Mirror's Edge jsem zkusil jenom tak, abych vyzkoušel něco jiného, neobvyklého (a neříkejte mi, že parkour hry vychází každý den). Každopádně už trailer mě zaujal, tak jsem Mirror's Edge dal šanci (už tím, že je od EA) a nelituji toho.
Příběh
Příběh byl slušně vyprávěn, ale sám o sobě natolik epický nebyl (zvláště to platí o finální kapitole, respektive závěru). Na první pohled (po první cutscéně) by člověk čekal trochu víc, jenomže nedotažený příběh dotáhnou ostatní faktory a s přehledem. Jednoznačně bych řekl, že je tahle hra originální, což zřejmě platí i o příběhu. Rozhodně si tuhle hru člověk nekoupí, aby si užil filmové atmosféry příběhu, tvůrci se ani nesnaží příběh nějak vylepšit zbytečnými drobnostmi a hlavní na této hře je parkour, že jo, takže kdy a kde se Mirror's Edge odehrává asi není úplně podstatné. Hlavní postavou je Faith (možná i feministka, trochu mi ji připomíná - každopádně je sexy), která pracuje pro skupinu, která si říká (v češtině) Běžci a chrání nespravedlnost vůči její osobě a... no znáte to, ne?
Grafika
Tu asi nemůžu hodnotit totožným metrem jako ostatní hry. Opět bych jí charakterizoval slovem nápaditá. Celá hra je vlastně hodně světlá a barevná, což je rozdíl od typických velkoměst ve hrách (jako řekněme Liberty City aj.), celá hra je prozářená světlem, což si záhadně dobře rozumí ze soundtrackem (nevím proč se mi to zdá). Nemusím ji nic vytýkat, opravdu mi to nepřijde nutné.
Hratelnost a obtížnost
Ano, dostáváme se k tomu pro mě nejzajímavějšímu a je to hratelnost. Ta mě totiž nutí vracet se k téhle hře pořád a pořád, pojetí parkouru je opravdu zajímavé (i když zpočátku jsem měl trochu problém s ovládáním). Myslím, že kdo někdy hrál tuhle hru mě pochopí. Když hrajete hru znovu, už víte kudy kam a je to opravdu hodně zajímavé, což ještě doplňují on-line parkour závody. Parkour je hlavní část hry, z které se skládá cca 95% všeho hraní. Zbytek je buď střílení (které považuji za poněkud zbytečné, je to jako kdyby se EA snažilo vměstnat do tohohle titulu přece jenom trochu zkušeností s Battlefieldu, což není potřeba, není zde úplně na místě - ale prý s to dá dohrát i bez střílení) nebo... a už ani nevím, ale parkour mě bavil nejvíc a užil jsem si ho dosyta, zvlášť, když víte kudy kam, to je pak běhání po sluncem zalitém městě doslova báječné. Srší z toho energie.
A, počkat... Ještě obtížnost. Hra na některých místech pro mne zadrhávala, nevěděl jsem kudy kam a opravdu se mi to nehodilo, ale jinak celkově docela vyvážené. Nevím, co bych dodal, asi nic.
Kvalita PC portu (pokud nevíte what i mean, běžte se podívat na můj komentář k Portálu 2)
...
Ale není špatný. Neměl jsem problémy s čímkoliv, každopádně opět počítačová verze vyšla později, než konzolové - nebudu se k tomu vyjadřovat, svůj názor na tohle už jsem říkal a jeho plnohodnotnou formu si zatím nechám pro sebe. Ne, že by mi takovéhle poměrně drobné opoždění moc vadilo, ale EA tím opět tenkrát dokázalo, jak kašle na PC celkově (které by mělo mít správně několikanásobně na vrh) a nejradši by všechny PC hráče umlátilo klávesnicí... (říkám po zkušenostech z jiných moderních her od EA). Opravdu se nebudu víc vyjadřovat ke všem "iksboksům" a "plejstejšnům"... -__- (zatím)
Závěr
Ale jinak super. Mirror's Edge je originální, zábavná a povedená hra, parkour hry se moc nevidí a tuhle bych si troufl označit za nejlepší, jakou jsem kdy hrál. Jenom škoda toho závěru (nic moc)... ale celkově je to fajn hra.
