Existuje 5 přesných vlastností, které charakterizují tento báječný závodní simulátor: rychlost, adrenalin, realističnost, ještě větší realističnost a ještě větší realističnost. Ovládáním GRID není těžkou hrou a při tom je ve všech směrech velmi reálnou (fyzika, systém poškození, tratě, závodníci ad.) a tak se konečně na PC dočkáváme toho, co má PlayStation nebo Xbox od počátku a můžeme s klidem porovnávat s Forzou nebo Gran Turismem.
Systém závodů a kariéry
Vedle rychlého závodu a multiplayeru se tyčí mód kariéry, kde nováček začíná s naprostým nic a od podřadnějších závodů se postupně dostává k vrcholné úrovni. Postupně se propracováváme ranking systémem, který je založen na výdělečnosti a respektu z výher. Hráč má postupem času možnost podepsat kontrakt s dalším jezdcem do svého týmu (vybírá se z národností a ze schopností), který pak závodí po vašem boku a komunikuje s vámi. Peníze vám tečou především ze sponzorů, které získáváte vyhranými závody.. jsou to skutečné značky jako vodafone, acer, amd ad. Mód kariéry celkem nabízí 51 turnajů, které jsou rozděleny mezi třídy automobilů z kontinentů Asie, Ameriky a Evropy. GRID je jen o silničních závodech a tak tu nechybí eventy jako Formule 3, GT závody, prototypy, drift nebo dokonce i destruction derby okruh. Celou hru soupeříte na silnicích se skutečnými jezdci mezi kterými nechybí ani Tomáš Enge, který v té době jezdil za Aston Martin. Za zmínku také stojí, že po 3 turnajích vždy končí sezóna a nabídne se možnost hrát závod okruhu Le Mans.
Auta a jejich vlastnosti
Těšit se můžeme ze 42 modelů aut, které si můžeme libovolně ze vnějšku upravit. Každý model má jiné vlastnosti, ať už jde o náhon kol nebo tendenci dostat se do smyku či odolnosti atd. Systém poškození se velmi povedl.. tam kde auto odřete, tam odřené je.. podle toho kde bouráte, takové máte problémy s vozidlem. Samozřejmě je možné vysklít okna, převrátit káru na střechu nebo dokonce "zemřít". Opravdu stačí sebemenší kontakt s jiným závodníkem na silnici a může to mít katastrofální následky, což hráče hezky nutí hrát stylem "fair play". Plymouth, Chevrolet, Porsche, Dodge, Lamborghini, Bugatti, Ford - Mustang, Formula, BMW, Audi, TVR, Aston Martin, Mazda, Toyota, Nissan, Subaru, Hodna ad. GRID nabízí..
Grafické zpracování
Na rok 2008 je to slušné. Byl zřejmě použit stejný design, jaký Codemasters použili v DIRT sérii. Možná některé části, které při závodu stejně nesledujete vypadají jako omalovávanky, pokud teda při rychlosti 420 km/h (nejvyšší rychlost) nesledujete nebe apod.. Celkově vypadá prostředí ve hře věrohodně a grafika moc nepokulhává. Na GeForce GT540 hra běžela na ultra detaily bez sekání. Problém možná budou mít integrované grafiky, ale podle toho jak staré typy..
Nedostatky
Ačkoli je GRID zřejmě současně nejlepší simulátor silničních závodů na PC, i u něj se setkáme s pár nedostatky, které člověka zamrzí. V první řadě bych začal, že v závodech se neřeší spálené gumy a tudíž zde neexistuje ani depo. Ve hře je jedna trať, na které se písek chová jako asfalt. Stejně jako v DIRT i tady jsou úvodní kecy, které se nedají přeskočit a doprovodná hudba aspoň na můj vkus do hry nezapadá..
Závěr
Race Driver: GRID mile překvapil a odpovídá tomu i zasloužené průměrné hodnocení. Osobně se velmi těším na druhý díl, který má vyjít už letos a doufám, že v něm všechny nedostatky opraví a nabídně ještě více aut a možností, protože tohle byl vskutku moc dobrý zážitek pro začátek.
