Pátý díl této velkolepé herní série představuje jeden z vrcholů krokovacích dungeonů s otevřeným světem a s velkou mírou osobní svobody. Skvělá hratelnost, dynamický soubojový systém a kouzelná grafika řadí tuto hru mezi ty nejlepší, co jsem kdy hrál. Johnovi van Caneghenovi (potažmo New Wolrd Computing) se opět povedlo nenásilně skloubit svět fantasy a sci-fi. Opět se vydáte (tentokrát již úspěšně) po stopách úkladného Sheltema, budete řešit spoustu logických hádanek, šetřit každý zlaťák na trénink, prozkoumávat herní svět a bavit se rozmanitostí herních prostředí i dungeonů. Každý dungeon je trochu jiný: některý je zaměřen více na boj, jiný na kouzla, v dalším musíte řešit hádanky (jejich obtížnost není zbytečně vysoká). Každou chvíli Vás hra překvapí: třeba lektvary s + 5 odolností, popřípadě starobylý svitek s + 500 000 expy (a jako vedlejší "bonus": + 50 let věku). Narazíte na zrádného džina a pochopíte, proč je dobré si peníze ukládat do banky. Řešení problematiky ročních období, likvidace loupeživých orků, záchrana zakleté královny a uvězněného prince Rolanda.
Samozřejmě na konci je hra trošku stereotypní (u mne byla herní doba cca 2 měsíce), ale
můžu s klidem říci, že jsem ve hře prozkoumal každý čtvereček herní plochy.
A jako třešnička na dortu? Výtečná čeština od Majka.
Samozřejmě na konci je hra trošku stereotypní (u mne byla herní doba cca 2 měsíce), ale
můžu s klidem říci, že jsem ve hře prozkoumal každý čtvereček herní plochy.
A jako třešnička na dortu? Výtečná čeština od Majka.
Pro: Skvělé zakončení herní série započaté prvním dílem (definitivní porážka Sheltema)
Proti: Nepraktický inventář