Ty vole a zas. To už mě fakt poser na holý záda. Už zas jsem propadl předsudku a svědomě se vyhýbal skvělé hře v hloupém přesvědčení, že se jedná o sračku. Pravdu díš, krystaláci mi doposud nedali moc důvodů jim věřit, ale stejně bych zasoužil násilně vytrhat chlupy z nosu.
Tato hra totiž vskutku skvělá je, a to už jen svou nebezpečnou návykovostí. Po prvním spuštění jsem u toho naráz proseděl přes 5 hodin, což se mi opravdu stává jen zřídka a poslední dobou takřka exklusivně u TR kustomáků. No safra, že bych se přeci jen konečně dočkal moderní hry, která by se v mých očích vyrovnala nesmrtelné klasice?
Ne. Nebudeme to zase přehánět. To by to totiž nebyli krystal dajnémix, kdyby si svým jinak úžasně třpytivým udělátkem nevytírali své ctěné anály. Takže to má QTE sekvence, kterých sice není nijak přehnaně moc, ale za to každá nasere jako žádná jiná (protože to je vyloženě úžasný systém, když na vás uprostřed cutscény vybafne tmavý kruh s jakousi ikonou uprostřed, a pod oným kruhem průhledný text o velikosti 6, který teprve zmiňuje, co má člověk vlastně v tu chvíli zmáčknout...nemluvě o té roztomilé skutečnosti, že se tu naprosto nesmyslně střídají hned tři klávesy, takže člověk ani nemá šanci si v tom třeba najít a zapamatovat nějakou šablonu), a pak to taky má šílený nadbytek obyčejných příběhových cutscén, z nichž dobrá půlka je naprosto nepotřebná a většina z nich vyloženě nudí. A poněkud jsem nepobral ten shakycam. To jakože realismus, asi. A pak chalani na konec hry vtipně mrskli hlášku "Děkujeme, že jste s naší hrou strávili čas, dali jsme do ní maximum a opravdu se vynasnažili, abychom vytvořili tu nejlepší hru, jakou jsme jen mohli." Pche, ani hovno, máte na víc.
Jinak jsem se ale bavil výborně a z audiovizuálna si lačně chrochtal blahem. Smysl pro exploraci tu je silnej jako bejk, vylepšovat svý kvéry mě opravdu bavilo (a ve finále jsem je skoro všechny taky vystoprocentoval), vylepšovat Laru už ani tak moc ne (proč si proboha musím odemykat skill, abych mohl zfinišovat enemáka pistolí, když jinak je Lara zřejmě profi ostrostřelec se vším, na co dostane svý špinavý pracky?), ale v základě jsem si prostě upřímně užíval pomalé, opatrné prolejzání každého koutku celé mapy. A na tom se už dá stavět. Krom toho jsem si vrchovatě vychutnával i přestřelky a to mě překvapilo asi nejvíc - historicky poprvé za celou sérii je důraz kladen i na combat a ty vole, vono je to z tohohle hlediska fakt povedený a AI se směle může považovat za jednu z těch méně tupých (na granáty nereagujou úplně stejně, jako ve všech hrách, ale alespoň vcelku chytře využívají své přesily, snaží se Laru všelijak obejít, neúnavně po ní hážou molotovy a dynamity a kdoví co ještě). Je fakt, že i v bitvě mě hra dokázala solidně nasrat (vystřílím do človíčka zásobník z brokády z metrové vzdálenosti a mu to akorát sundá helmu), ale to jen sporadicky.
Nuže mí drazí Crystal Dynamics, kteří jste doposud převážně znásilňovali mou nejmilejší herní značku - dobrá práce. Toto byl krok tím správným směrem. Příště se komplet vyserte na QTE, na nikoho to dojem nedělá, VYSERTE se na snahu odvyprávět srdcelivný příběh, jednak vám to moc nejde, druhak vám to jistě všichni převelice rádi odpustí za předpokladu, že našetřenou energii pak investujete do vypilování těch ostatních, důležitějších aspektů. A kurňa, koukejte nám vrátit šipky a plavání.
Herní čas: 17 hod cca (steam by mohl ukazovat minuty, dobrák jeden)
Obtížnost: Hard (jednoznačně nedoporučuju zkoušet to na něco nižšího, už tohle bylo "jen" tak akorát)
Dokončení: 88%
Ze pár vlastnoručních screenshotů (102, asi pár spoileroidních)
Tato hra totiž vskutku skvělá je, a to už jen svou nebezpečnou návykovostí. Po prvním spuštění jsem u toho naráz proseděl přes 5 hodin, což se mi opravdu stává jen zřídka a poslední dobou takřka exklusivně u TR kustomáků. No safra, že bych se přeci jen konečně dočkal moderní hry, která by se v mých očích vyrovnala nesmrtelné klasice?
