Ačkoliv jsem z jedničky rozhodně nadšenim neskákala, rozhodla jsem se zkusit i dvojku, třeba se autoři poučili z chyb... A za $6, no nekupte to.
Hlavním problémem jedničky byla generičnost. Prostředí, postavy, úkoly, zápletka, to všechno bylo prostě obyčejné a tisíckrát ohrané. Ale mihly se tam i některé prvky hratelnosti, které vykazovaly jistou míru originality či snahy o ni. Bohužel, snahy o "oživení" byly nakonec až příliš urputné a ony oživovací prvky člověka ke konci spíš otravovaly (především Portal Gun, zde "přebrandovaný" na Voidwalker). Hra si docela často půjčuje prvky známé odjinud (Země a nájezdy zombíku lehce připomínají L4D a podobně), ale to mi nijak v žaludku neleží.
Jezdcem, za kterého máme možnost hrát tentokrát, je Smrt. Smrt má trochu větší charisma než válka, ale ne o moc. Navíc má koně a havrana, už ze startu. Už to dělá hru o něco lepší než byla jednička - jezdec bez koně (zhruba až do poloviny hry), to bylo tragické. Zápletka je skoro totožná. V jedničce zachraňujete Válku. Ve dvojce zachraňujete Válku. V jedničce bojujete proti tajemnému Destroyerovi. Ve dvojce se snažíte porazit tajmeného Absoloma. V jedničce musíte povraždit stovky potvor a několik tuhých bosů. Ve dvojce... A tak dále, a tak dále.
S příběhem si ani tentokrát nikdo moc hlavu nelámal, ale to u tohoto typu hry asi není tak úplně problém. Bohužel ani vedlejší postavy nejsou kdovíjak charismatické či zajímavé, nedejbože zapamatovatelné. Ve dvojce je větší počet ženských postav a tudíž více přetékajících plechových podprsenek, ale to je asi tak všechno.
Gameplay... Mám pocit, že prošel vývojem směrem k lepšímu. Boje jsou dynamické, Smrťovy schopnosti zajímavé a tak nějak to celé vypadá a působí docela hezky. U puzzlů opět oceňuji snahu o něco trochu jiného, většina z nich byla celkem milá, je fajn, že se vykašlali na ty časované., ale nemůžu se ubránit lehkému pocitu přeplácanosti, zvlášť ke konci. Je zde taky o něco víc skákání, slaňování, šplhání a klouzání po stěnách. Není to na škodu, provedení je slušné, až na místy zabugovanou kameru, která zrovna, když skáčete přes jezero žhavé lávy, usoudí, že nejzajímavější věc k pozorování je vnitřek stěny.
Questy jsou naopak stejně neoriginální, jako v první hře. Jdi někam, zabij někoho. Jdi někam, dones něco. Teleportuj se někam, zabij někoho a pak dones tři kusy něčeho. Jsou zde i vedlejší nepovinné úkoly, ale jejich provedení je stejné. Slabota.
Ve hře sbíráte zlaťáky, které jsou hlavní měnou, a jednotlivé kusy zbroje. Zbroj má jakési statistiky, těch je ale docela hodně, špatně se porovnávají a nějaká specializace tady jde jen stěží. Za zlaťáky si můžete dokoupit consumables, komba nebo zbroj. Tohle na mě působilo nedomyšleným dojmem. Zbroj, kterou si koupíte, není v podstatě nikdy lepší než ta, co jste našli někde v příkopě. Peněz v průběhu hry shromáždíte obrovské množství, ale není nic, za co byste je mohli smysluplně utratit.
Bugy jsou ve hře bohužel všudypřítomné. Ať už zaječí kamera, občas zaseklý boss, v místnosti se dvěma nádobami s rozžhavenou lávou či čím se mi povedlo nastoupit do sentinela i přes mříže... Škoda, hodně to kazí dojem.
Z lokací mám taky smíšené dojmy. Hra se často snaží působit dojmem obrovského otevřeného prostoru. Málokdy vás do něj ale doopravdy pustí a když už, je ten prostor žalostně prázdný (pláně ve Forge Lands, třeba). Grafika není špatná, ale všechno působí takovým zavalitým dojmem a občas tomu žalostně chybí detaily. Některé lokace měly větší potenciál, který bohužel nebyl využit (Black Stone). Pamatujete na tu scénu z traileru s letícím hradem, či městem, či co to bylo, taženými dvěma gigantickými drakohady? Tak ve výsledku to byla vážně jen cutscéna a draci jen pohyblivé pozadí. A přitom to molo být epické!
Takže shrnuto - nebylo to špatné, nicméně mohlo to být lepší. Výsledek každopádně zanechal lepší dojem, než jednička. Hra mi přišla o něco kratší, méně roztahaná, více to odsýpalo. Nenudila jsem se, ale na zadek nepadám.
