Dohráno a dojmy jsou VELMI rozporuplné...Příběh je moc pěknej (i když je zflikovanej ze všech možnejch sci-fi) a jeho podání je parádní, hudba je fajn, mimozemské rasy jsou opravdu skvěle navržené a celé universum vypadá tak nějak životně a uvěřitelně, hlavní postavy jsou báječné (škoda že interakce s posádkou zdaleka nedosahuje propracovanosti Kotorů), rozhovory jsou opravdu supr a proti jiným rpg je opravdu slast je sledovat, no a samozřejmě audovizuální stránka je na velmi slušné úrovni (jakbyne když je to jediná věc, která dneska někoho zajímá...).
A teď zápory... zcela na prvním místě je třeba zmínit jediné slovo: konzole. Tohle slovíčko mluví zcela samo za sebe. ME mohl být parádní hrou, která by se zařadila mezi klasiky žánru. Nestalo se tak, protože jde primárně o konzolovej titul. Ve chvíli kdy se člověk začne přehrabovat inventářem, pochopí proč tady konzole zmiňuju. Konzoloidní inventář je jedním velkým utrpením a teďka nemám na mysli jenom otravné řazení předmětů pod sebe. Co mě opravdu nakrklo byla totiž minimální možnost vybavování postav, kterou jinak považuju za jeden z hlavních prvků RPG. Ono vůbec všechno, co se týče předmětů je v téhle hře špatně...stále stejné kvéry a brnění, minimum míst, kde vybavení nakupovat (peníze jsou v podstatě k ničemu), a hlavně jejich "levelování", kdy se nalezené předměty odvíjejí od úrovně hráče (takže pak musíte pro získání 4 jednotek omnigelu rozebírat Kvér VIII za 300 000 kreditů, protože na obyčejná Pifátka II už nikdy nikde nenarazíte..). Přesuňme se k dalšímu nešvaru jménem repetivnost. Postranní mise na planetách jsou tím nejhorším, co jsem za poslední dobu viděl. Snad i AC byl méně repetivní než tohle. Vůbec nechápu, proč tvůrci vyjížďky a mise v naklonovaných základnách nějak nespetřili a nepropracovali, když už vymodelovali kolikrát opravdu pěkné planety. Ach ano vyjížďky... Mako je zlo, absolutní a nefalšované zlo. Kdo vyzkoušel, ví svoje. Tohle vozítko sem navíc omylem zabloudilo z nějaké tupé FPS. Postranní questy na Citadele jsou sice mnohem lepší než ty planetární, ale zrovna dvakrát originální a propracované taky nejsou. Nehledě na to, že dialogy jsou občas opravdu naivní ("Zlý kriminální bosse, rozpusť svůj zločinný syndikát a já tě nezatknu a nechám tě jít." "Hmm, tak jo."). A takhle bych asi mohl pokračovat ještě dost dlouho.
Mám prostě dojem, že v Bioware vzali Kotor, vyházeli z něj několik dobrých nápadů, dalších pár dobrých nápadů modifikovali na nápady špatné, vzali většinu mechanismů a zjednodušili je na takovou úroveň, aby je pochopil i 14-letý Jimmy z Montany, plus přidali retardované hopíkoidní vozítko, úchvatnou vizuální stránku a zdánlivě epickou rozmáchlost. A samozřejmě hektolitry HYPU. A voila, nejlepší hra všech dob je na světě...
Jestli je tohle hra roku, jak všichni nekriticky vřískají, pak jsme klesli do pěknejch sra*ček. Ne blbá hra to neni a opravdu mě mrzí, že jsem ji už dojel, jenom mě štve ten potenciál, kterej zůstal nevyužit...Chjo už aby vyšel Witcher EE..
A teď zápory... zcela na prvním místě je třeba zmínit jediné slovo: konzole. Tohle slovíčko mluví zcela samo za sebe. ME mohl být parádní hrou, která by se zařadila mezi klasiky žánru. Nestalo se tak, protože jde primárně o konzolovej titul. Ve chvíli kdy se člověk začne přehrabovat inventářem, pochopí proč tady konzole zmiňuju. Konzoloidní inventář je jedním velkým utrpením a teďka nemám na mysli jenom otravné řazení předmětů pod sebe. Co mě opravdu nakrklo byla totiž minimální možnost vybavování postav, kterou jinak považuju za jeden z hlavních prvků RPG. Ono vůbec všechno, co se týče předmětů je v téhle hře špatně...stále stejné kvéry a brnění, minimum míst, kde vybavení nakupovat (peníze jsou v podstatě k ničemu), a hlavně jejich "levelování", kdy se nalezené předměty odvíjejí od úrovně hráče (takže pak musíte pro získání 4 jednotek omnigelu rozebírat Kvér VIII za 300 000 kreditů, protože na obyčejná Pifátka II už nikdy nikde nenarazíte..). Přesuňme se k dalšímu nešvaru jménem repetivnost. Postranní mise na planetách jsou tím nejhorším, co jsem za poslední dobu viděl. Snad i AC byl méně repetivní než tohle. Vůbec nechápu, proč tvůrci vyjížďky a mise v naklonovaných základnách nějak nespetřili a nepropracovali, když už vymodelovali kolikrát opravdu pěkné planety. Ach ano vyjížďky... Mako je zlo, absolutní a nefalšované zlo. Kdo vyzkoušel, ví svoje. Tohle vozítko sem navíc omylem zabloudilo z nějaké tupé FPS. Postranní questy na Citadele jsou sice mnohem lepší než ty planetární, ale zrovna dvakrát originální a propracované taky nejsou. Nehledě na to, že dialogy jsou občas opravdu naivní ("Zlý kriminální bosse, rozpusť svůj zločinný syndikát a já tě nezatknu a nechám tě jít." "Hmm, tak jo."). A takhle bych asi mohl pokračovat ještě dost dlouho.
Mám prostě dojem, že v Bioware vzali Kotor, vyházeli z něj několik dobrých nápadů, dalších pár dobrých nápadů modifikovali na nápady špatné, vzali většinu mechanismů a zjednodušili je na takovou úroveň, aby je pochopil i 14-letý Jimmy z Montany, plus přidali retardované hopíkoidní vozítko, úchvatnou vizuální stránku a zdánlivě epickou rozmáchlost. A samozřejmě hektolitry HYPU. A voila, nejlepší hra všech dob je na světě...
Jestli je tohle hra roku, jak všichni nekriticky vřískají, pak jsme klesli do pěknejch sra*ček. Ne blbá hra to neni a opravdu mě mrzí, že jsem ji už dojel, jenom mě štve ten potenciál, kterej zůstal nevyužit...Chjo už aby vyšel Witcher EE..
Pro: Příběh, rozhovory, postavy, universum, grafika, chytne a nepustí
Proti: inventář a předměty, planetární mise, mako, rpg mechanismy nejdou do hloubky, krátká herní doba i herní plocha (nepočítám-li postranní planety), tupá AI, prázdné interiéry