Nerad píšu komentáře na tak rozmanitý hry, vždycky mam totiž pocit, že na něco zapomínám a tak píšu všechno, až je z komentáře nakonec dvacetistranná příručka pro hráče. Já to ale risknu!
Ač se mi druhej díl líbil víc než dost, nelze říct, že bych se u něj nenudil, že by byl bez chyb. A i tak jsem mu vpálil pětadevadesát. Afrika bylo pěkný místo k dovádění, sluníčkem zalitý písečný duny brázdila sem tam nějaká ta gazela, občas vám hopnul do cesty otylý bůvol a i ta zebra jednou za čas odněkud vyběhla. Jinak ale tamní svět moc nenabízel, byla nuda ho objevovat, byla nuda hrát za týpka bez hlasivek, bez jazyka!
Celou tuhle safari nyní dovádí k dokonalosti FAR CRY 3! Sotva se prodíráte prvním útěkem, nehostinná džungle vám sází do cesty jedno běsnící zvíře za druhym. Že na vás vlítne divočák, medvěd, tygr (a jiná kočkovitá šelma), bůvol, dingo, had, pitbul, nějakej hroznej pták, žralok, nebo krokodýl je na ostrově běžná věc a je to boží. V týhle zvířecí změti chybí snad už jenom lední medvěd. Život na ostrově je zkrátka neuvěřitelně rozmanitej a kromě již jmenovaných zvířátek jich na ostrově potkáte celou řadu. Co potěší je interakce s nimi, ale ne ve smyslu, že si zvíře pohladíte, ale že si vezmete kůži, která poslouží k tvorbě kapsiček a jiných nosných zařízení (musíte mít přece místo pro munici a zbraně).
Kromě hlavní dějový linie vám svět nabídne spoustu nepovinných úkolů ať už pro usnadnění pohybu na ostrově, nebo pro získání peněz či zkušeností. Nutností je šplhat na věže, ze kterých si po rozhlédnutí odemknete kus ostrova... a to je právě věc, která mě trochu štvala. Zprvu je to sice fajn, ale časem přijdete na to, jak moc je to otravný.
A teď příběh! Představte si, že si s kamarády vyjedete na trip světem, kdež tu náhle vás zajme banda tupejch pirátů, jejichž šéf Vaas nemá rád nikoho, nic a prohánět kulky hlavou člověka je u něj větší rutinou, než se ráno nasnídat. Za sebe říkám, že větší boj o přežití jsem dosud v rámci her (a snad ani filmů) neviděl. Každej příběhovej moment má v sobě tolik náboje, že by z toho Michael Bay čerpal do konce života. A třebaže je to tak dobře, mě osobně to moc nevyhovuje. Hra mě totiž pořád nutila hrát jen a pouze hlavní linii. Chtíč zjistit jak to všechno bude a dopadne způsobil tedy to, že jsem hru dohrál jedním dechem, aniž bych si pořádně užil nádhernýho tropickýho ostrova.
Ačkoli jsem od kdekoho získával informace, že grafika nepatří mezi špičku, za sebe musim říct, že se Crysis může jít zakopat. Sluncem utopený, krásně vypadající ostrov nabízí tolik panoramat, až je někdy lepší se zastavit a jenom tupě zírat na celou tu nádheru. Parádně ztvárněná akce vhání slzy do očí při každý explozi, skotačit s plamenometem je jedna radost a ke všem těm kratochvílím hraje fantastickej soundtrack, kterej navyšuje laťku herních OST hned o několik příček. Nechápu kde tohle v sobě Brian Tyler vzal, do Expendables vytvořil takový hovno a tady je najednou lepší, než dejme tomu... Zimmer. Asi taky musel ztroskotat na ostrově aby zjistil kým doopravdy je.
Další mistrnou věcí, která je sice v dnešních hrách čitelná čím dál častěji, ale zmínit jí musim, je psychologický rozvoj postav, zejména pak tý vaší. Jason Brody je mladík, sympaťák, člověk života užívající, ale mouše by neublížil (a hlavně mluví!!!). Je proto super za něj hrát a pozorovat, jak ho doháníte skoro až k posedlosti. Každej charakter ve hře je svým způsobem magor, ale každej svoje magorství prezentuje jinak.
Mám sice hlavu plnou textu, ale jak jsem naznačil na začátku, je pro mě složitý psát na takový hry komentáře, tak to raději utnu dřív, než tady vyspoileruju všechno, co bych svým nadšením chtěl říct. Zkrátka je pro mě FAR CRY 3 suverénně nejlepší hrou roku!
