Sérii Half-Life považuji za jednu z nejlepších v historii. Kromě datadisků k prvnímu dílu jsem dohrál všechny. V roce 2007 vyšla zatím poslední část této série - Episode Two a my vyhlížíme třetí díl již přes 5 let. Nebyl to však jen třetí díl, ale i předělávka jedničky do Source enginu. Valve se o ni sice pokusilo, ale kvůli nepatrným rozdílům oproti původní hře se skupina fanoušků rozhodla převést hru do skutečného Source enginu. Tuhle informaci jsem se dozvěděl po dohrání jedničky a byl jsem na ni velmi zvědavý. Léta však ubíhala a Black Mesa nikde, když se náhle jednoho zářijového dne tohoto roku dozvídám, že Black Mesa bude za pár dnů volně ke stažení. Jelikož je Half-Life perfektně znovuhratelný, tak jsem si řekl, že si ho určitě opět zahraju tentokrát navíc v lepší grafice. Nebyl jsem si nijak jistý, zda-li se hra povedla, protože ji přeci jen vyvíjeli fanoušci, ale za zkoušku přeci nic nedám nebo ne? No a jak jsem se mýlil...
Ačkoli pro mě není grafika ve hrách důležitá, rozdíl je velký a hra vypadá pěkně. Už od začátku jsem si všimnul, že lokace nejsou stejné. Buď jsou předělány ve velké míře, nebo se v určité lokaci objevují menší detaily. Design prostředí je zkrátka velmi povedený. Překvapil mě dabing, který je na špičkové úrovni a není poznat, že dabovali fanoušci. Bohužel hru kazí AI. U zombií ani headcrabů to nepoznáte, ale lidští nepřátelé na vás někdy začnou střílet ještě před tím než vás uvidí a jakmile vykouknete tak vás s ohromnou přesností zastřelí, jindy si vás naopak vůbec nevšimnou. Za celou hru mě nijak nerozčilovaly bugy, neboť jsem narazil pouze na pár.
Dál o hře není třeba nic rozepisovat, protože všechno ostatní znáte z původního díla. Opět na vás čeká hutná atmosféra, zběsilá akce, logické hádanky... a to všechno je okořeněno lepší grafikou a designem prostředí. Škoda jen, že AI vojáků je špatná. Black Mesa je zkrátka výbornou předělávkou starého Half-Life, téměř nemohu uvěřit, že to takhle dobře zvládli fanoušci. Musím říct, že autoři předvedli jak se dělá kvalitní remake. I přesto čekání jim patří dík, protože si s tímto projektem museli dát ohromnou práci. Vyšší hodnocení dát nemůžu, protože se přeci jen jedná o remake už tak legendární hry :-).
Ačkoli pro mě není grafika ve hrách důležitá, rozdíl je velký a hra vypadá pěkně. Už od začátku jsem si všimnul, že lokace nejsou stejné. Buď jsou předělány ve velké míře, nebo se v určité lokaci objevují menší detaily. Design prostředí je zkrátka velmi povedený. Překvapil mě dabing, který je na špičkové úrovni a není poznat, že dabovali fanoušci. Bohužel hru kazí AI. U zombií ani headcrabů to nepoznáte, ale lidští nepřátelé na vás někdy začnou střílet ještě před tím než vás uvidí a jakmile vykouknete tak vás s ohromnou přesností zastřelí, jindy si vás naopak vůbec nevšimnou. Za celou hru mě nijak nerozčilovaly bugy, neboť jsem narazil pouze na pár.
Dál o hře není třeba nic rozepisovat, protože všechno ostatní znáte z původního díla. Opět na vás čeká hutná atmosféra, zběsilá akce, logické hádanky... a to všechno je okořeněno lepší grafikou a designem prostředí. Škoda jen, že AI vojáků je špatná. Black Mesa je zkrátka výbornou předělávkou starého Half-Life, téměř nemohu uvěřit, že to takhle dobře zvládli fanoušci. Musím říct, že autoři předvedli jak se dělá kvalitní remake. I přesto čekání jim patří dík, protože si s tímto projektem museli dát ohromnou práci. Vyšší hodnocení dát nemůžu, protože se přeci jen jedná o remake už tak legendární hry :-).
Pro: grafika, design prostředí, profesionální dabing a zvuky, všechno ostatní z původního Half-Life
Proti: umělá inteligence vojáků