak nejde.
Ether saju pořad, on se mění na peníze po těch 99. Ne ze bych je potřeboval :)

Jeste sem dam random příspěvek z internetu o délce hry. A tihle lidé pak tvoří pater názoru na hru, lol.

 It seems darn long to me. I'm close to the end at 43 hours and I've skipped almost all cutscenes. Haven't used camp experience. Have all classes unlocked with everyone and stopped doing side missions since mid chapter 5

But yeah I agree. When I go back to do the side stuff I doubt it'll take me more than 65 considering I skipped the scenes. XC2 took me around 90 and I didn't do all side stuff and skipped scenes as well.
@Solidor (09.08.2022 11:56):  "čeho se tím jejím stylem mluvy snažili vývojáři dosáhnout" - charakterizace? Aby všichni nebyli stejní. Co mi zatím přijde tak specificky Mio je taková nemastná neslaná. Každý kluk v partě je unikátní - Noah je citlivý pacifista, Lanz je trochu profesionálnější Ryan, Taion je přemýšlivý "nerd".

Ale u holek je zatím Mio takové máslo, Sena nemá zatím nic víc než že říká Mio Mimi... ale Eunie jediná má takovou vnitřní atmošku. V animačkách je vždycky překvapivě cool, má nejvíc cool zbraň a její použití... A je taková nejvíc outgoing ze všech postav.
@Marcusss (09.08.2022 10:46): Vidíš, zrovna Eunie mi jako jediná z té skupiny trochu nesedí. Hlavně kvůli tomu, jak mluví. Možná jen kvůli lokalizaci, ale občas nechápu, čeho se tím jejím stylem mluvy snažili vývojáři dosáhnout.

Jinak jsem právě v Colony Tau v Chapter 4 (odhadem v půlce hry?), ale prozkoumány mám všechny přístupné mapy a jsem tak nechutně přelevelovanej, že mi je bossů chvílemi až líto.

A vlastní značky na mapě by se opravdu hodily. Určitě si nebudu pamatovat, že zrovna tady je o 20 lvl vyšší unikátní nepřítel a měl bych se k němu vrátit.

Nopon Coins jsou takové podivně rozhodnutí. Být podstatně vzácnější, tak to ještě pochopím, ale takhle všechny collect questy splním jen díky nim. To samé Ether, kterého mám vlastně pořád 99 jednotek a na těch mapách už ho ani nesbírám.
Já se momentálně tepve dostal do Colony 4. Musím říct, že ty scény předtím než to hráče pustí zpátky do hry byly fakt super. A ta hudba během "Moebius K". Fakt mazec.

Jsem taky rád, že Ethel se nezdá být nějakým dlouhodobým záporákem. Trochu jsem se z trailerů bál, že tu postavu budou táhnout jako takový ten stereotyp misguided záporačky.

Hlavní squadra je super. Můj momentální žebříček je:

Eunie > Lanz > Noah/Tion > Mio > Sena , ale ty rozdíly nejsou moc veliké a Sena prostě zatím třeba neměla moc prostoru se projevit.

Ale Eunie specificky je nečekaně zábavná.
Takže díky Marcusovi za přidání a snad sem par příspěvku přibude. 

92 hodin za mnou a pořad mě to baví. Prakticky v každé herní seanci co mám se stane něco zajímavého a hra si dokáže udržet pozornost.

Samozrejme se jistým stereotypum nevyhneme, jako třeba kolotoč kolem kolonii.

Taky je solidní oser šachování se skilly a vybavením při každé změně povolání. Ze začátku to tak netizi ale později kdy má člověk desítky acesories, gemu a skillu je to trosku opruz.
Ona si ta hra pamatuje co komu u kterého povolání dam ale nějakým záhadným způsobem něco občas ignoruje a kolikrát je třeba změna a tak dále. Nějaké ruční presety by se moc hodily.
 
Porad mi nedochází potřeba tolika povolání, hlavně v závislosti na tom malem počtu slotů kam jdou dávat schopnosti. Samozřejmě díky Hero úkolům čím víc tím lip ale technicky mi to přijde zbytečne. Jasne, každý si vybere z velkého výběru povolání atd.

Taky v Xenoblade 3 vidím s jistými ústupky a mlze společné z Xenogears a Xenosagou. Není to asi nijak výrazne hmatatelné ale je to jako by si Takahashi vzpomněl jaký to bylo dřív a trosku to tak dirigoval. 

Hrozne rad bych taky napsal o myšlenkách co ta hra navozuje ale byli by to spoilery. Jen řeknu ze mě to mockrát hodně zaujalo a myslím ze jsme tu tak hluboké jrpg dlouho neměli. 
Je třeba fascinující jaký prostor hra věnuje vysvětlování obyčejných věci jako třeba jak se řeší jídlo nebo hygiena a je schopna k tomu dodat quest na hodinu co to řádně rozebere a je zabavny. ( až budete pěstovat brambory tak si vzpomenete :)