Dear Esther vlastně není počítačová hra. Je to ojedinělý projekt, který můžeme zařadit do kategorie, která svým způsobem překonává hranice herní zábavy jak ji známe. Co to tedy vlastně je?
Představte si, že jste na opuštěném ostrově, kde se cosi odehrálo. Po tomto ostrově se můžete volně pohybovat. Nikde nikdo, jenom slyšíte šum větru, šelest stromů a listí, mořské vlny tříštící se o skaliska a ten velmi známý šum vln na pobřezí. Do toho kdesi nad váma proletí racek. Tohle všechno nikoho nepřekvapí, co by ale překvapit mohlo, je samotný koncept této "hry".
Tím, jak se pohybujete po ostrově, tak skládáte příběh, který se dozvídáte mluveným slovem formou vyprávění (dopisů, které jsou adresovány osobě pojmenované jako Esther). Neexistuje žádný návod, žádný postup, prostě začínáte a můžete jít kam chcete. Není tu žádná posloupnost toho, kam dříve jít nebo co se dříve dozvědět. Celý příběh se odehrává na ostrově na čtyřech poměrně rozlehlých lokacích (maják, bóje, jeskyně, noční pobřeží...) a je jen na hráči, kterou cestou se vydá.
Procházíte poměrně hodně graficky zdařilým prostředím, což dělá unikátní atmosféru v kombinaci se zvukem, soundtrackem a zejména příběhem, který se dozvídáte. Závěr "hry" je poměrně specifický a dá se slovy jen obtížně popsat. Hráč se dozví klíčovou část příběhu a následuje poměrně zajímavý, i když možná nečekaný, konec.
Ono se těžko popisuje, proč by si hráč tohle měl zahrát. Jednoduše je to o prožitku a naprosto úžasné atmoféře, kterou podkresluje perfektní grafika. Nevýhodou může být snad jen krátká délka hry a fakt, že prostředí ve kterém se pohybujete není tolik neomezené, jak se může na první pohled zdát.
Zajímavostí může být i to, že ve hře hráč může na některých místech zahlédnout podivné úkazy, záměrně nechci použít výrazy jako duchy nebo přízraky. Těch úkazů je několik, po dobu hraní jsem narazil jenom na jeden a přiznám se, že v ten moment mě opravdu zamrazilo,... abych se následně na ono místo vydal a zjistil, že tam vlatně nic není. A pak přeci jen z jiného úhlu a z dálky tam ta věc znovu je.
Závěrem, tuhle hru nedokážou charakterizovat slova, pouze její vlastní zahraní.
Představte si, že jste na opuštěném ostrově, kde se cosi odehrálo. Po tomto ostrově se můžete volně pohybovat. Nikde nikdo, jenom slyšíte šum větru, šelest stromů a listí, mořské vlny tříštící se o skaliska a ten velmi známý šum vln na pobřezí. Do toho kdesi nad váma proletí racek. Tohle všechno nikoho nepřekvapí, co by ale překvapit mohlo, je samotný koncept této "hry".
Tím, jak se pohybujete po ostrově, tak skládáte příběh, který se dozvídáte mluveným slovem formou vyprávění (dopisů, které jsou adresovány osobě pojmenované jako Esther). Neexistuje žádný návod, žádný postup, prostě začínáte a můžete jít kam chcete. Není tu žádná posloupnost toho, kam dříve jít nebo co se dříve dozvědět. Celý příběh se odehrává na ostrově na čtyřech poměrně rozlehlých lokacích (maják, bóje, jeskyně, noční pobřeží...) a je jen na hráči, kterou cestou se vydá.
Procházíte poměrně hodně graficky zdařilým prostředím, což dělá unikátní atmosféru v kombinaci se zvukem, soundtrackem a zejména příběhem, který se dozvídáte. Závěr "hry" je poměrně specifický a dá se slovy jen obtížně popsat. Hráč se dozví klíčovou část příběhu a následuje poměrně zajímavý, i když možná nečekaný, konec.
Ono se těžko popisuje, proč by si hráč tohle měl zahrát. Jednoduše je to o prožitku a naprosto úžasné atmoféře, kterou podkresluje perfektní grafika. Nevýhodou může být snad jen krátká délka hry a fakt, že prostředí ve kterém se pohybujete není tolik neomezené, jak se může na první pohled zdát.
Zajímavostí může být i to, že ve hře hráč může na některých místech zahlédnout podivné úkazy, záměrně nechci použít výrazy jako duchy nebo přízraky. Těch úkazů je několik, po dobu hraní jsem narazil jenom na jeden a přiznám se, že v ten moment mě opravdu zamrazilo,... abych se následně na ono místo vydal a zjistil, že tam vlatně nic není. A pak přeci jen z jiného úhlu a z dálky tam ta věc znovu je.
Závěrem, tuhle hru nedokážou charakterizovat slova, pouze její vlastní zahraní.
Pro: Nápad, zpracování, nádherná grafika a autentičnost prostředí, herní zážitek