Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Marcel • 36 let • You gotta do what you gotta do • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Alan Wake

  • PC 65
Mohl to být skvělý nástupce původních Silent Hillů. Slavný spisovatel, jehož honí noční můry, má rozjezd jak Chester Bennington na koncertě svých Linkin Park, přičemž vrcholu dosáhne rychleji než Jim Levenstein s Nadiou, aby to poslední epizodou, a tím myslím epizodu Spisovatel, nikoliv Odjezd, roztočil zpět na plné obrátky. Ale postupně.

Úvod je tak silný, tak kulervoucí, že jsem tomu nechtěl věřit. Alana začíná honit jakýsi chlápek s hlasem pekel a náš spisovatel mu musí naprosto bez zbraní uniknout. Této scény jsem se opravdu bál a byl jsem nadšen a natěšen na další kvalitní nášup. Ten opravdu přijde. Příjezd Alice a Alana Wakea do malebného městečka Bright Falls za účelem odpočinku a nabrání sil na další román, je nádherný. Ať už graficky či prvotním vstřebáváním spletitého příběhu, začátek vás opravdu dostane. Po zmizení Alice se začíná rozehrávat temný příběh, který je temnotou opravdu ... zatemnělý.

Fakt. Příběh byl skvěle rozehrán, ale od třetí epizody se to začíná posouvat do téměř neuvěřitelných machinací, které by nerozpletl ani Jigsaw. Samozřejmě, jakž takž víte, o co jde, co Alan (ne)udělal, že teď nemůže v klidu spát (se svojí Alicí... ehm), ale pointa je taková nemastná neslaná. Velice ostře mi to kontrastovalo s grafikou, tu už jsem tu jednou pochvaloval, ale musím se k ní vrátit.

Tísnivá, pěkně vymodelovaná, parádní grafika, fakt dobré plus pro procítění atmosféry, která na vás dýchne už jen prvotní animačkou, kde nezapomenou samozřejmě zmínit krále hororu Stephena Kinga (tím mají u mě už od začátku plus). Mimochodem dalšími referencemi na různé reálné spisovatele je hra prošpikována opravdu solidně. Stejně tak ozvučení je parádní. Technická stránka Alana je zkrátka vynikající.

Co však pokulhává nejvíce, jsou souboje. Takovou nudu jsem nezažil ani při sledování rodiny Horákovic! Nejenže strach z neznáma či smrti naprosto vyprchá při sehnání baterky a hlavně zbraně, ale nepřátelé jsou celou hru repetitivní, jediné co se mění, je že později vám dají dva seky místo jednoho. Uhýbání nepřátelům je komické, naštěstí to pojmenovali cinematic move, jinak bych musel při psaní tohohle komentáře použít sprosté slovo a doplnit ho hanlivým přívlastkem. Souboje v Alan Wakeovi = odpad. A to nezachrání ani levitující pneumatiky, ledničky a bůhví co já vím všechno ještě. Ptáci. Knížky... kristova levá noho!

Zane, Big Daddy z BioShocku, není vůbec vysvětlen (ok, v BioShocku to bylo vysvětleno parádně), dále co se stalo s městečkem po konci? A ten konec? Nenávidím takové konce. Shut up and take my money?! We'll see...

"Mezihra", tedy jízda v autě, je akorát rychlejší cesta a nemusíte plýtvat náboje. Fajn, beru, aspoň něco při hryzání stolu nudou, přejíždět cokoliv je sranda dodnes. Fakt škoda, moc se mi to ze začátku líbilo, ale možná právě díky tomu přišla ledová sprcha.

Achievs: 40/67

Pro: Atmosféra, parádní začátek, poslední epizoda, denní části epizod

Proti: Souboje, noční části epizod, BigDaddy Zane, valného smyslu nedávající příběh

+21 +24 −3