Alan Wake si vyrazí se svou milovanou Alice, jejíž jméno slyšíte během hry až mnohokrát vykřikovat, na dovču do městečka Bright Falls. Bohužel městečko má svou prokletou historii a žije v ní „Darkness“, která Alana jako spisovatele hororů vcucne, zmanipuluje a navíc mu unese jeho Alici. Z Alana se náhle stane akční hrdina a jde porazit temnotu, aby dostal zpět svoji milou. Příběh je samozřejmě daleko košatější a vyprávěný v různých časech a těžko se vysvětluje bez spoilerů. Komplikovaný je taky celkem hodně a to tak, že na do půlky hry nevíte, co se děje a na konci sem měl pocit, že dost věcí nebylo dostatečně vysvětleno. Hlavně, co se stalo vlastně s Alanem, ale možná to byl jen Cliffhanger pro další díl ? Vypravěčem příběhu je samotný Alan a ze začátku komentuje snad všechno, až sem se komicky divil, proč nekomentuje, že sem zrovna spadnul ze žebříku. Je trošku škoda, že Alan vlastně nemá žádnou osobnost. Znám něco z jeho minulosti a co teď chce udělat a že se zlobí a to je tak všechno. Tón hry je natolik temný a vážný, že hra potřebuje o dost víc smyslu pro humor. Časem se do hry přidá Alanův agent Barry, kterej je úplně šíleně ukecanej a otravnej, ale atmosféru naštěstí ke konci odlehčuje.
Alan Wake se nejvíce podobá hře Max Payne a jedna z postav je dokonce dabována „Max Paynem“. Je třeba zmínit, že hlavní protagonista skoro neumí střílet a všechny hnusáky nejdřív musí oslabit jakýmkoli zdrojem světla, aby je mohl porazit. Na scénu tedy přichází baterka jako nejlepší přítel člověka a světlice, flasbangy a světlomety. V podstatě vás chtějí zabít tři věci posedlé Temnotou: „lidi“, věci a vrány. Zlé posedlé postavy, kterým se říká Taken vás napadají nejčastěji. Z ničeho nic se objeví na jakémkoli místě a chtěji vás rozsekat chladnými zbraněmi nejlépe populární sekerou. „Takenů“ sou různé variace: rychlí, silní, zákeřní apod., ale o co jim jde vždy, je dostat se k vám co nejblíž a to nejlépe do zad a chvíli trvá než si zvyknete, že se vám spawnujou přímo za zády. Hra je tedy vlastně survival akcí, kde se vám servíruje hodně akce, ale bohužel se všechno rychle okouká a ovládání není zrovna ideálně optimalizované.
Hra by mohla zlepšit spoustu věcí a tou další je obtížnost. Je totiž nerovnoměrně rozložená. Ze začátku, kdy hru ještě neumíte, ani pořádně ovládat, dostanete do ruky baterku a revolver se 12 náboji a máte projít temný les, kde na vás vybafne aspoň 6 Takenů, takže vám nezbývá nic jiného, než s holým zadkem běžet k checkpointu. Jakmile se hra přehoupne přes půlku, tak máte naráz všechno vybavení a většinou nadbytek zásob munice a taky už víte jak hru hrát. Úplně nejlehčí je hra v momentě, kdy se k vám přidá NPC s brokovnicí a neomezenou municí.
Nelíbilo se mi, jak mě hra nutí cestovat z jednoho konce Bright Falls na druhý a to buď pešky lesem, kde vás pořád dokola někdo napadá, nebo autem ve kterém vás nikdy dlouho nenechají. Kdyby se tohle vyškrtlo, tak by hra měla o pár hodin méně a zážitek ze hry by byl komplexnější a zábavnější.
V lesích ztrácíte hodně na přehledu, když se kolem převaluje temnota a mlha, která vám všechno rozmaže. Nepomáhá tomu ani kamera, která je nepříjemně umístěná doprava a mění se, ne zrovna přátelsky.
