Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Colin McRae: DiRT

  • PC 65
Nu, nebylo to špatné :) Kdysi jsem hrával starší díly Colin McRae Rally a ačkoliv se každá z novějších verzí té předchozí podobala jak protržená pneumatika protržené pneumatice, bylo to ucházející a já si rád sem tam prodrandil nějaké to kolo nebo závod nebo jak se tomu nadává. Jinak je to ale vše, co jsem kdy měl s auty společného - nijak mě netáhnou a rád jsem tak vzal za vděk takovýmto arkádovějším závoděním. K DiRT jsem se ale dostal až nyní, po dvu letech od vydání (ne-li déle). Pamatuji si, jak se o DiRT mluvilo jako o mnohem arkádovějším a přesvíceném pokračování legendy již bez živoucí záštity legendy, jak se představovaly buginy a trucky (nebo co to je) apod... Nyní jsem měl tak možnost konečně ochutnat, o čem se to tehdá mluvilo.

Bohužel, nemohu začít jinak, než výčtem herních blbostí:

- Příliš mnoho obtížností mi přišlo trochu zbytečné. Hra byla jednoduchá i na prostřední obtížnost. Tři volby by byly akorát.
- Hrozné konzoloidní menu. Zbytečné proklikávání se kamsi do hloubi. Nepřehledné nastavování automobilu a jeho úpravy mě tak zanedlouho přestaly bavit a tak jsem jezdil na veškerá výchozí nastavení. Nějaký podstatný rozdíl jsem nezaznamenal.
- Zrůdné řešení ukládání postupu hrou, kdy po každém dokončení závodu se objevilo, že se ha ukládá, ať nevypínám počítač, což trvalo několik vteřin, a následně se zase objevilo, že uložení proběhlo v pořádku, což zase trvalo několik vteřin. Ještě předtím jsem měl několik obrazovek za kolik jsem trasu ujel já, ostatní, kolik mám bodů za tuhle etapu, kolik za celý závod... co info, to jeden Enter. Tohle se tvůrcům GUI pekelně nepovedlo a takové zdržování mě vyloženě vytáčelo.
- Zvláštní model poškození, kdy jednou malé drcnutí zapříčiní takové neplechy, že v průběhu několika etap jej nestačím opravit, a jindy i velký náraz neznamená v podstatě nic, jen se vysype sklo, které si ale auto samo během stejného závodu vymodeluje znovu, protože na autě skla stále vidíte. Případně se opraví samo v další etapě, před níž jste ale přestávku na opravy neměli. Jako arkádovější hráč jsem také u jendnotlivých poškozených dílů neměl moc potuchy, co konkrétně oprava/neoprava zapříčiní. Tuším, že v některé z předchozích PC dílů Colina takové podrobnější info dostupné bylo - škoda.
- Nevkusně přesvícené scény napříč celou hrou. Přehnaný bloom efekt mnohdy až pálil do očí a zapříčiňoval to, že jsem vůbec neviděl, co je přede mnou. V lesích a vyšších porostech zase skoro nebylo díky tmavým stínům vidět, kam se to vlastně řítím.
- Mapa trasy během jízdy nebyla moc přínosná. Během jízdy na ní nebyl čas koukat a anglické povely copilota mi taky moc nepomáhaly. Většinou jsem tak jezdil na instinkt. Mnohem více bych tak uvítal různě barevné šipky, dle obtížnosti zatáčky, které by stačilo sledovat jen periferně.
- Buginy, trucky a taková ta houpající se pouštní monstra byla sice novinkou, snažící se rozšířit množství prostředků k odzkoušení, ale už mi to moc nepřipomínalo ony etapy z Colinů, které mě bavily nejvíce. Tyhle čtyř a více-kolky mě díky způsobu ovládání občas přiváděli k šílenství a řešit jejich plovací způsob pochybu mě nikterak neoblažovalo, ba naopak. Stejně tak už mě přestávaly bavit závody na okruzích, co čítaly nejprve nudná tři kola a později až kol pět, což je sice hezké, co by způsob natažení hrací doby, ale hráčsky ubíjející.
- Třešničkou na dortu byly závěrečné titulky se jmény tvůrců, které nešly ukončit, přeskočit, nic. Prostě se musely nechat dojet až do konce.

V rámci kampaně mě bavil začátek (seznamování se se hrou) a konec (když už jsem znal trasy a užíval si rychlost), prostředek byl ale sice hezky vypadající, ale dost zdlouhavou a mnohdy nudnou výplní. Další pokračování této herní drn-drn série mě tak minou, a pokud si budu chtít zajezdit, zkusím některou se starších verzí CMR. Sice budou ošklivější, ale užiji si je více.

Pro: Grafika a její malá náročnost, na vyšších obtížnostech je skutečně nutné se snažit nahonit každou setinu, jednoduché ovládání automobilů, přiměřená fyzika vozů

Proti: Pomalé konzoloidní menu + nulové nastavení hry, přehnaný bloom, množství nudných okruhů na mnoho kol, šílené buginy a jiné písečné vozy, problikávání textu a jejich prolínání (pneumatiky skrz auto při dopadu po skoku), úmorně zdlouhavá kariéra

+6