Hlavním problémem jedničky byla generičnost. Prostředí, postavy, úkoly, zápletka, to všechno bylo prostě obyčejné a tisíckrát ohrané. Ale mihly se tam i některé prvky hratelnosti, které vykazovaly jistou míru originality či snahy o ni. Bohužel, snahy o "oživení" byly nakonec až příliš urputné a ony oživovací prvky člověka ke konci spíš otravovaly (především Portal Gun, zde "přebrandovaný" na Voidwalker). Hra si docela často půjčuje prvky známé odjinud (Země a nájezdy zombíku lehce připomínají L4D a podobně), ale to mi nijak v žaludku neleží.
Jezdcem, za kterého máme možnost hrát tentokrát, je Smrt. Smrt má trochu větší charisma než válka, ale ne o moc. Navíc má koně a havrana, už ze startu. Už to dělá hru o něco lepší než byla jednička - jezdec bez koně (zhruba až do poloviny hry), to bylo tragické. Zápletka je skoro totožná. V jedničce zachraňujete Válku. Ve dvojce zachraňujete Válku. V jedničce bojujete proti tajemnému Destroyerovi. Ve dvojce se snažíte porazit tajmeného Absoloma. V jedničce musíte povraždit stovky potvor a několik tuhých bosů. Ve dvojce... A tak dále, a tak dále.
S příběhem si ani tentokrát nikdo moc hlavu nelámal, ale to u tohoto typu hry asi není tak úplně problém. Bohužel ani vedlejší postavy nejsou kdovíjak charismatické či zajímavé, nedejbože zapamatovatelné. Ve dvojce je větší počet ženských postav a tudíž více přetékajících plechových podprsenek, ale to je asi tak všechno.
Gameplay... Mám pocit, že prošel vývojem směrem k lepšímu. Boje jsou dynamické, Smrťovy schopnosti zajímavé a tak nějak to celé vypadá a působí docela hezky. U puzzlů opět oceňuji snahu o něco trochu jiného, většina z nich byla celkem milá, je fajn, že se vykašlali na ty časované., ale nemůžu se ubránit lehkému pocitu přeplácanosti, zvlášť ke konci. Je zde taky o něco víc skákání, slaňování, šplhání a klouzání po stěnách. Není to na škodu, provedení je slušné, až na místy zabugovanou kameru, která zrovna, když skáčete přes jezero žhavé lávy, usoudí, že nejzajímavější věc k pozorování je vnitřek stěny.
Questy jsou naopak stejně neoriginální, jako v první hře. Jdi někam, zabij někoho. Jdi někam, dones něco. Teleportuj se někam, zabij někoho a pak dones tři kusy něčeho. Jsou zde i vedlejší nepovinné úkoly, ale jejich provedení je stejné. Slabota.
Ve hře sbíráte zlaťáky, které jsou hlavní měnou, a jednotlivé kusy zbroje. Zbroj má jakési statistiky, těch je ale docela hodně, špatně se porovnávají a nějaká specializace tady jde jen stěží. Za zlaťáky si můžete dokoupit consumables, komba nebo zbroj. Tohle na mě působilo nedomyšleným dojmem. Zbroj, kterou si koupíte, není v podstatě nikdy lepší než ta, co jste našli někde v příkopě. Peněz v průběhu hry shromáždíte obrovské množství, ale není nic, za co byste je mohli smysluplně utratit.
Bugy jsou ve hře bohužel všudypřítomné. Ať už zaječí kamera, občas zaseklý boss, v místnosti se dvěma nádobami s rozžhavenou lávou či čím se mi povedlo nastoupit do sentinela i přes mříže... Škoda, hodně to kazí dojem.
Z lokací mám taky smíšené dojmy. Hra se často snaží působit dojmem obrovského otevřeného prostoru. Málokdy vás do něj ale doopravdy pustí a když už, je ten prostor žalostně prázdný (pláně ve Forge Lands, třeba). Grafika není špatná, ale všechno působí takovým zavalitým dojmem a občas tomu žalostně chybí detaily. Některé lokace měly větší potenciál, který bohužel nebyl využit (Black Stone). Pamatujete na tu scénu z traileru s letícím hradem, či městem, či co to bylo, taženými dvěma gigantickými drakohady? Tak ve výsledku to byla vážně jen cutscéna a draci jen pohyblivé pozadí. A přitom to molo být epické!
Takže shrnuto - nebylo to špatné, nicméně mohlo to být lepší. Výsledek každopádně zanechal lepší dojem, než jednička. Hra mi přišla o něco kratší, méně roztahaná, více to odsýpalo. Nenudila jsem se, ale na zadek nepadám.
Pro: boje, bossové, větší svižnost a dynamika
Proti: generické questy, generické postavy, sem tam chyby