Co se mi krom zvláštního příběhu líbilo, je prezentace. Zpracování efektů se světlem a přírodní prostředí vypadá moc pěkně. Dabing je silný a vymazlený a dodnes si pouštím song Lady of the Light od kterého bych si už rád odpočinul :) Co vypadá trochu divně jsou obličeje a výrazy postav v cutscénách, páč vypadaj jako Gumáci a kolikrát jsem nevěděl, jestli má být tenhle výraz úsměv, nebo jen pokroucená animace.
Hru bych vám doporučil, jestli si chcete zahrát s novým originálním prvkem světla a máte chuť na zvláštní příběh a atmosféru nejistoty z hrozícího nebezpečí.
Naopak bych ji nedoporučil méně trpělivým a zkušeným hráčům, páč já sám sem chtěl hru ze začátku odepsat.
Alan Wake se nejvíce podobá hře Max Payne a jedna z postav je dokonce dabována „Max Paynem“. Je třeba zmínit, že hlavní protagonista skoro neumí střílet a všechny hnusáky nejdřív musí oslabit jakýmkoli zdrojem světla, aby je mohl porazit. Na scénu tedy přichází baterka jako nejlepší přítel člověka a světlice, flasbangy a světlomety. V podstatě vás chtějí zabít tři věci posedlé Temnotou: „lidi“, věci a vrány. Zlé posedlé postavy, kterým se říká Taken vás napadají nejčastěji. Z ničeho nic se objeví na jakémkoli místě a chtěji vás rozsekat chladnými zbraněmi nejlépe populární sekerou. „Takenů“ sou různé variace: rychlí, silní, zákeřní apod., ale o co jim jde vždy, je dostat se k vám co nejblíž a to nejlépe do zad a chvíli trvá než si zvyknete, že se vám spawnujou přímo za zády. Hra je tedy vlastně survival akcí, kde se vám servíruje hodně akce, ale bohužel se všechno rychle okouká a ovládání není zrovna ideálně optimalizované.
Hra by mohla zlepšit spoustu věcí a tou další je obtížnost. Je totiž nerovnoměrně rozložená. Ze začátku, kdy hru ještě neumíte, ani pořádně ovládat, dostanete do ruky baterku a revolver se 12 náboji a máte projít temný les, kde na vás vybafne aspoň 6 Takenů, takže vám nezbývá nic jiného, než s holým zadkem běžet k checkpointu. Jakmile se hra přehoupne přes půlku, tak máte naráz všechno vybavení a většinou nadbytek zásob munice a taky už víte jak hru hrát. Úplně nejlehčí je hra v momentě, kdy se k vám přidá NPC s brokovnicí a neomezenou municí.
Nelíbilo se mi, jak mě hra nutí cestovat z jednoho konce Bright Falls na druhý a to buď pešky lesem, kde vás pořád dokola někdo napadá, nebo autem ve kterém vás nikdy dlouho nenechají. Kdyby se tohle vyškrtlo, tak by hra měla o pár hodin méně a zážitek ze hry by byl komplexnější a zábavnější.
V lesích ztrácíte hodně na přehledu, když se kolem převaluje temnota a mlha, která vám všechno rozmaže. Nepomáhá tomu ani kamera, která je nepříjemně umístěná doprava a mění se, ne zrovna přátelsky.
Co se mi krom zvláštního příběhu líbilo, je prezentace. Zpracování efektů se světlem a přírodní prostředí vypadá moc pěkně. Dabing je silný a vymazlený a dodnes si pouštím song Lady of the Light od kterého bych si už rád odpočinul :) Co vypadá trochu divně jsou obličeje a výrazy postav v cutscénách, páč vypadaj jako Gumáci a kolikrát jsem nevěděl, jestli má být tenhle výraz úsměv, nebo jen pokroucená animace.
Hru bych vám doporučil, jestli si chcete zahrát s novým originálním prvkem světla a máte chuť na zvláštní příběh a atmosféru nejistoty z hrozícího nebezpečí.
Naopak bych ji nedoporučil méně trpělivým a zkušeným hráčům, páč já sám sem chtěl hru ze začátku odepsat.
Pro: prezentace, herní prvek světla, příběh, druhá půlka hry, atmosféra, song Lady of the Light
Proti: nepovedený port (kamera, ovládání, HW nároky), první půlka hry, nerovnoměrná obtížnost, hype, nevyužitý potenciál