Ne. Nebudeme to zase přehánět. To by to totiž nebyli krystal dajnémix, kdyby si svým jinak úžasně třpytivým udělátkem nevytírali své ctěné anály. Takže to má QTE sekvence, kterých sice není nijak přehnaně moc, ale za to každá nasere jako žádná jiná (protože to je vyloženě úžasný systém, když na vás uprostřed cutscény vybafne tmavý kruh s jakousi ikonou uprostřed, a pod oným kruhem průhledný text o velikosti 6, který teprve zmiňuje, co má člověk vlastně v tu chvíli zmáčknout...nemluvě o té roztomilé skutečnosti, že se tu naprosto nesmyslně střídají hned tři klávesy, takže člověk ani nemá šanci si v tom třeba najít a zapamatovat nějakou šablonu), a pak to taky má šílený nadbytek obyčejných příběhových cutscén, z nichž dobrá půlka je naprosto nepotřebná a většina z nich vyloženě nudí. A poněkud jsem nepobral ten shakycam. To jakože realismus, asi. A pak chalani na konec hry vtipně mrskli hlášku "Děkujeme, že jste s naší hrou strávili čas, dali jsme do ní maximum a opravdu se vynasnažili, abychom vytvořili tu nejlepší hru, jakou jsme jen mohli." Pche, ani hovno, máte na víc.
Jinak jsem se ale bavil výborně a z audiovizuálna si lačně chrochtal blahem. Smysl pro exploraci tu je silnej jako bejk, vylepšovat svý kvéry mě opravdu bavilo (a ve finále jsem je skoro všechny taky vystoprocentoval), vylepšovat Laru už ani tak moc ne (proč si proboha musím odemykat skill, abych mohl zfinišovat enemáka pistolí, když jinak je Lara zřejmě profi ostrostřelec se vším, na co dostane svý špinavý pracky?), ale v základě jsem si prostě upřímně užíval pomalé, opatrné prolejzání každého koutku celé mapy. A na tom se už dá stavět. Krom toho jsem si vrchovatě vychutnával i přestřelky a to mě překvapilo asi nejvíc - historicky poprvé za celou sérii je důraz kladen i na combat a ty vole, vono je to z tohohle hlediska fakt povedený a AI se směle může považovat za jednu z těch méně tupých (na granáty nereagujou úplně stejně, jako ve všech hrách, ale alespoň vcelku chytře využívají své přesily, snaží se Laru všelijak obejít, neúnavně po ní hážou molotovy a dynamity a kdoví co ještě). Je fakt, že i v bitvě mě hra dokázala solidně nasrat (vystřílím do človíčka zásobník z brokády z metrové vzdálenosti a mu to akorát sundá helmu), ale to jen sporadicky.
Nuže mí drazí Crystal Dynamics, kteří jste doposud převážně znásilňovali mou nejmilejší herní značku - dobrá práce. Toto byl krok tím správným směrem. Příště se komplet vyserte na QTE, na nikoho to dojem nedělá, VYSERTE se na snahu odvyprávět srdcelivný příběh, jednak vám to moc nejde, druhak vám to jistě všichni převelice rádi odpustí za předpokladu, že našetřenou energii pak investujete do vypilování těch ostatních, důležitějších aspektů. A kurňa, koukejte nám vrátit šipky a plavání.
Herní čas: 17 hod cca (steam by mohl ukazovat minuty, dobrák jeden)
Obtížnost: Hard (jednoznačně nedoporučuju zkoušet to na něco nižšího, už tohle bylo "jen" tak akorát)
Dokončení: 88%
Ze pár vlastnoručních screenshotů (102, asi pár spoileroidních)
Pro: Je a má to všechno, v čem krystaláci vždycky byli sehr gut PLUS hafo věcí navíc MÍNUS většinu všech těch sranců, které si v posledních letech tak oblíbili
Proti: Nasírací, průzračně kreténské květéčka; smrdutě klišovitý a předvídatelný děj; Lara je možná hezoučká a křehounká kopretinka, ale když se během jedné hodiny rozbulí pětkrát, načež se pokouší drsňáckými hláškami dělat bububu...