Na nového Tomb Raidera jsem se vážně těšil, i přes to, že mě nikdy tato série neoslovila. Těšil jsem se na mladou Laru a na to, jak se nám bude postupně měnit před očima. Když jsem navíc viděl, jak to všechno vypadá, sehnal jsem si tento kousek co nejdříve. Ze začátku jsem byl hodně nadšený, ale postupně mě hra přestala bavit a dohrál jsem jí spíše z povinnosti. Teď k samotným aspektům hry.
Začnu klady této hry, kterých má určitě mnoho. Nový Tomb Raider je hlavně úžasná podívaná. Grafika je na špičkové úrovni a konečně jsme se dočkali implementace technologie TressFX, nad kterou jsem již před rokem slintal (bohužel jsem si jí, ani na mém docela dobrém PC, nemohl dovolit). Samotná postava Lary je vytvořena do nejmenších detailů. Z hlediska estetiky je hra také dobře zvládnutá. Ostrov, rozpadlé chrámy i základny nepřátel působili skvěle. I vyhlídek bylo dost. Dalším kladem pro mě byl rychlý spád děje, který mě ze začátku dost chytil a různá QTE tomu jen pomohla. Bohužel toto tempo po chvíli opadlo. Poslední velký klad vidím v postavě Lary. Dívka je to totiž pěkná, sympatická a hlavně je na ní postupně poznat co už zažila. To je totiž věc, která mi ve hrách často chybí. Dívat se, jak Laře postupně přibývají různé šrámy, zranění atd... mě hodně bavilo, asi to je nějaká má úchylka.
Co se týče záporů. Největší zápor vidím asi v přílišné akčnosti celé hry a až moc wow efektech. Ze začátku to celé působilo skvěle, ale po pár hodinách hraní se to pro mě zvrhlo v tupé střílení a přehlídku super akčních scének. Těšil jsem se jak to vše bude na Laru působit, ale za chvíli se tam brodí v lidskejch vnitřnostech a zas tolik jí to nevadí. Level design byl sice esteticky pěkný, ale po chvíli to také byl dokola se opakující řetěz střílení šípů s lanem do vyznačených míst a lezení po označených stěnách. Nepřátel začalo být absurdně velké množství a nepředstavovali žádnou velkou výzvu ani na nejtěžší úroveň. Zkrátka ke konci jsem už jen tupě mačkal knoflíky aby se mohlo stát něco, o čem jsem věděl, že se stane. Velká škoda je, že se vývojáři více nevěnovali ostatním členům týmu, kteří by mohli být i docela zajímaví. Také jsem moc nepochopil význam jistých RPG prvků, které mi přišli naprosto nedotažené (i když jsem ocenil vizuální změny zbraní po vylepšení).
Hra má opravdu mnoho kladů a každému koho bavila to přeji, bohužel mě to nějak nesedlo. Asi jsem očekával survival akci s důrazem na psychologickou stránku Lary a dostal jsem něco o dost jiného.
Začnu klady této hry, kterých má určitě mnoho. Nový Tomb Raider je hlavně úžasná podívaná. Grafika je na špičkové úrovni a konečně jsme se dočkali implementace technologie TressFX, nad kterou jsem již před rokem slintal (bohužel jsem si jí, ani na mém docela dobrém PC, nemohl dovolit). Samotná postava Lary je vytvořena do nejmenších detailů. Z hlediska estetiky je hra také dobře zvládnutá. Ostrov, rozpadlé chrámy i základny nepřátel působili skvěle. I vyhlídek bylo dost. Dalším kladem pro mě byl rychlý spád děje, který mě ze začátku dost chytil a různá QTE tomu jen pomohla. Bohužel toto tempo po chvíli opadlo. Poslední velký klad vidím v postavě Lary. Dívka je to totiž pěkná, sympatická a hlavně je na ní postupně poznat co už zažila. To je totiž věc, která mi ve hrách často chybí. Dívat se, jak Laře postupně přibývají různé šrámy, zranění atd... mě hodně bavilo, asi to je nějaká má úchylka.
Co se týče záporů. Největší zápor vidím asi v přílišné akčnosti celé hry a až moc wow efektech. Ze začátku to celé působilo skvěle, ale po pár hodinách hraní se to pro mě zvrhlo v tupé střílení a přehlídku super akčních scének. Těšil jsem se jak to vše bude na Laru působit, ale za chvíli se tam brodí v lidskejch vnitřnostech a zas tolik jí to nevadí. Level design byl sice esteticky pěkný, ale po chvíli to také byl dokola se opakující řetěz střílení šípů s lanem do vyznačených míst a lezení po označených stěnách. Nepřátel začalo být absurdně velké množství a nepředstavovali žádnou velkou výzvu ani na nejtěžší úroveň. Zkrátka ke konci jsem už jen tupě mačkal knoflíky aby se mohlo stát něco, o čem jsem věděl, že se stane. Velká škoda je, že se vývojáři více nevěnovali ostatním členům týmu, kteří by mohli být i docela zajímaví. Také jsem moc nepochopil význam jistých RPG prvků, které mi přišli naprosto nedotažené (i když jsem ocenil vizuální změny zbraní po vylepšení).
Hra má opravdu mnoho kladů a každému koho bavila to přeji, bohužel mě to nějak nesedlo. Asi jsem očekával survival akci s důrazem na psychologickou stránku Lary a dostal jsem něco o dost jiného.
Pro: Grafika, estetika, vizuální změny na Laře a na zbraních, rychlý spád na začátku.
Proti: Přílišná akčnost, žádná výzva, předvídatelnost, prostě mě to nebavilo.