První nextgen díl sebou přináší jak pozitiva, tak negativa moderních her. Na první pohled určitě zaujme mnohem propracovanější a detailnější Lara s několika novými pohyby. Na ovládání odvedli tvůrci obrovský kus práce. Je sice arkádovější, ale Lara je mnohem svižnější a plynulejší – asi i proto že poprvé v celé sérii se dá Lara (bez problému) ovládat i myší. Naneštěstí občasného haprování kamery si užijete i tady.
Grafika prostředí taky ušla kus cesty, leč její nextgen funkce (které lze libovolně zapnout a vypnout v menu hry) nejsou moc dobře odladěné. Jednak technicky a jednak co se týče optimalizace hry. Hru tak doprovázejí problémy jako průhledné textury, bugnutá lana, přehnané přesvícení v exteriérech a tím i nepříjemné pokoukání pro oči. Krom toho nextgen vypadá strašně plasticky, voda vypadá jako valící se pěna, stěny vypadají jak kusy naleštěného plastu. Jednoduše řečeno doporučuju nextgen vypnout úplně, hra vypadá i tak dobře a možná ještě lépe – pokud tedy překousnete zjednodušené nasvícení, které je při zapnutém nextgenu v určitých tmavých oblastech hodně atmosférické.
Co mě trochu zklamalo, byl leveldesign. Oproti předchozím dílům je hra děsně lineární a jednoduchá. Fajn, aspoň je hra příjemně dynamická a hraní jde hezky od ruky. Co ale tvůrcům neodpustím, jsou primitivní puzzly. Všelijaké hledání klíčů, kombinování předmětů a hledání cesty dál je pryč a to je škoda. Přesně tenhle prvek dělal Tomb Raidera Tomb Raiderem. Místo toho je hra mnohem akčnější, do gameplaye je nacpáno zbytečně velké množství přestřelek, které díky tupé AI, absenci krve a podivnému míření po čase trochu omrzí. Na druhou stranu musím chválit souboje s bossy – na každého z nich existuje systém, Rambo styl moc nefunguje, ale zároveň nejsou nijak extra tuzí.
Hru jsem dohrál za necelých 7 hodin, což je oproti dílům předchozím šílené málo. Ovšem nutno dodat, že to bylo sedm hodin velice příjemně strávených. Hra má sice své nedostatky, ale pozitiva naštěstí převažují.
Grafika prostředí taky ušla kus cesty, leč její nextgen funkce (které lze libovolně zapnout a vypnout v menu hry) nejsou moc dobře odladěné. Jednak technicky a jednak co se týče optimalizace hry. Hru tak doprovázejí problémy jako průhledné textury, bugnutá lana, přehnané přesvícení v exteriérech a tím i nepříjemné pokoukání pro oči. Krom toho nextgen vypadá strašně plasticky, voda vypadá jako valící se pěna, stěny vypadají jak kusy naleštěného plastu. Jednoduše řečeno doporučuju nextgen vypnout úplně, hra vypadá i tak dobře a možná ještě lépe – pokud tedy překousnete zjednodušené nasvícení, které je při zapnutém nextgenu v určitých tmavých oblastech hodně atmosférické.
Co mě trochu zklamalo, byl leveldesign. Oproti předchozím dílům je hra děsně lineární a jednoduchá. Fajn, aspoň je hra příjemně dynamická a hraní jde hezky od ruky. Co ale tvůrcům neodpustím, jsou primitivní puzzly. Všelijaké hledání klíčů, kombinování předmětů a hledání cesty dál je pryč a to je škoda. Přesně tenhle prvek dělal Tomb Raidera Tomb Raiderem. Místo toho je hra mnohem akčnější, do gameplaye je nacpáno zbytečně velké množství přestřelek, které díky tupé AI, absenci krve a podivnému míření po čase trochu omrzí. Na druhou stranu musím chválit souboje s bossy – na každého z nich existuje systém, Rambo styl moc nefunguje, ale zároveň nejsou nijak extra tuzí.
Hru jsem dohrál za necelých 7 hodin, což je oproti dílům předchozím šílené málo. Ovšem nutno dodat, že to bylo sedm hodin velice příjemně strávených. Hra má sice své nedostatky, ale pozitiva naštěstí převažují.
Pro: zábavné skákání, vylepšené pohyby Lary, příběh neurazí, jízda na motorce, povedené souboje s bossy, místy solidní atmosféra opuštěných chrámů
Proti: nezáživné přestřelky, při zapnutém nextgenu technické bugy a občasné padání hry, přehnaně lineární, jednoduché a krátké