Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radomír Bobek • 44 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

William Shatner's TekWar

  • PC 40
Tekwar byla první hra na slavném enginu Build (spolu s Witchaven vyšla o rok dříve než slavný Duke Nukem 3D, Legend of the Seven Paladins nepočítám). Hráč je jako bývalý policista najmut vypravěčem jménem Walter Bascom (William Shatner, autor předlohy, známý mimo jiné jako kapitán Kirk ze Star Treku) a jeho úkolem je eliminace sedmi TekLordů, kteří stojí za distribucí drogy jménem Tek. Po jejich eliminaci je navíc nutné projít s jejich virtuálními klíči virtuální realitou a po odemčení sedmi uzlů splnit poslední úkol opět v reálném světě.

Narozdíl od většiny podobných her je předobrazem reálné Los Angeles. Nemocnice, banky, kanalizační systém, sídla zlých megakorporací, dokonce dojde i na potápění se pod vodou (jinak se do jedné důležité lokace nelze dostat). Krom nepřátel chodí po ulicích civilisté (stejně jako všichny ostatní postavy ve hře představovaní reálnými herci) a policisté, kteří po Vás v případě nevytažení zbraně nestřílejí. Někteří z nepřátel jsou ve skutečnosti hologramy nebo androidé (a tak na ně některé zbraně nepůsobí vůbec nebo jen málo).

V každém ze sedmi levelů, ve kterém máte za úkol zabít jednoho TekLorda, začínáte ve stanici podzemní dráhy, kterou se přesunujete mezi několika sublevely. Nejdříve je třeba najít přístupové karty a teprve následně zabít TekLorda. Sedm levelů můžete hrát v libovolném pořadí, po nalezení a zabití TekLorda je možné ve virtuální realitě odemčít jeho klíčem daný hub, rozumné je ovšem virtuálku projít až jako poslední poté, co máte všech sedm klíčů. Zbraně jsou poměrně nápadité, začínáte s omračujícím taserem (který kupodivu zabíjí) a pistolí, časem najdete pušku, EMP pistoli proti androidům, granáty, raketomet a plamenomet. Hra také umožňuje použít speciální display pro neustálý pohled vzad.

Zajímavých nápadů obsahuje TekWar celou řadu, problém je v tom, že většina z nich je implementována dost špatně až otřesně. Nepřátelé po vás někdy vůbec nestřílí, jindy vám začne ubývat zdraví sotva vejdete do nového levelu (a poté co vytáhnete zbraň, abyste se bránili, tak po vás začnou nelogicky pálit i policisté, kterým bylo střílení do té doby fuk). Samotné zbraně fungují divně a nevyváženě, střelba značně laguje, na druhou stranu není problém hru projít se základním taserem.

Grafika je přes použití živých herců a reálných předloh ošklivá i na tehdejší dobu, animace libovolné postavy včetně hlavního hrdiny vypadá hrozně. A to přesto, že se jednalo o jednu z prvních, ne-li první FPS v SVGA. Zadání mise je naprosto nepopisné, Shatner si prostě sedí v křesle, prohlásí něco ve smyslu "Viděl jsem TekLorda v lokaci Downtown, jdi a sejmi ho" a je vymalováno. To, že máte v několika poměrně velkých a nepřehledných levelech najít několik přístupových karet jaksi neřeší, hledej Šmudlo. O virtuální realitě je v manuálu pár vět, přitom se jedná o dost komplikovaný systém sedmi hubů, propojených teleporty, kdy tlačítko v jednom otevírá přístup v jiném, celkově je virtuálka na orientaci asi nejnáročnější level ze všech.

TekWaru je obrovská škoda, obsahuje spoustu výborných nápadů, které jsou bohužel mírně řečeno dost špatně implementované. Být hra naprogramovaná tak kvalitně jako pozdější Duke Nukem 3D, je to naprostá bomba, ale takhle se jedná tak tak o podprůměr.

Pro: reálné prostředí, civilisté/policisté/hologramy/androidé, virtuální realita

Proti: UI, špatně a nevyváženě fungující zbraně, grafika, naprosto nejasné zadávání úkolů

+17