Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Daemonica

  • PC 80
Daemonica je hodně příjemným překvapením. To, co se na první pohled tváří jako další RPG, je spíše akční adventura. Ano, nějaké souboje se tu taky objeví, ale těch je naštěstí minimum, což je dobře, protože mě ve většině případů svou odfláklostí akorát stihly rozčílit. Vše ostatní ovšem funguje velmi dobře – hlavní náplní jsou krom drobných adventurních úkonu dlouhé rozhovory připomínající spíše interaktivní knihu, než hru. A tedy ti z vás, kteří nemají rádi dlouhé kecání, ruce pryč – v Daemonice jsou rozhovory alfou a omegou hry. Ve hře se vtělíte do kůže Nicholase Farepoynta, který je podobně jako Geralt z Rivie lovcem bestií. Farepoynt ale narozdíl od Geralta není zaklínač, nýbrž Haresh Al-Dorem - tedy normální člověk lovící lidské bestie a jehož schopností je "pouze" to, že umí mluvit s mrtvými. Příběh hry začíná v okamžiku, kdy je Farepoynt pozván starostou malého městečka Cavorn řešit případ nedávných vražd. Zajímavý námět, že? A jsem rád, že se vydařilo i zpracování. Podíváme se sice jen do jedné, ale pěkně nadesignované lokace. Cavorn má parádní atmosféru a je hodně vidět, že na hře pracovalo studio evropského původu (pražský Cinemax). Prostředí bych přirovnal k mixu prvního Zaklínače a adventurní série Black Mirror. A ačkoli kvalit obou zmíněných her ani zdaleka nedosahuje, pořád jde o poctivou českou hru.

Nejvíce zamrzí viditelně hodně omezený rozpočet. Hra má skvěle napsané a namluvené dialogy, zajímavý scénář a dokonce se i velmi dobře hraje (pokud zrovna nemusím bojovat). Bohužel po stránce grafiky a animací působí Daemonica dost chudě, což někomu může vadit. Krom toho hra obsahuje i pár otravných nepříjemností – zejména nedostatek léčivých bylin vs. otravné souboje, které je dost náročně zvládnout bez ztráty života. V závěru hry tak nastala situace, kdy mi na mapě už nezbyly žádné další byliny použitelné pro léčivý lektvar, a já byl nucen se čtyřmi životy svést souboj s dvěma protivníky, což byl pro mě skoro nadlidský úkol (proto doporučuji si k závěru jeden lektvar šetřit, bude potřeba!). I zakončení trochu zklamalo, některé postavy mi přišly ve výsledku zbytečné a čekal bych mnohem větší propletenost. Hra je utnuta v tom nejlepším a je škoda, že se nedostalo na plánované pokračování. Rozhodně bych se do tohoto světa ještě rád několikrát vrátil.

Pro: temná atmosféra malého středověkého městečka, hodně dialogů a dabing příjemný na poslech, mytologie okolo Haresh Al-Dorem, komorní zpracování

Proti: pár nedoladěností a grafická osekanost - nejspíše dáno omezeným rozpočtem, vcelku krátké

+18