Miner Wars je nepochybně jedna z nejkontroverznějších českých her roku 2012. Na jedné straně je nominace na nejlepší českou hru roku 2012, ocenění na anifilmu (Technický přínos české herní tvorbě), polovina recenzi, poměrně dobré prodeje (pokud vývojáři říkají pravdu) a ohlasy jedné skupiny hráčů. Na straně druhé je druhá polovina recenzí, spousta nesplněných slibů a ohlasy druhé skupiny hráčů.
Zvláště nedodržené sliby hře asi dost uškodily. Výsledkem, bylo že vydaný produkt byl úplně jinou hrou, než jakou hráči čekali. Rosa sliboval sandboxovou vesmírnou hru se spoustou svobody a možností. Nakonec jsme se dočkali příběhové hry s lineární kampaní. Můžeme se však kdykoliv vykašlat na naše úkoly a jít prozkoumávat herní svět. Upřímně řečeno herní svět vypadá pěkně, ale moc toho není co dělat. Můžete těžit suroviny a prodávat je. Kupovat lepší vybavení nebo prozkoumávat. S tím se dá i docela i vystačit, ale je to málo oproti tomu co vývojáři slibovali.
Popravdě řečeno, Miner Wars je poměrně kvalitní titul, který platil na řadu chyb. Hře chybí tutorial, který by vás naučil hru ovládat a to je poměrně problém. Hra je složitá a ovládání není tak intuitivní, jak Rosa sliboval. Chvíli to trvá než se do toho dostanete a i potom se můžou vyskytnout problémy. 6 stupňů svobody je 6 stupňů svobody. Když se tímto začátkem nenecháte odradit tak zažijete spoustu zábavy. Hra je obtížnější než většina současných her, ale ne zase o tolik. Hry jako Mafia nebo Flashpoint mi přišly mnohem obtížnější. V MV 2081 je jednoznačně nejtěžší si zvyknout na herní mechanismy.
Příběh je na poměrně dobré úrovni a dokáže zaujmout, ale vadila mi na něm jedna věc: nevyužívá dostatečně potenciál světa Miner Wars. KeenSWH vytvořil skutečně velmi zajímavý a uvěřitelný svět, který má skutečně velký potenciál. Ten je tady nevyužit. Přesto lze příběh považovat za klad.
Grafika se mi líbila, i když není špičková. Bohužel, je fotogenická. Na screenshotech hra vypadá lépe než jak vypadá skutečně. Zvláštní, ale možná to je jen můj pocit. pochválit musím soundtrack, který je skutečně epický.
V prvních verzích jste museli být připojeni k internetu, což byla docela nevýhoda. Hra mi docela často padal, což se změnilo, až když byla tato povinnost zrušena.
Celkově mám z hry dobré pocity a rozhodl jsem se jí dát pěkných 75%. Nakonec nemohu hru hodnotit za to co v ní není, ale za to co zde je. Přesto se nemůžu ubránit dojmu, že hra mohla být mnohem lepší.
Zvláště nedodržené sliby hře asi dost uškodily. Výsledkem, bylo že vydaný produkt byl úplně jinou hrou, než jakou hráči čekali. Rosa sliboval sandboxovou vesmírnou hru se spoustou svobody a možností. Nakonec jsme se dočkali příběhové hry s lineární kampaní. Můžeme se však kdykoliv vykašlat na naše úkoly a jít prozkoumávat herní svět. Upřímně řečeno herní svět vypadá pěkně, ale moc toho není co dělat. Můžete těžit suroviny a prodávat je. Kupovat lepší vybavení nebo prozkoumávat. S tím se dá i docela i vystačit, ale je to málo oproti tomu co vývojáři slibovali.
Popravdě řečeno, Miner Wars je poměrně kvalitní titul, který platil na řadu chyb. Hře chybí tutorial, který by vás naučil hru ovládat a to je poměrně problém. Hra je složitá a ovládání není tak intuitivní, jak Rosa sliboval. Chvíli to trvá než se do toho dostanete a i potom se můžou vyskytnout problémy. 6 stupňů svobody je 6 stupňů svobody. Když se tímto začátkem nenecháte odradit tak zažijete spoustu zábavy. Hra je obtížnější než většina současných her, ale ne zase o tolik. Hry jako Mafia nebo Flashpoint mi přišly mnohem obtížnější. V MV 2081 je jednoznačně nejtěžší si zvyknout na herní mechanismy.
Příběh je na poměrně dobré úrovni a dokáže zaujmout, ale vadila mi na něm jedna věc: nevyužívá dostatečně potenciál světa Miner Wars. KeenSWH vytvořil skutečně velmi zajímavý a uvěřitelný svět, který má skutečně velký potenciál. Ten je tady nevyužit. Přesto lze příběh považovat za klad.
Grafika se mi líbila, i když není špičková. Bohužel, je fotogenická. Na screenshotech hra vypadá lépe než jak vypadá skutečně. Zvláštní, ale možná to je jen můj pocit. pochválit musím soundtrack, který je skutečně epický.
V prvních verzích jste museli být připojeni k internetu, což byla docela nevýhoda. Hra mi docela často padal, což se změnilo, až když byla tato povinnost zrušena.
Celkově mám z hry dobré pocity a rozhodl jsem se jí dát pěkných 75%. Nakonec nemohu hru hodnotit za to co v ní není, ale za to co zde je. Přesto se nemůžu ubránit dojmu, že hra mohla být mnohem lepší.
Pro: Hratelnost, příběh, herní svět, grafika, soundtrack
Proti: Nevyužitý potenciál, absence slibovaného a tutorialu