Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Duty 2

  • PC 60
Od druhého dílu CoD jsem čekal minimálně stejně dobrý herní zážitek, jako u jeho předchůdce, ale bohužel… očekávání se nenaplnila, ale vezměme to popořadě. Již klasicky se hráč zhostí role hned několika vojáků různých národností – jednoho Rusa, dvou Britů a jednoho Američana, přičemž kampaně jsou opět tři, ale tentokrát není vyloženě nutné je hrát tak, jak jdou za sebou, neboť se průběžně odemykají jednotlivé bloky misí. Pokud vás tedy některá mise omrzí, můžete se podívat jinam a později, třeba když už nebude jiná možnost, se vrátit. Prostředí, kde se bude válečná vřava, jejímž aktérem se stanete, odehrávat se značně podobá bojištím prvního dílu a výraznou novinkou je jedině tažení v Severní Africe, které sice má něco do sebe, ale mě nijak zvlášť neoslovilo. Náplň misí se zdá být vcelku prostá a většinou jde o obsazení a následné ubránění nepřátelských stanovišť nebo o zničení dělostřelectva, tanků, či skladů munice. Tedy nic nového na poli válečném...

Grafika prodělala značné vylepšení a nový engine ve společnosti parádních efektů dokáže zplodit skvělou válečnou vřavu, jenomže i ta nejlepší grafika neodstraní omezené herní možnosti a stereotyp, který se tu a tam dostaví. Modely zbraní jsou velice pěkné a třeba taková Mosin Nagant s optikou, jež je obalená hadrem, vážně nemá chybu. Zvuk a hudba jsou již klasicky na výborné úrovni a především neustálé pořvávání nepřátel i spolubojovníků doplňuje zdařilou atmosféru bojiště.

O nových zbraních se nedá moc dlouho hovořit, neboť drtivá většina jsou staré známé kousky z prvního dílu. Bohužel tu chybí mnou tak oblíbené přenosné kulomety, ale co naplat. Co je podstatně horší je omezená nosnost – vypadlo místo pro pistole! To znamená, že hráč unese jen dvě zbraně a granáty (výbušné a kouřové). Jenomže kdo si jako jednu ze zbraní vezme pistoli místo samopalu nebo pušky? Pistole by měly sloužit jako doplňková zbraň pro případ, že si hráč vezme dvě méně univerzální zbraně (např. pušku a raketomet). V CoD 1 jsem to tak občas skutečně dělal a když přišlo na interiéry, vytáhl jsem pistoli a neměl větší problémy, ale v CoD 2 to nejde. Význam pistolí je zkrátka pryč a já je používal obvykle jen chvíli, to abych si je alespoň vyzkoušel.

Nekonečný respawn jsem kritizoval už u CoD: UO jenomže tady je to ještě mnohonásobně horší. Hra je doslova prošpikována liniemi, jež je třeba protnout, aby se respawn zastavil a právě tohoto respawnu se hojně využívá v typické situaci, která je ve hře mnohokrát – vidím kulometný palpost a za kulometem zmetek, který kryje celý okolní prostor. Spojenci padají jako mouchy a tak si řeknu: ‚Hodím tam granát a bude pokoj.‘ Bum! Kulomet je volný, ale neuběhne ani pět vteřin a už za ním stojí další zmetek. Řeknu si: ‚Granát neuspěl, no… nevadí, mám tu karabinu s optikou tak nechám promluvit svoji pušku.‘ Zastřelím X zmetků, ale kulomet nepřestane kosit jinak stále donekonečna přibíhající spojence. Řeknu si: ‚A sakra, v té budově vzadu se usadila celá rota!‘ Nezbude než hodit kouřový granát, neboť nepřátelé zásadně nestřílí přes kouř a proběhnout se samopalem skrze oblak dýmu a zmetka zblízka zastřelit. No a světe div se – byl to ten poslední zmetek, který tu byl (že já vůl ho nezastřelil zdálky :-) ).

‚Zlepšení hratelnosti‘ aneb Jak udělat z hráče CoD nemyslícího idiota:
Krok 1. – Zaměřovač – Nejste si jistí, jestli to, co stojí na poli je nepřítel nebo strašák? Buďte v klidu, neboť nový zaměřovač se automaticky začervená a to i když se nepřítel za strašáka vydává.
Krok 2. – Zvýrazňovač munice – dochází vám náboje a vy se bojíte, že si toho nevšimnete? Nový a lepší ukazatel munice se červeně zabarví, pokud je načase poohlédnout se po další munici.
Krok 3. – Odjištěné granáty – Bojíte se, že šlápnete na odjištěný granát? Nemusíte se strachovat, neboť speciální indikátor odjištěných granátů vás zavčasu varuje udáním pozice blízko povalujících se granátů. Ovšem je nutno podotknout, že nepřátelé hází granáty jak na běžícím pásu, takže vzhledem k okolnostem je tato vychytávka vcelku na místě.
Krok 4. – Autoheal – Komu by se chtělo neustále si hlídat stav zdraví a poohlížet se po lékárničkách. Není přece nic lepšího než autoheal! Dostali jste zásah? Schovejte se za roh, počkejte pár vteřin než se zregenerujete a už zase můžete vběhnout do válečné vřavy v Rambo stylu.

Jak je vidno hra se zjednodušuje a hráč se musí stále méně a méně snažit, aby ve válečně vřavě uspěl. Dynamičtější akce na úkor taktiky a nutnosti přemýšlet někomu vyhovovat může, ale mě určitě ne.

Postřehy:
1) Ve hře se několikrát projedete ve vozidle (v Opelu, v průzkumném vozítku Sdkfz 22,…) nebo v Britském tanku Crusader, který je navíc ovladatelný.
2) Vzhledem k tomu, že od tohoto dílu funguje autoheal a výbušné granáty sbíráte výhradně od padlých, je okolní prostředí prázdné a téměř nic zde nenajdete. Jediné na co při prohledávání objektů můžete narazit, jsou dýmovnice a výjimečně zbraně.
3) Když jsem v jedné z Afrických misí našel na stole bunkru známou zelenou lékárničku (z CoD 1) zasteskl jsem si...
4) V Sovětské kampani si občas zabojujete po boku žen. Není žádné překvapení, že v Rudé armádě sloužil značný počet žen a to nejen v pěchotě (byly i pilotky stíhaček či tankistky), ale trochu mě zarazilo jak málo jich ve hře je - napočítal jsem jen tři! A vzhledem k tomu, že na rozdíl od mužů se ženy nikdy nedoplňují, je takřka nadlidský úkol udržet alespoň jedinou z nich naživu po dobu celé mise.

Pro: Hezká grafika, dynamická akce, výborná atmosféra především Ruské kampaně

Proti: Zbytečné zjednodušení (autoheal, ukazatel granátů,...), stereotyp, nekonečný respawn

+17 +18 −1