Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš Sedlák • 37 let • analytik, ux • Mladá Boleslav (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

World of Tanks

  • PC 70
O World of Tanks jsem věděl už delší dobu před tím, než jsem je začal hrát, ale nikdy jsem nebyl nějaký fanda tanků, aby to moji všeobecnou nedůvěru k onlinovkám potlačilo. Nakonec mě k WoT dokopalo anime Girls und Panzer - tankové bitvy v seriálu měly možná k realističnosti hodně daleko, ale byly správně akční a já dostal chuť prohánět někde vlastní tančíky. Když jsem zjistil, že pro hru existuje řada GuP related modifikací, byla instalace už prakticky povinnost.

K čemu se v důsledku výše zmíněného můžu vyjádřit jen okrajově, je originální hudba a voiceovery, které znám jen z videí na internetu a z toho, co zaslechnu od bratra: Originální hudba mi přijde nevýrazná, české hlášky bych určitě dlouhodobě nesnesl. Sám používám Girls und Panzer music pack a i když ke vhodnosti některých kousků určitě mám výhrady, celkově si myslím, že se ke hře hodí perfektně a vyrazit s 38t do boje za doprovodu "Senshadou March: Panzer Vor!" má hodně co do sebe. Upřímně, nebýt toho music packu, možná bych už WoT taky dávno nehrál.

WoT jsem začal hrát ve verzi 8.3, v současnosti mám odehráno přes 3 tisíce bitev, sólo kamikaze výpadům už se nevěnuju (tolik) a v podstatě se mi daří dost na to, abych nebyl za lamu. Od začátku mě na hře hodně potěšilo, že je mnohem víc o skillu a zkušenostech, než o reflexech (i když i na těch samozřejmě záleží) a že každý tank vyžaduje trochu jiný styl hry a to i v závsilsoti na jeho vybavení, mapě a složení týmů, takže obecně se dá říct, že vždycky je na taktice co pilovat, testovat. Samozřejmě některé tanky je zábavné hrát, jiné jsou nutným zlem na cestě za něčím lepším.

Platební model je myslím nastavený rozumně - peníze vám částečně urychlí grindování, ale všechno podstatené se dá pořídit i bez investic. (Nicméně i tak jsem do WoT už stihnul nalít pár tisíc - nerad grinduju, nerad prodávám staré tanky.) Jedinou zásadní citelnou výhodu představuje prémiová munice, která se sice taky dá pořídit za herní měnu, ale při její ceně to není až tak praktické a která imho dost zásadně narušuje balanc celé hry a imho by měla být z random bitev zcela vypuštěna, nebo alespoň velmi výrazně kusově omezena. Graficky WoT rozhondě neurazí, spíš naopak - člověku se nechce věřit, že hraje free2play hru.

Obecně myslím, že WoT bude minimálně pár týdnů bavit každého, koho tohle téma trochu láká a pokud nad WoT přemýšlíte, říkám jděte do toho. Dřív nebo pozdějš vás naserou poláci, češi, lidi s prémiovou municí, občas debilní matchmaking (ale když nejsou volný tanky, tak co už) a třeba se na to zas vykašlete, ale mezi tím to snad bude stát za to.

UPDATE (9.18-ish)

Po pár letech hraní za větší pay2win aspekt považuju spíš level posádky, než prémiovou munici - na vyšších tierech je rozdíl mezi 50/75/100% posádkou citelný a grindovat posádku na 100% vs zaplatit si 100% hned, se dost podepíše na statistikách. (Ne snad, že by prémiová minuce nebyla problém, ale kolem toho se dá s trochou skillu celkem dobře pracovat.)

Od uvedení Japonsých superheavies do hry se nemůžu zbavit dojmu, že vývojáři rezignovali na balancování. Dřívější snaha omezit power creep vzala za své a neatraktivní tanky byly často přebufovány v OP monstra. Zároveň místo nových regulérních větví WG začalo chrlit OP tier 8 prémiové tanky a posunulo tak hru mnohem blíž k p2w - navíc má WG zásadu prémiové tanky nenerfovat, takže tahle napáchaná škoda už ve hře prostě zůstane. (Navíc WG spolehlivě zabilo Valkyria Chronicles tanky - na které jsem se celkem těšil - tím, že z nich udělali právě OP tier 8 stroje, ačkoliv reálně by pasovaly někam tierům 6-7.) K tomu přišlo odstraňování weakpointů na těžce pancéřovaných strojích, takže prémiová munice je v některých situacích nutností. Rebalanc lehkých tanků je posunul z role skautů mnohem blíž ke středním tankům, čímž imo taky značně ztratily na atraktivitě. No a pak je tu taky další stupeň rezigrance na držení alespoň nějaké historicity co se vlastností tanků týče.

Někdy na jaře 2017 jsem holt zjistil, že už mě WoT vlastně nebaví a od jara jsem na hru nesáhnul. Patrně se ke hře zkusím vrátit, až přijdou HD mapy, nebo když se objeví další CS linie, ale to nejlepší už má WoT asi za sebou.
+12 +13 −1