A máme tu čtvrtý a nejspíše již i poslední díl povedené akční série Red Faction, tentokrát s podtitulem Armageddon. A zatímco v díle předchozím jsme bojovali za svobodu Marsu, tentokrát budeme bojovat spíše o holý život. Nepřítelem tentokrát totiž nebude lidská EDF, nýbrž hromada mnohanohého šmejdu.
Samotný námět tohoto dílu je strašně neoriginální. Všechno jsme tu už viděli několikrát. Hru bych přirovnal k mixu Dead Space, Mass Effect a částečně i Call of Duty z pohledu třetí osoby. Armageddon je veskrze lineární střílečka odehrávající se v tunelech a prastarých šachtách firmy Ultor – záporáků z jedničky. Co potěší je destrukce. Opět je masakrózní, opět je jí hodně, ale podobně jako v prvním a druhém díle je spíše na efekt. Po vzoru Guerilly jsou ničitelné i tentokrát pouhé stavby, nikoli terén, což je škoda vzhledem k tomu, že se prakticky celá hra odehrává v podzemí. Za lineární pojetí jsem ovšem rád, sandboxově jsem se již dosytosti vyřádil v díle předchozím a nejsem si jist, zda by mě podobný koncept bavil i napodruhé.
Celá hra je pojata dost filmově, hra je protkána četnými a moc pěkně provedenými předrenderovanými filmečky. Samotný příběh však nijak silný není, celé to působí klasicky jako klasický béčkový film (skupina drsných nesmrtelných „mariňáků“ válčí proti přesile a u toho hláškuje). U hry mi to ale zas tak moc nevadilo.
Samotná hratelnost rovněž nijak objevná není. Cílem je vždy prostřílet se přes hromadu emzáků, někde sem tam dojít a stisknout tlačítko. Hra díky prostředí působí malinko tuctově, zejména nějaké ty wow momenty mi tam vyloženě chyběly. Vývojáři se, co se level designu týče, moc nepředvedli. Za nejpovedenější pasáže považuji tradičně ty s vozidly. Čištění zamořeného tunelu za ovládacím pultem letounu či mechu jde přeci jenom svižněji.
Potěšil mě zbrojní arzenál, se kterým jsem se během hraní opravdu vyřádil, jen mě trochu mrzely pouhé 4 sloty na zbraně. Tahle hra si vyloženě říkala o neomezený inventář. Zbraní je dost – od klasických pistolí, až po kulomety, gaussovy pušky či takové šílenosti, jako je nanopuška (rozkládá materiály) nebo generátor singularity (malá černá díra). Sice to opět není nic, co bychom neviděli jinde, ale společně s povedenou (a opět dost hardwarově náročnou) destrukcí je práce s nimi jedna radost.
Verdikt: RF: Armageddon rozhodně není nijak originální hra, ale díky hodně solidnímu pocitu ze střelby zabaví a to na docela dlouho. 8 hodin je na moderní akci poměrně dost a rozhodně jsem se ani na minutu nenudil.
Samotný námět tohoto dílu je strašně neoriginální. Všechno jsme tu už viděli několikrát. Hru bych přirovnal k mixu Dead Space, Mass Effect a částečně i Call of Duty z pohledu třetí osoby. Armageddon je veskrze lineární střílečka odehrávající se v tunelech a prastarých šachtách firmy Ultor – záporáků z jedničky. Co potěší je destrukce. Opět je masakrózní, opět je jí hodně, ale podobně jako v prvním a druhém díle je spíše na efekt. Po vzoru Guerilly jsou ničitelné i tentokrát pouhé stavby, nikoli terén, což je škoda vzhledem k tomu, že se prakticky celá hra odehrává v podzemí. Za lineární pojetí jsem ovšem rád, sandboxově jsem se již dosytosti vyřádil v díle předchozím a nejsem si jist, zda by mě podobný koncept bavil i napodruhé.
Celá hra je pojata dost filmově, hra je protkána četnými a moc pěkně provedenými předrenderovanými filmečky. Samotný příběh však nijak silný není, celé to působí klasicky jako klasický béčkový film (skupina drsných nesmrtelných „mariňáků“ válčí proti přesile a u toho hláškuje). U hry mi to ale zas tak moc nevadilo.
Samotná hratelnost rovněž nijak objevná není. Cílem je vždy prostřílet se přes hromadu emzáků, někde sem tam dojít a stisknout tlačítko. Hra díky prostředí působí malinko tuctově, zejména nějaké ty wow momenty mi tam vyloženě chyběly. Vývojáři se, co se level designu týče, moc nepředvedli. Za nejpovedenější pasáže považuji tradičně ty s vozidly. Čištění zamořeného tunelu za ovládacím pultem letounu či mechu jde přeci jenom svižněji.
Potěšil mě zbrojní arzenál, se kterým jsem se během hraní opravdu vyřádil, jen mě trochu mrzely pouhé 4 sloty na zbraně. Tahle hra si vyloženě říkala o neomezený inventář. Zbraní je dost – od klasických pistolí, až po kulomety, gaussovy pušky či takové šílenosti, jako je nanopuška (rozkládá materiály) nebo generátor singularity (malá černá díra). Sice to opět není nic, co bychom neviděli jinde, ale společně s povedenou (a opět dost hardwarově náročnou) destrukcí je práce s nimi jedna radost.
Verdikt: RF: Armageddon rozhodně není nijak originální hra, ale díky hodně solidnímu pocitu ze střelby zabaví a to na docela dlouho. 8 hodin je na moderní akci poměrně dost a rozhodně jsem se ani na minutu nenudil.
Pro: nadprůměrná herní doba, prostředí tunelů, atmosféra v prvních misích, pocit ze střelby, pěkné animace, zbrojní arzenál,drobné RPG prvky ala vylepšování postavy
Proti: ke konci až moc velké hordy nepřátel, velice neoriginální námět, brutální kolísání FPS, svítící bedny s náboji jsou ošklivé a ničí potemnělou atmosféru