Chyběly vám přestřelky s Cerberem? Nebo dlouhé jízdy výtahy z ME1? Ne? Tak to máte "blbý". ;-)
V Omeze, dle mého názoru nejlepším příběhovém DLC k ME3, je vidět velká snaha o návrat k temnější atmosféře a hratelnosti ME2. Procházet podobnými chodbami jako v předchozím díle nebo putovat a konverzovat s Ariou po svém boku, vyvolává nostalgické pocity. Jen došlo k zajímavé piruetě. Nebojujete za pomoci Cerbera proti žoldákům Omegy, ale právě naopak.
Nicméně ve vlastních kontaktních soubojích se budete muset spolehnout pouze na schopnosti Sheparda, Arii a Nyreen – turianky, členky a velitelky odboje na Omeze. A i když se Aria a Nyreen vzájemně chovají jako jako protipólné magnety, dokážou se aspoň respektovat a se zatnutím všech zubů i spolupracovat. Asi i proto spolu něco měly.
S napsáním komentáře jsem dlouho otálel, protože jsem se v recenzi dočetl o rozdílných průchodech za ochránce a za odpadlíka. Nasvědčovalo tomu i několik zdánlivě důležitých rozhodování chování a vlastnosti obou zmiňovaných postav. Aria – ofensivní biotik a odpadlík, Nyreen – defensivní biotik a ochránce. Po dohrání obou způsobů vám mohu říci že, nula od nuly pošla. Rozdílem je jen, že při průchodu za odpadlíka k vám bude Aria o něco milejší a na konci hry vám věnuje dlouhý vášnivý polibek.
Kromě všech možných typů vojáků Cerberu, které jste v ME3 mohli vidět už milionkrát, jsou v DLC i dva noví nepřátelé. Jednak přebarvený obyčejný mechanoid z ME2, který už ale není slaboučkým protivníkem, ale odolným robotem, kterého nelze brát na lehkou váhu. Upgradu AI se mu sice nedostalo, a proto i nadále se nekryje, ale pouze kráčí přímo k vám. Naneštěstí toho vydrží hodně, chodí dost rychle, může vás zraňovat i po svém zničení a vyskytuje se ve zvýšeném počtu. Druhý typ nepřítele je zajímavý jen do té doby, než ho skutečně potkáte. Respektive se o něm nejprve dozvíte z tajuplných zpráv a dialogů i lidských ostatků. Pak bohužel přijde vystřízlivění v podobě všelijak vypadajícího mutanta. Ale jeho praktickými vlastnostmi je jen průměrná výdrž, průměrný útok a malý výskyt.
Už z prvního herního videa jsem vytušil, že bohužel ani v této hře nebude žádný závěrečný boss. Ano není, v závěru hry je pouze hektická první polovina souboje, která je omezena časovým limitem proti zástupu nepřátel. Tento souboj je náročnější, ale v sérii se již vyskytly situace vypjatější.
A pokud jste se těšili, že po skončení DLC budete moci Omegu opět navštívit v nebojovém duchu, tak to vás musím zklamat. Musí se nejprve "opravit" a do konce ME3 k tomu nedojde.
V Omeze, dle mého názoru nejlepším příběhovém DLC k ME3, je vidět velká snaha o návrat k temnější atmosféře a hratelnosti ME2. Procházet podobnými chodbami jako v předchozím díle nebo putovat a konverzovat s Ariou po svém boku, vyvolává nostalgické pocity. Jen došlo k zajímavé piruetě. Nebojujete za pomoci Cerbera proti žoldákům Omegy, ale právě naopak.
Nicméně ve vlastních kontaktních soubojích se budete muset spolehnout pouze na schopnosti Sheparda, Arii a Nyreen – turianky, členky a velitelky odboje na Omeze. A i když se Aria a Nyreen vzájemně chovají jako jako protipólné magnety, dokážou se aspoň respektovat a se zatnutím všech zubů i spolupracovat. Asi i proto spolu něco měly.
S napsáním komentáře jsem dlouho otálel, protože jsem se v recenzi dočetl o rozdílných průchodech za ochránce a za odpadlíka. Nasvědčovalo tomu i několik zdánlivě důležitých rozhodování chování a vlastnosti obou zmiňovaných postav. Aria – ofensivní biotik a odpadlík, Nyreen – defensivní biotik a ochránce. Po dohrání obou způsobů vám mohu říci že, nula od nuly pošla. Rozdílem je jen, že při průchodu za odpadlíka k vám bude Aria o něco milejší a na konci hry vám věnuje dlouhý vášnivý polibek.
Kromě všech možných typů vojáků Cerberu, které jste v ME3 mohli vidět už milionkrát, jsou v DLC i dva noví nepřátelé. Jednak přebarvený obyčejný mechanoid z ME2, který už ale není slaboučkým protivníkem, ale odolným robotem, kterého nelze brát na lehkou váhu. Upgradu AI se mu sice nedostalo, a proto i nadále se nekryje, ale pouze kráčí přímo k vám. Naneštěstí toho vydrží hodně, chodí dost rychle, může vás zraňovat i po svém zničení a vyskytuje se ve zvýšeném počtu. Druhý typ nepřítele je zajímavý jen do té doby, než ho skutečně potkáte. Respektive se o něm nejprve dozvíte z tajuplných zpráv a dialogů i lidských ostatků. Pak bohužel přijde vystřízlivění v podobě všelijak vypadajícího mutanta. Ale jeho praktickými vlastnostmi je jen průměrná výdrž, průměrný útok a malý výskyt.
Už z prvního herního videa jsem vytušil, že bohužel ani v této hře nebude žádný závěrečný boss. Ano není, v závěru hry je pouze hektická první polovina souboje, která je omezena časovým limitem proti zástupu nepřátel. Tento souboj je náročnější, ale v sérii se již vyskytly situace vypjatější.
A pokud jste se těšili, že po skončení DLC budete moci Omegu opět navštívit v nebojovém duchu, tak to vás musím zklamat. Musí se nejprve "opravit" a do konce ME3 k tomu nedojde.
Pro: Atmosféra ME2, Aria jako člen týmu
Proti: Nepřáteli jsou opět vojáci Cerberu, stále žádný boss