Kvalitní Tomb Raider který dělá čest svému jménu. Jak už je zvykem, staré klasiky (pro příklad resident evil) se postupem času stanou něčím uplně jiným, příliš akčním nebo postrádající atmosféru kterou mívaly. Tomb raider naštěstí je světlá výjimka.
klady
V první řadě mě nadchla grafika která je skvěle optimalizovaná. I na svojí staré šunce s windows XP jsem hru rozjel plynule. Hra se mi vykreslovala krásně do dálky, což mě nutilo v jednom kuse se zastavovat a jen obdivovat prostředí.
Příběh je dostatečně poutavý a relativně i dlouhý. Nemusíte se bát, že by jste hru dohráli za odpoledne.
Hra probíhá svižně. Netrpí na záseky a je zde mnoho akčních zvratů kdy se vám podlaha doslova hroutí pod nohama a vy musíte jen běžet a doufat že nezazmatkujete.
Side questy, neboli skryté ztracené hrobky které můžete objevit a vykrást je dobré zpestření. Lokace jsou dobře propracované. Kombinace džungle a starobylých staveb působí realisticky a pro zpestření atmosféry k nim Lara dost často plácne nějaký ten obdivnej komentář.
Hra si moc nebere servítky. Budete se doslova brodit v krvi a hromady těl. Smrt Lary je často taky dost detailně znázorněná, někdy až morbidně, a musím přiznat že ne vždy se mi na něco takového kouká dobře. Než jsem přišel na právné tlačítko které musím v ukázce ve vhodnou chvíli zmáčknout, musel jsem asi 10x vidět jak je Lara udušena, má prostřelen krk šípem nebo ustřelen kus mozku. U takové kočky jako je Lara to zrovna nechcete vidět. :)
zápory
-Snad v každé hře se nemůžou zbavit toho trendu kdy po celou dobu hraní potkáváte naprosto stejné bedničky které musíte rozbít aby jste něco získali... V tomto případě matičky ze kterých si vylepšíte vybavení. Pro mě je to jen zbytečnej rušivej element. Když potom máte zachránit přítele kterého chtějí každou chvíli obětovat ale vy místo toho každých 20metrů vybíráte bedničku s deseti matičkama a ještě pro ně šplháte na římsy, to kazí dojem. Sbírat je trvá spoustu času ale zase je vám blbé je ignorovat a jen kolem nich proběhnout.
-Soudě podle traileru jsem očekával že půjde i dost o přežití v přírodě (boj se zimou, lovení zvěře pro obživu atd). Na začátku sice ulovíte srnku kvůli obživě, tím to ale hasne. Odtud prostě hlad znovu nedostanete a lovení zvěře probíhá už jen pokud chcete nasbírat pár XP navíc.
-Fast travel. To mě hodně překvapilo, že zrovna v této hře dají možnost rychlého přemisťování mezi táborákovými ohni a to dokonce i do oblastí, kam by jste se kvůli příběhovým zvratům neměli nikdy znova dostat jelikož jste po sobě zničili jedinou cestu která do té oblasti vede.
-Spawnování nepřátel. Také docela klasika. Nikde nikdo není a najednou na vás ze dveří vybíhá jeden nepřátel za druhým kteří ještě k tomu mají jen kontaktní zbraně. Tudíž jejich zabíjení pak hodně připomíná zabíjení polozombíků z resident evil 4 a 5.
-Nesmyslné rozmístění bodů jako jsou hrbolaté pruhy zdí, po kterých může Lara vyšplhat nebo provazem omotané stožáry do kterých můžete střelit šíp s lanem. To je náhoda že kamkoliv se zrovna potřebujete dostat, tam vede buď hrbolatá omítka nebo je nahoře čirou náhodou postavený sloup omotaný provazem přitom veškeré okolní zdi jsou kamenné.
