Nebýt reálněji pojatých Shiftů, považoval bych Carbony za to poslední opravdu zábavné Need for Speed. Díky časopisu ABC tuto hru znám už od jejího vydání, získala i titul nejlepší PC Hra roku 2006, ale zahrál jsem si ji až nyní, takřka sedm let po její premiéře.
Mohl bych začít novinkami oproti předešlým dílům. Opravdu jich není moc, vyzdvihl bych autosculpt, díky kterému se dá jakýkoliv tuningový díl přizpůsobit přesně podle svého vkusu. Premiéru v dílu Carbon zažily i napínavé závody v kaňonech, které doplňují už tak bohatou nabídku závodních módů. Drag po delší době vypadl z nabídky, což je škoda – zdejší široké silnice jsou pro drag jako stvořené. Oproti předchůdci přibyl drift, pro který je speciálně upraveno chování aut, na které se těžko zvyká. Parádním zážitkem je driftování v kaňonech nejlépe s nějakým hodně výkonným vozem.
Oproti předchůdci nabrala na efektivitě hlavně grafika – oproti nudnému dennímu městu v MW přišla příjemná změna v podobě nočního závodění jako za časů Undergroundů. Grafika vypadá dobře i dnes, ve své době byla naprostou špičkou. Modely aut mají, jak už bývá u NFS zvykem, to nejlepší možné grafické ztvárnění a ani okolí nezůstává pozadu. Z kaňonů je překrásný výhled na celé zářivé město.
Chování aut na silnici se mi líbilo, činí závodění zábavným od začátku do cíle. Hra už není tak zběsile rychlá jako Underground nebo MW, což je určitě krok správným směrem. Daleko více se dají vychutnávat souboje s kolegy, je jednodušší vyhýbat se dopravě i hledat zkratky. Policie je takovým příjemným zpestřením zdejších závodů. Pro postup v kariéře není nutné plnit s nimi různé úkoly a jejich agresivita není tak přehnaná jako v předchůdci.
Co se týče věcí, které se mi nelíbily, zmínil bych se o nízké obtížnosti. Fakt jen párkrát se mi stalo, že jsem musel kvůli dojetí na druhém a horším místě opakovat závod. Nepotěší ani absence neonů – jak bývalo krásné, když můj Golfík ve druhém Undergroundu zářil do všech stran. Hrací doba je další z mínusů. Zatímco předchůdce jsem dohrál tak za týden, zde jsem měl ani ne za poloviční čas 100%. Město je podobně velké jako v U2, takže o nějaké ty metry čtverečné menší než v MW.
Celkově Carbon patří, podle mě, k tomu lepšímu v sérii NFS, svou zábavností se téměř vyrovná svým starším bráškům, krátká hrací doba mi ale nedovoluje dát víc než 80%. Myslím, že utratit za to 250Kč v obchodě je dobrá koupě vzhledem k přemrštěným cenám nejnovějších dílů této série (které navíc stojí za starou belu).
Mohl bych začít novinkami oproti předešlým dílům. Opravdu jich není moc, vyzdvihl bych autosculpt, díky kterému se dá jakýkoliv tuningový díl přizpůsobit přesně podle svého vkusu. Premiéru v dílu Carbon zažily i napínavé závody v kaňonech, které doplňují už tak bohatou nabídku závodních módů. Drag po delší době vypadl z nabídky, což je škoda – zdejší široké silnice jsou pro drag jako stvořené. Oproti předchůdci přibyl drift, pro který je speciálně upraveno chování aut, na které se těžko zvyká. Parádním zážitkem je driftování v kaňonech nejlépe s nějakým hodně výkonným vozem.
Oproti předchůdci nabrala na efektivitě hlavně grafika – oproti nudnému dennímu městu v MW přišla příjemná změna v podobě nočního závodění jako za časů Undergroundů. Grafika vypadá dobře i dnes, ve své době byla naprostou špičkou. Modely aut mají, jak už bývá u NFS zvykem, to nejlepší možné grafické ztvárnění a ani okolí nezůstává pozadu. Z kaňonů je překrásný výhled na celé zářivé město.
Chování aut na silnici se mi líbilo, činí závodění zábavným od začátku do cíle. Hra už není tak zběsile rychlá jako Underground nebo MW, což je určitě krok správným směrem. Daleko více se dají vychutnávat souboje s kolegy, je jednodušší vyhýbat se dopravě i hledat zkratky. Policie je takovým příjemným zpestřením zdejších závodů. Pro postup v kariéře není nutné plnit s nimi různé úkoly a jejich agresivita není tak přehnaná jako v předchůdci.
Co se týče věcí, které se mi nelíbily, zmínil bych se o nízké obtížnosti. Fakt jen párkrát se mi stalo, že jsem musel kvůli dojetí na druhém a horším místě opakovat závod. Nepotěší ani absence neonů – jak bývalo krásné, když můj Golfík ve druhém Undergroundu zářil do všech stran. Hrací doba je další z mínusů. Zatímco předchůdce jsem dohrál tak za týden, zde jsem měl ani ne za poloviční čas 100%. Město je podobně velké jako v U2, takže o nějaké ty metry čtverečné menší než v MW.
Celkově Carbon patří, podle mě, k tomu lepšímu v sérii NFS, svou zábavností se téměř vyrovná svým starším bráškům, krátká hrací doba mi ale nedovoluje dát víc než 80%. Myslím, že utratit za to 250Kč v obchodě je dobrá koupě vzhledem k přemrštěným cenám nejnovějších dílů této série (které navíc stojí za starou belu).
Pro: Grafika, nabídka vozů, závody v kaňonech, tuning, policie, při některých závodech hodně soupeřů, zábavnost.
Proti: Krátká hrací doba, nejsou zde neony, malé město, nízká obtížnost.