Na hru jsem narazil, již před 7 lety a už tehdy jsem si ji užíval a bavil se u ní. Pamatuji si, když jsem nechápal co to znamená demo, a když jsem hru po pár minutách dohrál, myslel jsem si, že už je konec, nebo že něco dělám špatně. Demo bylo samozřejmě po pár dnech odinstalováno a na Warhammera jsem zapomněl. Proto bylo úsměvné, když jsem na Dawn of War na DH narazil a hned jsem si všechno vybavil. Konečně jsem vyzkoušel plnou hru.
Dawn of War je originální sci-fi strategie z budoucnosti. Jelikož v lásce sci-fi nemám, divím se, že mě hra chytla. Očekával jsem od hry opravdu hodně a musím říct, že mě malinko zklamala, ale to se asi dalo čekat. Co vás bavilo dříve vás nemusí bavit teď. Udělal jsem chybu, když jsem hned po spuštění hry rozehrál kampaň. Kampaň je asi největší mínus hry. Nejenže hrajete pouze za mariňáky, ale kampaň je nudná, nezáživná a strašně pomalá (než se vám zpřístupní všechny jednotky a budovy, tak jste už za polovinou hry). Proto jsem kampaň nedohrál a skončil v 9.misi. Naštěstí se i tu, skoro jako v každé strategii dá hrát Skirmish a Multiplayer - a to jsou teprve pecky. Volná hra je skvělá a je zde plno možností jak zvítězit třeba zničit všechny budovy a jednotky, nebo obsadit více než polovinu Listening Postů a ty následně po určitou dobu udržet. Hra je originální a nehraje zde roli počet stavitelů, ale již zmíněné Listening Posty (to jsou strategické body) ty vám dodávají zdroj pro stavění budov, cvičení jednotek, vylepšování jednotek.... Pokud tyhle body neobsadíte a necháte je soupeřům, jste ztraceni. Nemyslete si však, že když Posty obsadíte zůstanou už pouze vám. Nepřítel se je bude snažit neustále zničit a pak nastává celkem zmatek, když jste obsadili několik bodů a musíte všechny bránit. Dalším prvkem originality je vylepšování jednotek, kdy na začátku budete mít 4 vojáky a postupně je vylepšíte a rozvinete tak, že jich bude 9 a polovina z nich bude vlastnit speciální zbraně. Taky se mi líbil moment, když jsem chtěl se staviteli projít kolem vojáků a ti mi uhýbali, takže se mi nestalo že se o sebe jednotky sekly. O konec originálních prvků se však nejedná, je tu ještě jeden. Kapacitu vojáků nerozšiřujete stavením domečků, ale v základně, kde si postupně zvyšujete úroveň. Každá nová úroveň vám kapacitu zvedne o 5 bodů. Maximální kapacita se na první pohled zdá malá, ale díky tomu, že je rozdělena na pěchotu a stroje + vozidla to stačí. Prostředí je skvělé, atmosférické a jde z něj cítit válka. Musím zmínit i pěknou grafiku vzhledem k roku výroby. Obtížnost je nevyvážená, zatímco v kampani projdete misi na těžkou obtížnost bez problémů, ve volné hře proti počítači se zapotíte už na standardní obtížnost. Dalším mínusem jsou občasné bugy, kdy jednotky nereagovaly na můj rozkaz a stavitelé nechtěli opravit robota.
Warhammer je těžká hra, kde musíte neustále kontrolovat jednotky, stavět kolem strategických bodů kulomety a současně útočit na nepřítele. Pokud nebudete hrát kampaň, která se nepovedla, ale zaměříte se na Skirmish a Multiplayer čekají vás zábavné, atmosférické a dlouhé boje.
Dawn of War je originální sci-fi strategie z budoucnosti. Jelikož v lásce sci-fi nemám, divím se, že mě hra chytla. Očekával jsem od hry opravdu hodně a musím říct, že mě malinko zklamala, ale to se asi dalo čekat. Co vás bavilo dříve vás nemusí bavit teď. Udělal jsem chybu, když jsem hned po spuštění hry rozehrál kampaň. Kampaň je asi největší mínus hry. Nejenže hrajete pouze za mariňáky, ale kampaň je nudná, nezáživná a strašně pomalá (než se vám zpřístupní všechny jednotky a budovy, tak jste už za polovinou hry). Proto jsem kampaň nedohrál a skončil v 9.misi. Naštěstí se i tu, skoro jako v každé strategii dá hrát Skirmish a Multiplayer - a to jsou teprve pecky. Volná hra je skvělá a je zde plno možností jak zvítězit třeba zničit všechny budovy a jednotky, nebo obsadit více než polovinu Listening Postů a ty následně po určitou dobu udržet. Hra je originální a nehraje zde roli počet stavitelů, ale již zmíněné Listening Posty (to jsou strategické body) ty vám dodávají zdroj pro stavění budov, cvičení jednotek, vylepšování jednotek.... Pokud tyhle body neobsadíte a necháte je soupeřům, jste ztraceni. Nemyslete si však, že když Posty obsadíte zůstanou už pouze vám. Nepřítel se je bude snažit neustále zničit a pak nastává celkem zmatek, když jste obsadili několik bodů a musíte všechny bránit. Dalším prvkem originality je vylepšování jednotek, kdy na začátku budete mít 4 vojáky a postupně je vylepšíte a rozvinete tak, že jich bude 9 a polovina z nich bude vlastnit speciální zbraně. Taky se mi líbil moment, když jsem chtěl se staviteli projít kolem vojáků a ti mi uhýbali, takže se mi nestalo že se o sebe jednotky sekly. O konec originálních prvků se však nejedná, je tu ještě jeden. Kapacitu vojáků nerozšiřujete stavením domečků, ale v základně, kde si postupně zvyšujete úroveň. Každá nová úroveň vám kapacitu zvedne o 5 bodů. Maximální kapacita se na první pohled zdá malá, ale díky tomu, že je rozdělena na pěchotu a stroje + vozidla to stačí. Prostředí je skvělé, atmosférické a jde z něj cítit válka. Musím zmínit i pěknou grafiku vzhledem k roku výroby. Obtížnost je nevyvážená, zatímco v kampani projdete misi na těžkou obtížnost bez problémů, ve volné hře proti počítači se zapotíte už na standardní obtížnost. Dalším mínusem jsou občasné bugy, kdy jednotky nereagovaly na můj rozkaz a stavitelé nechtěli opravit robota.
Warhammer je těžká hra, kde musíte neustále kontrolovat jednotky, stavět kolem strategických bodů kulomety a současně útočit na nepřítele. Pokud nebudete hrát kampaň, která se nepovedla, ale zaměříte se na Skirmish a Multiplayer čekají vás zábavné, atmosférické a dlouhé boje.
Pro: originalita, Skirmish + Multiplayer, prostředí, grafika
Proti: kampaň, nevyvážená obtížnost, občasné bugy