Poslední díl série se starou známou archeoložkou Larou je za mnou a mé dojmy z tohoto završení „nové“ trilogie jsou velmi dobré.
Underworld přináší především hodně promakanou grafiku a trochu vylepšené pohyby Lary, které působí mnohem ladněji a plynuleji než minule. Díky tomu mě lezení po všemožných římsách bavilo víc než kdy dřív a každé šplhání jsem si užíval. Po grafické stránce se tentokrát vývojáři vytáhli a po podivně plastickém Legend a trochu šedivém Anniversary hra přináší opravdu nádherné lokace. Krom toho mě ale dost potěšilo, že zachovává vcelku komplexní hratelnost z Anniversary a i když jsou jistá zjednodušení znát, i přesto jsem neměl pocit, že ze mě tvůrci hry dělají idiota. Underworld perfektně kombinuje hopsání, chuť objevovat nové lokace a skrytá místa a poprvé v sérii i příběh, který tentokrát stojí dokonce i za řeč.
Hodně se mi líbilo intenzivnější zapracování vody do gameplaye – poprvé v sérii má Lara k dispozici dýchací přístroj, takže o dlouhé ponory pod hladinou moře a prozkoumávání starobylých chrámu není nouze. Souboje nikdy nebyly silnou stránkou Tomb Raidera a není tomu ani tentokrát, ovšem u tohoto dílu mě nelezly na nervy a fungovaly jako takové zpestření – jednak byl pocit ze střelby o trochu lepší (AI ale pořád vydrží několik zásobníků), jednak ale hlavně konečně poprvé v celé sérii nemizí mrtvá těla, což je věc, která u mě v mnoha hrách hodně ovlivňuje výsledný dojem, ač je to ve své podstatě prkotina. Krom typických pistolí a několika samopalů se hráč dostane i k jednomu mocnému artefaktů, se kterým je likvidace všemožného šmejdu jedna báseň, a vcelku jsem i litoval, že jsem se k němu nedostal dřív. Volnou ruku nedostane hráč jen ve výběru zbraní, ale může si před začátkem každé mise vybrat pro Laru libovolný obleček. Opět drobnost, ale potěší.
Kladem je solidní 10 hodinová herní doba. Největší zápor vidím v poměrně velké zabugovanosti - nejedná se o nic, co by bránilo dohrát hru, ale nejednou jsem umřel jenom proto, že se Lara nezachytila tam, kde měla. Krom občas haprujících pohybů jsem si všiml i mnoha děr v texturách, které by potřebovaly poladit. S optimalizací to také není žádná sláva, framerate hodně kolísá a často z nějakých 50 klesl pod 30. A o problémech s kamerou se snad ani nemusím zmiňovat. Prostě Tomb Raider.
Underworld přináší především hodně promakanou grafiku a trochu vylepšené pohyby Lary, které působí mnohem ladněji a plynuleji než minule. Díky tomu mě lezení po všemožných římsách bavilo víc než kdy dřív a každé šplhání jsem si užíval. Po grafické stránce se tentokrát vývojáři vytáhli a po podivně plastickém Legend a trochu šedivém Anniversary hra přináší opravdu nádherné lokace. Krom toho mě ale dost potěšilo, že zachovává vcelku komplexní hratelnost z Anniversary a i když jsou jistá zjednodušení znát, i přesto jsem neměl pocit, že ze mě tvůrci hry dělají idiota. Underworld perfektně kombinuje hopsání, chuť objevovat nové lokace a skrytá místa a poprvé v sérii i příběh, který tentokrát stojí dokonce i za řeč.
Hodně se mi líbilo intenzivnější zapracování vody do gameplaye – poprvé v sérii má Lara k dispozici dýchací přístroj, takže o dlouhé ponory pod hladinou moře a prozkoumávání starobylých chrámu není nouze. Souboje nikdy nebyly silnou stránkou Tomb Raidera a není tomu ani tentokrát, ovšem u tohoto dílu mě nelezly na nervy a fungovaly jako takové zpestření – jednak byl pocit ze střelby o trochu lepší (AI ale pořád vydrží několik zásobníků), jednak ale hlavně konečně poprvé v celé sérii nemizí mrtvá těla, což je věc, která u mě v mnoha hrách hodně ovlivňuje výsledný dojem, ač je to ve své podstatě prkotina. Krom typických pistolí a několika samopalů se hráč dostane i k jednomu mocnému artefaktů, se kterým je likvidace všemožného šmejdu jedna báseň, a vcelku jsem i litoval, že jsem se k němu nedostal dřív. Volnou ruku nedostane hráč jen ve výběru zbraní, ale může si před začátkem každé mise vybrat pro Laru libovolný obleček. Opět drobnost, ale potěší.
Kladem je solidní 10 hodinová herní doba. Největší zápor vidím v poměrně velké zabugovanosti - nejedná se o nic, co by bránilo dohrát hru, ale nejednou jsem umřel jenom proto, že se Lara nezachytila tam, kde měla. Krom občas haprujících pohybů jsem si všiml i mnoha děr v texturách, které by potřebovaly poladit. S optimalizací to také není žádná sláva, framerate hodně kolísá a často z nějakých 50 klesl pod 30. A o problémech s kamerou se snad ani nemusím zmiňovat. Prostě Tomb Raider.
Pro: výprava, nádherná grafika, parádně nadesignované lokace, zapracování severské mytologie do příběhu, vylepšené animace, absence QTE a soubojů s bossy
Proti: hromada drobných technických bugů a nedokonalostí, problémová kamera