Cardinal Quest je taková RPG jednohubka, vhodná pro někoho, kdo nikdy nehrál žádnou roguelike hru a ještě vhodnější pro hraní na mobilu, což jsem přesně učinil. Takže můj komentář vychází z Android verze, doufám, že PC verze se moc neliší, sice jí taky vlastním, ale instalovat a zkoušet se mi nechce...
Příběh stojí za starou bačkoru. Nebudu nic naznačovat, abych zbytečně nespoiloval, ono se ani naznačovat nedá, buď o příběhu pomlčím a nebo ho vyžvaním celý, nic mezi tím není možné. Příběh je totiž podán jednou větou na začátku hry a jednou větou na konci, tím to hasne. Každopádně se jedná o klišé, jakých jsme viděli milión...
Tvorba postavy se omezuje pouze na její výběr: bojovník, mág, zloděj. Nic jinak nenastavujeme, neupravujeme ani nepojmenováváme, vyberem hrdinu a šup do dungeonu. Postava je charakterizována šesti vlastnostmi: Health, Attack, Defense, Speed, Spirit a Vitality. Některé vlastnosti jsou zvyšovány při levelování, což se děje automaticky na základě sbírání zkušeností za zabité potvory. Jiné vlastnosti si zvyšujete pomocí výbavy. Asi bych měl zmínit i to, že postava má i počet životů, konkrétně dva, ale ani jednou jsem zatím nenarazil na možnost, si nějak počet životů zvýšit. Pokud o oba životy přijdete, tak hra samozřejmě končí a začínáte od začátku.
Jednotlivá patra dungeonu jsou náhodně generovaná, kompaktní, relativně malinká. Podle popisu je v PC verzi 10 pater, Android verze končí v osmém. Vaším úkolem je patro vymlátit, posbírat výbavičku, kouzla, najít schody a slézt o patro níž a znovu. Zpět nahoru se již dostat nedá, takže dolů se leze vždy až nakonec. Výbavička se nachází v truhličkách, ze zabitých potvůrek nic nedostanete. Postavu můžete vybavit zbraní, brněním, helmou, rukavicemi, botami a šperkem. Kromě truhliček zde naleznete ještě kouzla jen tak poházená na zemi. Na kouzla je pět aktivních slotů, ostatní si můžete syslit v inventáři, kde ovšem mohou trochu překážet, v inventáři totiž moc místa není, ale ani není moc potřeba. Hra automaticky vyměňuje horší výbavu za lepší, a horší předměty automaticky prodává. Pokud to není jednoznačné, zda je výbava horší (různé vlastnosti), tak nechá předmět v inventáři. Za prodanou výbavu získáváte zlaťáky, které jsou ovšem naprosto k ničemu. (Prý snad bude tato fíčůrka využita až v pokračování hry...). Samo o sobě se to nehraje špatně a skutečně to dokáže ukrátit nějaké to čekání. Hra se navíc dá přerušit a uložit, takže není nutné dopředu přemýšlet, zda budu mít čas na dohrání, což zabere tak odhadem 45 minut.
Obtížnost hry se podle mě odvíjí od zvoleného charakteru. Ačkoliv je samotnou hrou pro nováčky doporučován bojovník, mě se s ním hru dohrát nepodařilo. Zato s kouzelníkem jsem to zvládl hned na první pokus a skoro jsem nešáhl na lektvary, až mi ta nevyváženost obtížnosti přišla do očí bijící. Skoro bych zapomněl, na lektvary máme ještě dalších pět speciálních slotů, takže ty se v inventáři nemotají.
Grafika je záměrně pixlovatá, na mobilu to nevypadá špatně, na PCíčku to ale asi není ono. Zvuky nic moc, ale hudba je výborná, až mě to překvapilo. Suma sumárum, dobrá, hra na ukrácení nudy, která by ale ještě šla vylepšit, respektive dodělat...
Příběh stojí za starou bačkoru. Nebudu nic naznačovat, abych zbytečně nespoiloval, ono se ani naznačovat nedá, buď o příběhu pomlčím a nebo ho vyžvaním celý, nic mezi tím není možné. Příběh je totiž podán jednou větou na začátku hry a jednou větou na konci, tím to hasne. Každopádně se jedná o klišé, jakých jsme viděli milión...
Tvorba postavy se omezuje pouze na její výběr: bojovník, mág, zloděj. Nic jinak nenastavujeme, neupravujeme ani nepojmenováváme, vyberem hrdinu a šup do dungeonu. Postava je charakterizována šesti vlastnostmi: Health, Attack, Defense, Speed, Spirit a Vitality. Některé vlastnosti jsou zvyšovány při levelování, což se děje automaticky na základě sbírání zkušeností za zabité potvory. Jiné vlastnosti si zvyšujete pomocí výbavy. Asi bych měl zmínit i to, že postava má i počet životů, konkrétně dva, ale ani jednou jsem zatím nenarazil na možnost, si nějak počet životů zvýšit. Pokud o oba životy přijdete, tak hra samozřejmě končí a začínáte od začátku.
Jednotlivá patra dungeonu jsou náhodně generovaná, kompaktní, relativně malinká. Podle popisu je v PC verzi 10 pater, Android verze končí v osmém. Vaším úkolem je patro vymlátit, posbírat výbavičku, kouzla, najít schody a slézt o patro níž a znovu. Zpět nahoru se již dostat nedá, takže dolů se leze vždy až nakonec. Výbavička se nachází v truhličkách, ze zabitých potvůrek nic nedostanete. Postavu můžete vybavit zbraní, brněním, helmou, rukavicemi, botami a šperkem. Kromě truhliček zde naleznete ještě kouzla jen tak poházená na zemi. Na kouzla je pět aktivních slotů, ostatní si můžete syslit v inventáři, kde ovšem mohou trochu překážet, v inventáři totiž moc místa není, ale ani není moc potřeba. Hra automaticky vyměňuje horší výbavu za lepší, a horší předměty automaticky prodává. Pokud to není jednoznačné, zda je výbava horší (různé vlastnosti), tak nechá předmět v inventáři. Za prodanou výbavu získáváte zlaťáky, které jsou ovšem naprosto k ničemu. (Prý snad bude tato fíčůrka využita až v pokračování hry...). Samo o sobě se to nehraje špatně a skutečně to dokáže ukrátit nějaké to čekání. Hra se navíc dá přerušit a uložit, takže není nutné dopředu přemýšlet, zda budu mít čas na dohrání, což zabere tak odhadem 45 minut.
Obtížnost hry se podle mě odvíjí od zvoleného charakteru. Ačkoliv je samotnou hrou pro nováčky doporučován bojovník, mě se s ním hru dohrát nepodařilo. Zato s kouzelníkem jsem to zvládl hned na první pokus a skoro jsem nešáhl na lektvary, až mi ta nevyváženost obtížnosti přišla do očí bijící. Skoro bych zapomněl, na lektvary máme ještě dalších pět speciálních slotů, takže ty se v inventáři nemotají.
Grafika je záměrně pixlovatá, na mobilu to nevypadá špatně, na PCíčku to ale asi není ono. Zvuky nic moc, ale hudba je výborná, až mě to překvapilo. Suma sumárum, dobrá, hra na ukrácení nudy, která by ale ještě šla vylepšit, respektive dodělat...
Pro: Hratelnost ze začátku, Přístupnost, Hudba
Proti: Nedodělanost (peníze k ničemu), Nevyvážená obtížnost, Příběh