Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

ArmA II

  • PC 90
ArmA 2 je dalším titulem ze série válečných simulátorů od BIS. Tento díl je o dost rozsáhlejší než první ArmA a dost lepší. Je očividné, že se autoři poučili z chyb, i když i zde se našly mouchy. Především se ani tentokrát nevyvarovali ohromnho množství bugů. Bohužel, jsem se dostal už k zabugované verzi (narozdíl od jedničky) a byla to síla. Na druhou strany Bohemka dost zapracovala na odstranění, takže hra jede dost slušně.

Předně musím zmínit, že ArmA 2 se snaží vrátit ke kořenům, kdy Amerika válčila s Ruskem a dopňovali je partyzáni. Přesně takhle jsou karty rozdány. Nutno však říci, že samotné Rusko v kampani hraje poměrně malou roli a vy po většinu času bojujete místním proti separatistům, kteří jsou známí jako čedaci. Můžete si zabojovat i proti partyzánům, které reprezentuje NAPA,. To však pouze, když si je znepřátelíte. Sami Rusové se objeví, až ke konci a jejich role není tak negativní, jak se naprvní pohled může zdát.

Samotná kampaň obsahuje 10 misí. Může se zdát, že to není mnoho, ale mise jsou rozsáhlejší než u předchůdců Army 2. Kromě toho je zde výcvik, který je jakýmsi prequelem ke kampani. Osobně doporučuji si jej projít, i když jste dohráli jak Flashpointa tak i Armu. Hra totiž obsahuje řadu novinek, jako třeba strategický mód. Hra je bohužel dost složitá a nepřívětivá k nováčkům. Kdybych za sebou neměl původní Armu a Flashpointa, asi bych měl dost velké problémy.

Celý příběh je vyprávěn očima maríňáka Coopera (i když můžete přepnout na jeho kolegy) a cutscény jsou neklasicky viděny jeho očima. To hře dodává určitý dojem, že vy jste Cooper a zažíváte to co on. Akorát mi trochu chyběly klasické cutscény. Příjemná je také nelinearita hry. V každé misi dostanete možnost ovlivnit nějak děj (výběr odpovědi na otázku, či rozhodování co udělat), i když důsledky vašich akcí se často projeví až po několika misích. Nakonec můžete dojít, až k 6 koncům. Díky tomu je každé zahrání jiné a znovuhratelnost je vysoká. V Cooperově týmu jsou ještě 4 další postavy, které mají osobnost a lze si je oblíbit. Není tu anonymita z původní hry. Kampaň je doplněna i 7 samostatnými misemi, které pojednávají o událostech, kterým hlavní hrdinové nebyli přítomni.

Atmosféru dopňuje i povedená hudba a také herní svět, který často působí depresivně, jako normální válka. Není divu, že do něj DayZ tolik sedne. Černarus však má své krásy. Je tde spousta velmi pěkných míst, které budou hráči jistě rádi navštěvovat. Každá obec je něčím zajímavá a má něco co jiné nemají. Osobně považuji Černarus za nejlepší herní svět jaký kluci z BIS vytvořili (jsem zvědav na Altis). Další pěknou věcí je i řada easter eggů na Flashpoint (viz některé názvy míst), ale i na Česko(slovensko), což je však do jisté míry dáno inspirací ČR.

Celkově lze říct, že je hra důstojným nástupcem Flashpointa, i když je zde řada chyb, které hr srážejí.

Pro: Nelinearita, Černarus, atmosféra, možnosti, grafika, příběh

Proti: Složitost, bugy v prvních verzích

+5