Systém závodů a kariéry
Vedle rychlého závodu a multiplayeru se tyčí mód kariéry, kde nováček začíná s naprostým nic a od podřadnějších závodů se postupně dostává k vrcholné úrovni. Postupně se propracováváme ranking systémem, který je založen na výdělečnosti a respektu z výher. Hráč má postupem času možnost podepsat kontrakt s dalším jezdcem do svého týmu (vybírá se z národností a ze schopností), který pak závodí po vašem boku a komunikuje s vámi. Peníze vám tečou především ze sponzorů, které získáváte vyhranými závody.. jsou to skutečné značky jako vodafone, acer, amd ad. Mód kariéry celkem nabízí 51 turnajů, které jsou rozděleny mezi třídy automobilů z kontinentů Asie, Ameriky a Evropy. GRID je jen o silničních závodech a tak tu nechybí eventy jako Formule 3, GT závody, prototypy, drift nebo dokonce i destruction derby okruh. Celou hru soupeříte na silnicích se skutečnými jezdci mezi kterými nechybí ani Tomáš Enge, který v té době jezdil za Aston Martin. Za zmínku také stojí, že po 3 turnajích vždy končí sezóna a nabídne se možnost hrát závod okruhu Le Mans.
Auta a jejich vlastnosti
Těšit se můžeme ze 42 modelů aut, které si můžeme libovolně ze vnějšku upravit. Každý model má jiné vlastnosti, ať už jde o náhon kol nebo tendenci dostat se do smyku či odolnosti atd. Systém poškození se velmi povedl.. tam kde auto odřete, tam odřené je.. podle toho kde bouráte, takové máte problémy s vozidlem. Samozřejmě je možné vysklít okna, převrátit káru na střechu nebo dokonce "zemřít". Opravdu stačí sebemenší kontakt s jiným závodníkem na silnici a může to mít katastrofální následky, což hráče hezky nutí hrát stylem "fair play". Plymouth, Chevrolet, Porsche, Dodge, Lamborghini, Bugatti, Ford - Mustang, Formula, BMW, Audi, TVR, Aston Martin, Mazda, Toyota, Nissan, Subaru, Hodna ad. GRID nabízí..
Grafické zpracování
Na rok 2008 je to slušné. Byl zřejmě použit stejný design, jaký Codemasters použili v DIRT sérii. Možná některé části, které při závodu stejně nesledujete vypadají jako omalovávanky, pokud teda při rychlosti 420 km/h (nejvyšší rychlost) nesledujete nebe apod.. Celkově vypadá prostředí ve hře věrohodně a grafika moc nepokulhává. Na GeForce GT540 hra běžela na ultra detaily bez sekání. Problém možná budou mít integrované grafiky, ale podle toho jak staré typy..
Nedostatky
Ačkoli je GRID zřejmě současně nejlepší simulátor silničních závodů na PC, i u něj se setkáme s pár nedostatky, které člověka zamrzí. V první řadě bych začal, že v závodech se neřeší spálené gumy a tudíž zde neexistuje ani depo. Ve hře je jedna trať, na které se písek chová jako asfalt. Stejně jako v DIRT i tady jsou úvodní kecy, které se nedají přeskočit a doprovodná hudba aspoň na můj vkus do hry nezapadá..
Závěr
Race Driver: GRID mile překvapil a odpovídá tomu i zasloužené průměrné hodnocení. Osobně se velmi těším na druhý díl, který má vyjít už letos a doufám, že v něm všechny nedostatky opraví a nabídně ještě více aut a možností, protože tohle byl vskutku moc dobrý zážitek pro začátek.
Pro: realná fyzika a dmg systém, grafika, AI, skutečné okruhy, skutečné jména a značky, módy, další závodník v týmu, Le Mans, zvuky a vlastnosti aut, atmosféra, bouračky
Proti: nejsou spálené gumy a depo, hudba, úvodní kecy, nejde uložit replay