Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Arc

Arc

Martin Okáník • 33 let • Technical Support @ New World Interactive • Ratíškovice (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Borderlands 2

  • PC 70
Série Borderlands je opravdu dělaná pro CooP. Když hraje člověk sám, tak to opravdu není taková zábava, jaká se dostane právě v CooPu. Od jedničky se dvojka liší tím, že má hlavní příběhovou linii, která se mi ale zrovna 2x nelíbí. Příběh zvážněl a tak trochu se vymyká šílenosti a komičnosti samotné hry. Rozmanitost misí je dobrá a víceméně jsou udělané tak, aby jste prošli celou instanci/lokaci. Avšak některé mise jsou zvláštní double-respawnem nepřátel, kdy místo vybijete před tím než máte úkol (třeba chránit Clap Trapa) a hned po tom tam jdete s úkolem a ejhle nepřátelé se resli i když ještě jejich mrtvoly leží na zemi :D. Bazillion zbraní ve hře sem teda moc nepobral, modelů je v tomto dílu zhruba stejně jako v tom prvním, ale tento díl se liší úplným překopáním Výrobců zbraní a Elementárních účinků - musím říct že k lepšímu :). Engine je stále upravený UE3 v Cel Shadu, přibyl PhysX, ten je tu použitý nadmíru dobře, kdo by čekal reálnou fyziku tekutin nebo reálné množství částic tak bude překvapen, jak je zde fyzika šíleně přehnaná, ALE to v podstatě dokresluje komičnost celé hry a hra se hned stává zábavnější (alespoň pro mě). Dále se mi zdá, že je hra náročnější na HW než byl první díl.
Zatím jsem CooP ještě nehrál (za to v SP jsem už ve druhém PlayThroughu), ale i tak musím dát slušných 85%
Smíchy sem se popadal, když sem narazil na Easter Egg v Caustic Caverns (ne opravdu sem nevěděl že to tam je, prostě sem procházel lokaci a náhodou to našel) :D


EDIT: zruba po dvoustech odehraných hodinách a po minimálně 6. dohrání příběhu jsem nucen snížit hodnocení (ne nijak drasticky :D), hra obsahuje enormní množství zbytečných chyb, které jsou sice postupně opravovány, ale bohužel jsou opravovány ve špatném pořadí (např. patch 1.3.1 opravuje chybu u DTho kdy obnovoval nepřátelům štíty. Proč doteď neopravili ten zprasený inventář, který postihuje úplně všechny bez ohledu na to, s jakou postavou hrají, je mi záhadou). Dále jsem našel spoustu míst kde mě úplně zbytečně omezuje neviditelná textura (příklad kdy je za takovouto neviditelnou zdí bedna s lootem).

Dále jsem si všimnul nevybalancovaných dropů legendárek (například z Warriora po dohrání hry mi nepadlo vůbec nic za 4 dny co jsem ho farmil, ale z Huntera Hellquiesta mi The Bee za 1 den padl 3x ). Největším problémem hned po inventáři by bylo asi nevybalancování samotných postav: Siren je teď neskutečně OP (healing/self-healing), Gunzerker má nekonečno munice a na druhou stranu co má Commando? odpověď je nic - špatně vybalancované skilly (rakety snižují DMG zbraní o 13%, double guny snižují taky DMG o 13%, turrrety mají nehorázně málo HP, to se sice napravit dá, ale +HP je spojeno s Longbow efektem - k ničemu, navíc je to v půlce středního stromu, který já nepoužívám, ani nemá schopnost doplňovat si munici. Ve srovnání se Soldierem z jedničky má vlastně jen Turret jinak ho očesali na kost, je to docela podivné proč aspoň nemá týmové doplňování munice, které je tam do určitých zbraní až stupidně málo. Gunzerker to má jako Class mod, ale ještě sem se nesetkal s dobrý Classmodem na doplňování munice, víceméně každého Gunzerkera jenž jsem potkal měl něco jako Slayer of Terramorphus a podobně vyspělé mody, týmové mody na 50. lvl jsou téměř nepoužitelné).

Dále bych vytkl drobný nedostatek zajímavých zbraní respektive výrobců, třeba je to jen můj případ tak mě hned nekamenujte :) (např Torgue nepoužívám kromě legendárních granátů, Tedior mě nezaujal vůbec a to ani legendárkami, Maliwanské sniperky jsou v porovnání s Vladof sniperkami k ničemu, tak samo je to u Hyperion vs Vladof sniperek, dále mě až s podivem nezaujala majorita Assault zbraní - v prvním díle byly mnohem zajímavější, dále Dahl sniperky jsou skoro k ničemu na jiné postavy než na Assassina, pak tu máte zbraně co na jednu střelu vypotřebují víc nábojů - u sniperek a broxen je to katastrofa, během pár vteřin nemáte náboje).

Pak mě ještě prudí málo místa v bance a v Secret Stash, jako kam si mám uložit ty legendárky když už mi nějaká padne ??, a ta Secret Stash to je výsměch, to si radši zapnu 2 instance Borderlands 2 a připojím se s jednou postavou ke druhé přes LAN a vyhodím si equip (s tím souvisí další bugy: v Sanctuary mám u FTS buglou podlahu a cokoliv tam vyhodím se propadne do neznáma, další místo kde se propadávají itemy je v Bunkeru, u Warra a podobně), tak samo Trade jen 4 místa a nemožnost transféru Eridia z toho dělá téměř nepoužitelný systém.

Závěr: Je mi jasné, že jsou to chyby co se možná příštím patchem vychytají, ale ani tak je nemůžu pominout, protože kazí dojem z celé hry. Dokud nebudou ty velké chyby opraveny nechám hodnocení sníženě, až budou opraveny tak bych se nebál hře udělit 90% :)

EDIT závěru: ne 90% bych tomu nedal spíš 70 a hned vysvětlím proč: DLC.

DLC systém mi jako takový o Borderlands nevadí, ale to by nesměl být tak špatně udělaný. Ve srovnání s prvním dílem, kde byly DLC zároveň se zvýšeným level capem (takže vás to jakoby nutilo projít to DLC) tady je Level Cap samostatně = zbytečné procházet většinu DLC, jelikož většina stála za prd. Abych pravdu řekl, líbilo se mi jen pirátské dlc, zbytek byl tragédie, včetně toliko propagovaného Hunter DLCčka, na nějaké další už sem neměl ani čas ani chuť (další Playthrough ? po tom co sem to prošel už 8x už nemám chuť to projít jen kvůli levelům znova, zvýšený level cap? proč když už mám všecko projíté, další postava ? bez zábavného obsahu zbytečnost...).

Takže poslední závěr: 70% a zpackaná příležitost být zábavnější než 1. díl
+11 +12 −1