Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Jan K. • 33 let • Klášterec nad Ohří (ČR - kraj Ústecký)

Komentář

Přejít na komentáře

Daemonica

  • PC 75
Tahle středověká adventura mě překvapila. Obecně low-end hry nijak nevyhledávám, ale něco mi říkalo, že Daemonica se něčím liší.

Pár minut po spuštění hry jsem si uvědomil, že hlavní roli v inspiraci tu hraje Krysař. Chápejte, je rok 1350 a středověká Anglie je zahalena Černou smrtí (čti morem). V té době bylo zvykem, že při výskytu moru se uzavíraly městské brány a nikdo, kdo neměl povolení, nesměl do obcí vstoupit, či z nich odejít. V této těžké době si lidé nedůvěřovali. Báli se smrti.
Každý cizinec mohl mor přenášet a není se tedy čemu divit, že pana Farepoynta občané Cavornu nijak zvlášť laskavě nevítají. O lidech jako je Nicholas se povídají různé veci, pravdou ovšem je, že umí mluvit, za pomoci speciálních lektvarů, s mrtvými. To ovšem musí držet v tajnosti a tak si hlídá svoje soukromí jako oko v hlavě. Do městečka přijel vyšetřit vraždu mladých manželů. Hned na začátku je vám jasné, že starosta který si vás povolal by byl nejraději, kdyby jste případ co nejdříve uzavřel a zmizel. Tady ta podoba s Krysařem ovšem končí. Nebude to snad spoilerem, když řeknu, že žádné děti pryč neodvedete ;-). K příběhu snad jen dodám, že zlo je mnohem hlouběji, než je na první pohled zřejmé.

Přiznám se, že bych Daemonicu moc rád viděl na divadelních prknech. Příběch je velmi poutavý i dobře odvyprávěný a do divadla jako ušitý. Ze hry dýchá temná atmosféra a já jsem normálně cítil, že venku obchází zlo.

Tuhle atmosféru měli vývojáři dobře vymyšlenou. Přeci jen už to, že se děj odehrává v již zmíněné středověké Anglii, která je pověstná deštivým počasím (a že ve hře prší celkem často), navíc je země zamořená morem, ale to už jsem také zmiňoval. Co jsem nezmínil je hudba, která se mi zavrtala hluboko pod kůži. Bez ní by to nebylo ono. Atmosféře ještě přidává sem tam ten letící pták. Snad vrána, nebo spíše havran, jako posel smrti.

Po grafické stránce není hra ničím vyjímečná. Její zpracování odpovídá době vzniku. I když bych byl mnohem radši, kdyby místo ptačího pohledu použili tvůrci pohled z třetí osoby. V interiéru jsem si připadal, že testuji nějakou beta verzi, protože za zdmi zůstala jen černo-černá tma. Ovšem při pohledu z třetí osoby, či jen při nějakém tom profilovém pohledu by museli grafici vytvořit mnohem více detailů a to by samozřejmně stálo více peněz. To, že hra byla vyrobena na základě nižšího rozpočtu je patrné na první pohled.

Hru ovládáte, jako většinu adventur, myší a i když se vývojáři snažili do hry vstrčit trochu RPG znaků, moc se jim to nepovedlo. Kovář naučí sice Nicholase trochu bojových komb, ale boj byla pro mě jen nudná klikačka, kdy jsem skoro zíval. Naštěstí je tu míst, kdy s někým zkřížíte meče málo.

Co mi ještě vadilo, bylo bloudění po mapě. Ta sice není velká (spíš je malá než velká :D) a ve chvíli, kdy někam putujete stačí aktivovat jakousi GPS šipku, která vás tam navede, ovšem když jsem hledal byliny do lektvarů, prošel jsem jí i několikrát než jsem danou bylinu našel a to jsem kolem ní chodil celou dobu, jen jsem jí neviděl. Tomu všemu by se dalo vyhnout, pokud by ve hře bylo použito jiné zobrazení než ptačí perspektiva.

Celkově mám ze hry ale víc než dobý dojem. Jen bych se možná vyhnul slepicím, co běhají po vesnici, když už tu nejde najít jiný dobytek. ;-)

Pro: středověké, anglické, ponuré městečko + hudba + příběh = atmosféra

Proti: grafické zpracování

+19