-Collectibles... Uplná zbytečnost, proč to tam cpát? Postřílejte 20 přívěsků a získáte odměnu ve formě XP.... Proč maj všichni za potřebí cpát do her něco takovýho? Sbírání starobylých relikvií a artefaktů ke kterým má Lara komentář je dobré zpestření. Ale tyhle collectibles a challenge hru jen kazí...
klady
V první řadě mě nadchla grafika která je skvěle optimalizovaná. I na svojí staré šunce s windows XP jsem hru rozjel plynule. Hra se mi vykreslovala krásně do dálky, což mě nutilo v jednom kuse se zastavovat a jen obdivovat prostředí.
Příběh je dostatečně poutavý a relativně i dlouhý. Nemusíte se bát, že by jste hru dohráli za odpoledne.
Hra probíhá svižně. Netrpí na záseky a je zde mnoho akčních zvratů kdy se vám podlaha doslova hroutí pod nohama a vy musíte jen běžet a doufat že nezazmatkujete.
Side questy, neboli skryté ztracené hrobky které můžete objevit a vykrást je dobré zpestření. Lokace jsou dobře propracované. Kombinace džungle a starobylých staveb působí realisticky a pro zpestření atmosféry k nim Lara dost často plácne nějaký ten obdivnej komentář.
Hra si moc nebere servítky. Budete se doslova brodit v krvi a hromady těl. Smrt Lary je často taky dost detailně znázorněná, někdy až morbidně, a musím přiznat že ne vždy se mi na něco takového kouká dobře. Než jsem přišel na právné tlačítko které musím v ukázce ve vhodnou chvíli zmáčknout, musel jsem asi 10x vidět jak je Lara udušena, má prostřelen krk šípem nebo ustřelen kus mozku. U takové kočky jako je Lara to zrovna nechcete vidět. :)
zápory
-Snad v každé hře se nemůžou zbavit toho trendu kdy po celou dobu hraní potkáváte naprosto stejné bedničky které musíte rozbít aby jste něco získali... V tomto případě matičky ze kterých si vylepšíte vybavení. Pro mě je to jen zbytečnej rušivej element. Když potom máte zachránit přítele kterého chtějí každou chvíli obětovat ale vy místo toho každých 20metrů vybíráte bedničku s deseti matičkama a ještě pro ně šplháte na římsy, to kazí dojem. Sbírat je trvá spoustu času ale zase je vám blbé je ignorovat a jen kolem nich proběhnout.
-Soudě podle traileru jsem očekával že půjde i dost o přežití v přírodě (boj se zimou, lovení zvěře pro obživu atd). Na začátku sice ulovíte srnku kvůli obživě, tím to ale hasne. Odtud prostě hlad znovu nedostanete a lovení zvěře probíhá už jen pokud chcete nasbírat pár XP navíc.
-Fast travel. To mě hodně překvapilo, že zrovna v této hře dají možnost rychlého přemisťování mezi táborákovými ohni a to dokonce i do oblastí, kam by jste se kvůli příběhovým zvratům neměli nikdy znova dostat jelikož jste po sobě zničili jedinou cestu která do té oblasti vede.
-Spawnování nepřátel. Také docela klasika. Nikde nikdo není a najednou na vás ze dveří vybíhá jeden nepřátel za druhým kteří ještě k tomu mají jen kontaktní zbraně. Tudíž jejich zabíjení pak hodně připomíná zabíjení polozombíků z resident evil 4 a 5.
-Nesmyslné rozmístění bodů jako jsou hrbolaté pruhy zdí, po kterých může Lara vyšplhat nebo provazem omotané stožáry do kterých můžete střelit šíp s lanem. To je náhoda že kamkoliv se zrovna potřebujete dostat, tam vede buď hrbolatá omítka nebo je nahoře čirou náhodou postavený sloup omotaný provazem přitom veškeré okolní zdi jsou kamenné.
-Collectibles... Uplná zbytečnost, proč to tam cpát? Postřílejte 20 přívěsků a získáte odměnu ve formě XP.... Proč maj všichni za potřebí cpát do her něco takovýho? Sbírání starobylých relikvií a artefaktů ke kterým má Lara komentář je dobré zpestření. Ale tyhle collectibles a challenge hru jen kazí...
Pro: grafika, příběh, atmosféra, herní doba
Proti: zbytečné a často opakující se sbírání bedýnek se šroubky