Ač se mi druhej díl líbil víc než dost, nelze říct, že bych se u něj nenudil, že by byl bez chyb. A i tak jsem mu vpálil pětadevadesát. Afrika bylo pěkný místo k dovádění, sluníčkem zalitý písečný duny brázdila sem tam nějaká ta gazela, občas vám hopnul do cesty otylý bůvol a i ta zebra jednou za čas odněkud vyběhla. Jinak ale tamní svět moc nenabízel, byla nuda ho objevovat, byla nuda hrát za týpka bez hlasivek, bez jazyka!
Celou tuhle safari nyní dovádí k dokonalosti FAR CRY 3! Sotva se prodíráte prvním útěkem, nehostinná džungle vám sází do cesty jedno běsnící zvíře za druhym. Že na vás vlítne divočák, medvěd, tygr (a jiná kočkovitá šelma), bůvol, dingo, had, pitbul, nějakej hroznej pták, žralok, nebo krokodýl je na ostrově běžná věc a je to boží. V týhle zvířecí změti chybí snad už jenom lední medvěd. Život na ostrově je zkrátka neuvěřitelně rozmanitej a kromě již jmenovaných zvířátek jich na ostrově potkáte celou řadu. Co potěší je interakce s nimi, ale ne ve smyslu, že si zvíře pohladíte, ale že si vezmete kůži, která poslouží k tvorbě kapsiček a jiných nosných zařízení (musíte mít přece místo pro munici a zbraně).
Kromě hlavní dějový linie vám svět nabídne spoustu nepovinných úkolů ať už pro usnadnění pohybu na ostrově, nebo pro získání peněz či zkušeností. Nutností je šplhat na věže, ze kterých si po rozhlédnutí odemknete kus ostrova... a to je právě věc, která mě trochu štvala. Zprvu je to sice fajn, ale časem přijdete na to, jak moc je to otravný.
A teď příběh! Představte si, že si s kamarády vyjedete na trip světem, kdež tu náhle vás zajme banda tupejch pirátů, jejichž šéf Vaas nemá rád nikoho, nic a prohánět kulky hlavou člověka je u něj větší rutinou, než se ráno nasnídat. Za sebe říkám, že větší boj o přežití jsem dosud v rámci her (a snad ani filmů) neviděl. Každej příběhovej moment má v sobě tolik náboje, že by z toho Michael Bay čerpal do konce života. A třebaže je to tak dobře, mě osobně to moc nevyhovuje. Hra mě totiž pořád nutila hrát jen a pouze hlavní linii. Chtíč zjistit jak to všechno bude a dopadne způsobil tedy to, že jsem hru dohrál jedním dechem, aniž bych si pořádně užil nádhernýho tropickýho ostrova.
Ačkoli jsem od kdekoho získával informace, že grafika nepatří mezi špičku, za sebe musim říct, že se Crysis může jít zakopat. Sluncem utopený, krásně vypadající ostrov nabízí tolik panoramat, až je někdy lepší se zastavit a jenom tupě zírat na celou tu nádheru. Parádně ztvárněná akce vhání slzy do očí při každý explozi, skotačit s plamenometem je jedna radost a ke všem těm kratochvílím hraje fantastickej soundtrack, kterej navyšuje laťku herních OST hned o několik příček. Nechápu kde tohle v sobě Brian Tyler vzal, do Expendables vytvořil takový hovno a tady je najednou lepší, než dejme tomu... Zimmer. Asi taky musel ztroskotat na ostrově aby zjistil kým doopravdy je.
Další mistrnou věcí, která je sice v dnešních hrách čitelná čím dál častěji, ale zmínit jí musim, je psychologický rozvoj postav, zejména pak tý vaší. Jason Brody je mladík, sympaťák, člověk života užívající, ale mouše by neublížil (a hlavně mluví!!!). Je proto super za něj hrát a pozorovat, jak ho doháníte skoro až k posedlosti. Každej charakter ve hře je svým způsobem magor, ale každej svoje magorství prezentuje jinak.
Mám sice hlavu plnou textu, ale jak jsem naznačil na začátku, je pro mě složitý psát na takový hry komentáře, tak to raději utnu dřív, než tady vyspoileruju všechno, co bych svým nadšením chtěl říct. Zkrátka je pro mě FAR CRY 3 suverénně nejlepší hrou roku!
Pro: soundtrack, grafika, život ostrova, vývoj postavy a postavy ve hře vůbec, a tak dále
Proti: otravný lezení na věže, těžkooděnci