Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
33 let • ČR - kraj Liberecký

Komentář

Přejít na komentáře

Portal 2

  • PC 85
Tohle bylo snad poprvé, co jsem se nechal ovlivnit mediální kampaní a opravdu jsem sledoval všechny novinky o připravované hře. Vypadalo to všechno velmi lákavě a já si byl skoro jistý, že to bude bomba. S očekáváními jsem to ale trochu přehnal. Chyba ale nebyla úplně na straně hry.

První Portal se mi líbil a pokud bylo slíbeno, že dvojka bude delší a s lepším příběhem, nemohlo to zklamat. A opravdu. Valve to pojali ve velkém stylu a už samotný začátek je bombastický. Člověk si hned všimne výrazně vylepšené grafiky, zejména vystínování a celkového množství detailů. Grafika se pěkně vyjímá také proto, že oproti jedničce se člověk pohybuje přeci jen častěji ve složitějších prostorách, které umožnily tvůrcům více se vyřádit.

Bylo jasné, že krom grafiky musí hra přijít i s jinými novinkami. Nemá smysl je tu vyjmenovávat, kdo hrál, zná je. Mluvím o gelech a jiných prostředcích, které se musíte naučit používat, abyste hrou úspěšně prošli. Hra se tak stala výrazně složitější, nicméně neřekl bych, že obtížnější. To chápu jako klad, protože vzhledem k dostupným možnostem by bylo navýšení obtížnosti očekávané.

Poněkud mě nepotěšila změna "crosshair", dá-li se tomu tak u Portalu vůbec říkat, který už neukazoval, které barvy portálů lze vystřelit, nýbrž které někde jsou. Do konce hry jsem si na to pořádně nezvykl.

Teď se přehoupnu do té negativní půlky komentáře. První díl byla zábavná hříčka, kterou člověk kompletně dohrál do tří hodin. A já bych řekl, že to byla délka adekvátní herní náplni. Mělo mě napadnout, že pokud toto někdo protáhne na troj či čtyřnásobek, může to začít váznout. Nepovažuji jednoduše herní princip Portalu za natolik poutavý a zábavný, aby "nakrmil" takto dlouhou "dospělou" hru. Také mi přišlo, že ubylo variability při řešení misí. Drtivá většina hádanek měla jedno jediné konkrétní řešení a já z toho neměl dobrý pocit. Působilo to příliš uměle. V jedničce jsem tento pocit neměl.

Dobře, tím tahounem měl být asi příběh. A nebudu říkat, že by vyloženě zklamal. Je tak trošku ujetý, stejně jako v jedničce. Párkrát se člověk i pobaví. Ale teď nemluvím o Wheatleym. Ne, vážně ne. Přijde mi, že Valve si byli moc jistí v kramflecích a mysleli si, že hráči budou hotoví z každé rádoby vtipné hlášky, která z něho vypadne. Ne že by se mu občas něco nepovedlo, ale jeho často dosti otravná a pocitově nekonečná řeč byla mnohem častěji trapná než vtipná.

Z hlediska atmosféry ovšem nelze mít výhrad. Hlavně zjevení se ve "starých časech" bylo dosti překvapivé.

Tahounem měl být zcela jistě i kooperační režim. Ten jsem absolvoval s Ronikem, kterému bych chtěl poděkovat za trpělivost, protože to byl přeci jen častěji on, kdo na řešení přišel. Koop je opravdu fajn, ovšem vytknul bych často dosti dlouhý a nudný projev Glados na začátku úrovně. Hráči se chtějí hned bavit a Glados je nezajímá. Zkrátka neměla v koopu co dělat.

Jakkoliv možná komentář vyzněl negativně, Portal 2 se mi celkově líbil. Nakonec nechávám vysoké hodnocení, nicméně měl jsem tušit, že střílení portálů nebude zkrátka bavit tak dlouho, jak mi ho hra servírovala. Dost se bojím toho, že Valve přijde se třetím dílem, který bude ještě delší, složitější a zkrátka větší. A já už budu vědět, že je to moc a že si pořízení rozmyslím.

A nakonec pár vlastních obrázků: odkaz

Pro: Zábava, atmosféra, grafika, povedený konec

Proti: Herní doba neodpovídající herní náplni, rádoby vtipný Wheatley, Glados ruší v koopu

+20 +21 −1