Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 38 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Heroes of Might and Magic IV

  • PC 85
U trojky HoMaM jsem strávil docela dost času. U čtyřky ještě víc času. Bavila mě o dost víc. Spousta lidí sice nedá na trojku dopustit, ale mě už tam pár věcí chybí. Jednoznačně boj. Tady je pohled na bojiště vyřešen tak, že tu máte mnohem víc prostoru na taktizování. Do bojů můžete aktivněji zapojit hrdiny, kteří můžou hodně rychle umřít.

To že se jednotky nedají vylepšovat bych připočetl spíše k dobru. Místo toho si můžete vybrat například, jestli chcete Behemota nebo Fénixe. Dají se takto vytvářet zajímavé kombinace. Můžete si klidně udělat armádu jenom ze samých hrdinů (pokud si troufáte). Systém skillů je mnohem propracovanější a zábavnější. Pak jsou tady ještě různé maličkosti. Ve městech můžete vojsko vyrábět najednou, a najednou si je přetáhnout. Odpadá zdlouhavé klikání. Nemusíte čekat na konec týdne, abyste si vyrobili jednotky. Jednotky se postupně rodí, což mi také připadá zajímavější. Táhnout, můžete i bez hrdiny, což se dá krásně využít třeba k obraně dolů. Možností je spousta.

Co mi naopak vadí, je dobývaní hradů. Hodně nešťastně vyřešené. Vodní příkop ztrácí funkci. Pokud hrad bráníte bez střelců, tak jste strašně znevýhodnění. Zmizeli věže. No, prostě už to není tak velká taktická výhoda. Další věc co nepotěší, je grafika měst. Kam sakra zmizela ta pohádkovost z trojky. Nějak to postrádá atmosféru. Řekl bych ale, že hratelnosti se to nějak nedotýká.

Postupem času se může dostavit stereotyp. Je to vlastně pořád to samé. Tah, boj, obsazení dolu. Hned tak to ale nebude.

Pro: spousta nových možností, boje, taktika, posun v hratelnosti

Proti: dobývaní hradů, grafika měst, po čase stereotyp

+31