Přesně tohle série Tomb Raider potřebovala. Po vydařené "nové" trilogii se vrátila po časové ose o pár let zpátky a představuje Laru Croft, jakou jsme ji dosud neznali.
Herní stránka nového Tomb Raidera zaznamenala několik zajímavých změn. Především jde o systém vylepšování postavy, jaký známe spíše z žánru RPG a přehlednější a interaktivnější herní prostředí. V podstatě je jen na hráči, jestli půjde čistě po dějové lince a nebude se zabývat nalézaním předmětů či hrobek nebo naopak bude zkoumat prostředí, což resultuje v nemalý zisk XP bodů, které se dají směnit třeba za větší zásobník pistole nebo zesílenou tětivu luku. Nový TR je také daleko akčnější než předchozí díly, což do jisté míry souvisí se základní premisou celé hry, tj. bojem o přežití.
Graficky jde o high-end záležitost, kterou si však mohou zahrát i ti, kteří zrovna nedisponují stroji s osmijádry a s 32 GB paměti. Osobně jsem hrál na vysoké detaily a to jde potom o opravdu nádherný zážitek, ke kterému přispívá i naprosto dokonale zvládnutá kamera. Ano, opět příjemný rozdíl oproti minulým dílům, kde se kamera nechovala k hráči vždy úplně přátelsky.
Samotný charakter Lary je přesně takový, jaký jsem si přál od prvních trailerů. Mladá holka ovlivněná a zocelená bojem o přežití v drsných podmínkách, chladnokrevná v boji, ale pořád s lidskou stránkou a samozřejmě se sklony k nejrůznějších druhům dobrodružství. K modelu Lary a jejímu vzhledu nemám ani sebemenší námitku. Dobrá práce, páni animátoři.
Záměrně nebudu popisovat zážitky z příběhové linky, abych zbytečně nespoileroval. Snad jen prozradím, že jsem odehrál celou hru na NORMAL difficulty a žádný zásek se nekonal. Stejně tak bossfighty a bojové scény jsou v pohodě hratelné bez zbytečného nadávání a mlácení do klávesnice. Líbilo se mi, že onen pověstný fantasy prvek, který samozřejmě k této sérii neodmyslitelně patří, se objevil až v samotném finále a zbytečně nesnižoval realistické pojetí tohoto dílu.
Nové dobrodružství mladé Lary se opravdu povedlo a stálo za to si na něj počkat. Přes všechny ty problémy a dodatečné odklady finálního vydání nám studio Crystal Dynamics naservírovalo příběhově strhující a technicky vyladěný herní kousek, který by se klidně mohl stát stavebním kamenem pro další díly.
Nový TR je i tak trochu hozenou rukavicí filmovým tvůrcům, kterým se zatím nepodařilo převést na stříbrné plátno tuto herní legendu tak, aby alespoň z větší části korespondovala se zábavností a propracovaností příběhů herních předloh.
Herní stránka nového Tomb Raidera zaznamenala několik zajímavých změn. Především jde o systém vylepšování postavy, jaký známe spíše z žánru RPG a přehlednější a interaktivnější herní prostředí. V podstatě je jen na hráči, jestli půjde čistě po dějové lince a nebude se zabývat nalézaním předmětů či hrobek nebo naopak bude zkoumat prostředí, což resultuje v nemalý zisk XP bodů, které se dají směnit třeba za větší zásobník pistole nebo zesílenou tětivu luku. Nový TR je také daleko akčnější než předchozí díly, což do jisté míry souvisí se základní premisou celé hry, tj. bojem o přežití.
Graficky jde o high-end záležitost, kterou si však mohou zahrát i ti, kteří zrovna nedisponují stroji s osmijádry a s 32 GB paměti. Osobně jsem hrál na vysoké detaily a to jde potom o opravdu nádherný zážitek, ke kterému přispívá i naprosto dokonale zvládnutá kamera. Ano, opět příjemný rozdíl oproti minulým dílům, kde se kamera nechovala k hráči vždy úplně přátelsky.
Samotný charakter Lary je přesně takový, jaký jsem si přál od prvních trailerů. Mladá holka ovlivněná a zocelená bojem o přežití v drsných podmínkách, chladnokrevná v boji, ale pořád s lidskou stránkou a samozřejmě se sklony k nejrůznějších druhům dobrodružství. K modelu Lary a jejímu vzhledu nemám ani sebemenší námitku. Dobrá práce, páni animátoři.
Záměrně nebudu popisovat zážitky z příběhové linky, abych zbytečně nespoileroval. Snad jen prozradím, že jsem odehrál celou hru na NORMAL difficulty a žádný zásek se nekonal. Stejně tak bossfighty a bojové scény jsou v pohodě hratelné bez zbytečného nadávání a mlácení do klávesnice. Líbilo se mi, že onen pověstný fantasy prvek, který samozřejmě k této sérii neodmyslitelně patří, se objevil až v samotném finále a zbytečně nesnižoval realistické pojetí tohoto dílu.
Nové dobrodružství mladé Lary se opravdu povedlo a stálo za to si na něj počkat. Přes všechny ty problémy a dodatečné odklady finálního vydání nám studio Crystal Dynamics naservírovalo příběhově strhující a technicky vyladěný herní kousek, který by se klidně mohl stát stavebním kamenem pro další díly.
Nový TR je i tak trochu hozenou rukavicí filmovým tvůrcům, kterým se zatím nepodařilo převést na stříbrné plátno tuto herní legendu tak, aby alespoň z větší části korespondovala se zábavností a propracovaností příběhů herních předloh.
Pro: Lara, grafika, soundtrack, příběh, hrobky, atmosféra, rating M
Proti: nic podstatného