Asi se nejedná o nejhorší RPG vůbec (některé obzvláště vypečené kusy jsem se neodvážil hrát ani já), ale rozhodně se jedná o nejhorší RPG , které jsem zatím dohrál. Hodnotím sice na základě emulované 3DO verze (hranou přes emulátor 4DO), ale ta se od PC verze (kterou jsem nerozchodil ani přes Virtual Machine) příliš neliší (PC verze má navíc mapu).
Na začátku jsou na výběr pouze tři postavy (Fighter, Fighter/Mage, Mage) s předem danými statistikami a každý level obsahuje pouze tři druhy nepřátel. Mág si vybírá další kouzla podle dobových recenzí jen mezi úrovněmi (osobně jsem hrál za fightera). První level se odehrává z velké části na ledě, na kterém je téměř nemožné slušně ovládat postavu (proto jsem také Deathkeep dohrál asi až na desátý pokus, první level mě vždy dostatečně odstrašil). Grafika je až na inventář hnusná (nemyslím zastaralá, to mi nevadí, je odporná z výtvarného hlediska). Obtížnost je těžce nevyrovnaná, první levely jsou celkem záhul (logicky, slabá postava i vybavení), ale po nalezení Ring of Regeneration se ze hry stává fraška. Hra také obsahuje téměř nefunkční skákání (ano, čtete dobře), samoúčelná bludiště vedoucí do kopce/z kopce bez možnosti rozhlížet se nahoru dolů a automatické sbírání předmětů.
Pár kladů by se samozřejmě našlo. Sem tam originální nepřítel, v jednotlivých úrovních se povaluje různé vybavení podle typu vybrané postavy, některé levely kolem střední části hry jsou celkem ucházející. Člověk se také těší na získání dalšího levelu nebo vybavení (ovšem být to čistá akce, tak dám 10% a to jen kvůli masochistickým obludnostem typu Operation Matriarchy).
Deathkeep jsem si z nějakého nepochopitelného důvodu chtěl zahrát už hodně dlouho. Stalo se a výsledek celkem odpovídal mému očekávání.
Na začátku jsou na výběr pouze tři postavy (Fighter, Fighter/Mage, Mage) s předem danými statistikami a každý level obsahuje pouze tři druhy nepřátel. Mág si vybírá další kouzla podle dobových recenzí jen mezi úrovněmi (osobně jsem hrál za fightera). První level se odehrává z velké části na ledě, na kterém je téměř nemožné slušně ovládat postavu (proto jsem také Deathkeep dohrál asi až na desátý pokus, první level mě vždy dostatečně odstrašil). Grafika je až na inventář hnusná (nemyslím zastaralá, to mi nevadí, je odporná z výtvarného hlediska). Obtížnost je těžce nevyrovnaná, první levely jsou celkem záhul (logicky, slabá postava i vybavení), ale po nalezení Ring of Regeneration se ze hry stává fraška. Hra také obsahuje téměř nefunkční skákání (ano, čtete dobře), samoúčelná bludiště vedoucí do kopce/z kopce bez možnosti rozhlížet se nahoru dolů a automatické sbírání předmětů.
Pár kladů by se samozřejmě našlo. Sem tam originální nepřítel, v jednotlivých úrovních se povaluje různé vybavení podle typu vybrané postavy, některé levely kolem střední části hry jsou celkem ucházející. Člověk se také těší na získání dalšího levelu nebo vybavení (ovšem být to čistá akce, tak dám 10% a to jen kvůli masochistickým obludnostem typu Operation Matriarchy).
Deathkeep jsem si z nějakého nepochopitelného důvodu chtěl zahrát už hodně dlouho. Stalo se a výsledek celkem odpovídal mému očekávání.
Pro: je možné dohrát bez (trvalé) újmy na duševním zdraví
Proti: RPG prvky osekané na dřeň, led, skákání, samoúčelná bludiště, opravdu odporná grafika