Posledni edukativni adventura od Crya, ktera mi jeste zbyvala. Aztec tezi predevsim z ve hrach neprilis casto zpracovavaneho prostredi stredoamericke rise (na mysl prichazi snad jen Broken Sword II, ostatne v obou je zminen buh Tezcatlipoca), alespon co se adventur tyce. V zasade jde o standardni produkt Crya, ktery opet prinasi mix detektivniho zanru v historicke dobe, nejake ty puzzly, otravnou deskovou hru (tentokrat na zpusob Clovece, nezlob se, jmenem Patolli), dobovou hudbu a encyklopedii - prochazka po lokacich rovnez nechybi.
Hrani mi znacne zneprijemnovaly bugy - at uz zpusobene virtualizaci (nejvetsi problem byl hned ze zacatku, kdy jsem mel z nebezpecne situace vybruslit preskocenim na lodku, ktera mela v pravidelnych intervalech proplouvat kanalem, az na to, ze jsem se ji nedockal a musel situaci vyresit cizim savem), podivne optimalizaci (na normalni vykon jsem se zase tocil dokola jako tasmansky dabel Taz, naproti tomu obraz v animacich jel pomalu a kazda zvukova stopa v tech samych animacich se pro zmenu prehrala dvakrat, velmi vesele). Tentokrat je mozne preskakovat rozhovory, ale mezernik je rovnez pouzivan pro vysunuti inventare (prava sipka dela totez, jak je u Omni3D zvykem), navic v nekterych momentech takove preruseni dialogu zbusobuje totalni zamrznuti hry (vcetne virtualizovaneho systemu) - vypozoroval jsem, ze se toto stava vetsinou v momente, kdy postava nasloucha dvema jinym, ale nejen v techto pripadech).
Mimoradne zde nastupuje tvrda ekonomika - vsechno musite kupovat za kakaove boby, kterych mate na zacatku jen omezeny pocet (navic je musite nejprve najit) a na zacatku nemate ani omylem dostatecny obnos na nakup vseho, co potrebujete. Nektere zbozi sice muzete v pripade prodat zpet, ale ne vse. Nove navic muzete ziskat jen v prubehu deje, takze pokud nahodou vse utratite a pak nemate na uplatky, muzete si rovnou nacist predchozi pozici a koupit jen to, co v danem momente potrebujete (a litat jako blazen mezi jednotlivymi lokacemi).
A i zde se vyskytuje urcita forma bludiste, tolik oblibeneho Cryem - tentokrat v podobe chramoveho okrsku, ve kterem jsou budovy ve ctyrech radach, na klicovych pozicich stoji strazni a navic i psychopat, co se vas celou dobu hru snazi zabit placackou s obsidianovymi strepy.
Posledni dobou se ptam, proc jsem mel pro hry na Omni3D takovou slabost, kdyz kazda dalsi je spis horsi, nez lepsi... skoro mam strach vratit se konecne k dvema prvnim, ktere jsem hral - Atlantis 1 a 2. Porad si myslim, ze tahle serie edukativnich adventur byl dobry napad, ale to provedeni vzdy nejak skripe. A nebo jsem od doby sve prvni adventury (jiz zminovana Atlantis 1) v roce 1998 usel uz moc velky kus a uz na mne nepusobi...
Hrani mi znacne zneprijemnovaly bugy - at uz zpusobene virtualizaci (nejvetsi problem byl hned ze zacatku, kdy jsem mel z nebezpecne situace vybruslit preskocenim na lodku, ktera mela v pravidelnych intervalech proplouvat kanalem, az na to, ze jsem se ji nedockal a musel situaci vyresit cizim savem), podivne optimalizaci (na normalni vykon jsem se zase tocil dokola jako tasmansky dabel Taz, naproti tomu obraz v animacich jel pomalu a kazda zvukova stopa v tech samych animacich se pro zmenu prehrala dvakrat, velmi vesele). Tentokrat je mozne preskakovat rozhovory, ale mezernik je rovnez pouzivan pro vysunuti inventare (prava sipka dela totez, jak je u Omni3D zvykem), navic v nekterych momentech takove preruseni dialogu zbusobuje totalni zamrznuti hry (vcetne virtualizovaneho systemu) - vypozoroval jsem, ze se toto stava vetsinou v momente, kdy postava nasloucha dvema jinym, ale nejen v techto pripadech).
Mimoradne zde nastupuje tvrda ekonomika - vsechno musite kupovat za kakaove boby, kterych mate na zacatku jen omezeny pocet (navic je musite nejprve najit) a na zacatku nemate ani omylem dostatecny obnos na nakup vseho, co potrebujete. Nektere zbozi sice muzete v pripade prodat zpet, ale ne vse. Nove navic muzete ziskat jen v prubehu deje, takze pokud nahodou vse utratite a pak nemate na uplatky, muzete si rovnou nacist predchozi pozici a koupit jen to, co v danem momente potrebujete (a litat jako blazen mezi jednotlivymi lokacemi).
A i zde se vyskytuje urcita forma bludiste, tolik oblibeneho Cryem - tentokrat v podobe chramoveho okrsku, ve kterem jsou budovy ve ctyrech radach, na klicovych pozicich stoji strazni a navic i psychopat, co se vas celou dobu hru snazi zabit placackou s obsidianovymi strepy.
Posledni dobou se ptam, proc jsem mel pro hry na Omni3D takovou slabost, kdyz kazda dalsi je spis horsi, nez lepsi... skoro mam strach vratit se konecne k dvema prvnim, ktere jsem hral - Atlantis 1 a 2. Porad si myslim, ze tahle serie edukativnich adventur byl dobry napad, ale to provedeni vzdy nejak skripe. A nebo jsem od doby sve prvni adventury (jiz zminovana Atlantis 1) v roce 1998 usel uz moc velky kus a uz na mne nepusobi...