Více v PRO a PROTI
Dostupné pro: PS3 (499,-) / Xbox 360 (499,-) / PC (299,-)
Hra dohrána na: PC
Příběh: 6,5/10
Grafika: -- (zdržuji se hlasování)
Kvalita PC portu: 8/10
Hratelnost: 9,5/10
Obtížnost: 8/10
Finále: 4/10
Cena: 7/10
Dabing: 9,5/10
Český překlad: 10/10
Herní doba: 6/10
Příběh
Příběh byl slušně vyprávěn, ale sám o sobě natolik epický nebyl (zvláště to platí o finální kapitole, respektive závěru). Na první pohled (po první cutscéně) by člověk čekal trochu víc, jenomže nedotažený příběh dotáhnou ostatní faktory a s přehledem. Jednoznačně bych řekl, že je tahle hra originální, což zřejmě platí i o příběhu. Rozhodně si tuhle hru člověk nekoupí, aby si užil filmové atmosféry příběhu, tvůrci se ani nesnaží příběh nějak vylepšit zbytečnými drobnostmi a hlavní na této hře je parkour, že jo, takže kdy a kde se Mirror's Edge odehrává asi není úplně podstatné. Hlavní postavou je Faith (možná i feministka, trochu mi ji připomíná - každopádně je sexy), která pracuje pro skupinu, která si říká (v češtině) Běžci a chrání nespravedlnost vůči její osobě a... no znáte to, ne?
Grafika
Tu asi nemůžu hodnotit totožným metrem jako ostatní hry. Opět bych jí charakterizoval slovem nápaditá. Celá hra je vlastně hodně světlá a barevná, což je rozdíl od typických velkoměst ve hrách (jako řekněme Liberty City aj.), celá hra je prozářená světlem, což si záhadně dobře rozumí ze soundtrackem (nevím proč se mi to zdá). Nemusím ji nic vytýkat, opravdu mi to nepřijde nutné.
Hratelnost a obtížnost
Ano, dostáváme se k tomu pro mě nejzajímavějšímu a je to hratelnost. Ta mě totiž nutí vracet se k téhle hře pořád a pořád, pojetí parkouru je opravdu zajímavé (i když zpočátku jsem měl trochu problém s ovládáním). Myslím, že kdo někdy hrál tuhle hru mě pochopí. Když hrajete hru znovu, už víte kudy kam a je to opravdu hodně zajímavé, což ještě doplňují on-line parkour závody. Parkour je hlavní část hry, z které se skládá cca 95% všeho hraní. Zbytek je buď střílení (které považuji za poněkud zbytečné, je to jako kdyby se EA snažilo vměstnat do tohohle titulu přece jenom trochu zkušeností s Battlefieldu, což není potřeba, není zde úplně na místě - ale prý s to dá dohrát i bez střílení) nebo... a už ani nevím, ale parkour mě bavil nejvíc a užil jsem si ho dosyta, zvlášť, když víte kudy kam, to je pak běhání po sluncem zalitém městě doslova báječné. Srší z toho energie.
A, počkat... Ještě obtížnost. Hra na některých místech pro mne zadrhávala, nevěděl jsem kudy kam a opravdu se mi to nehodilo, ale jinak celkově docela vyvážené. Nevím, co bych dodal, asi nic.
Kvalita PC portu (pokud nevíte what i mean, běžte se podívat na můj komentář k Portálu 2)
...
Ale není špatný. Neměl jsem problémy s čímkoliv, každopádně opět počítačová verze vyšla později, než konzolové - nebudu se k tomu vyjadřovat, svůj názor na tohle už jsem říkal a jeho plnohodnotnou formu si zatím nechám pro sebe. Ne, že by mi takovéhle poměrně drobné opoždění moc vadilo, ale EA tím opět tenkrát dokázalo, jak kašle na PC celkově (které by mělo mít správně několikanásobně na vrh) a nejradši by všechny PC hráče umlátilo klávesnicí... (říkám po zkušenostech z jiných moderních her od EA). Opravdu se nebudu víc vyjadřovat ke všem "iksboksům" a "plejstejšnům"... -__- (zatím)
Závěr
Ale jinak super. Mirror's Edge je originální, zábavná a povedená hra, parkour hry se moc nevidí a tuhle bych si troufl označit za nejlepší, jakou jsem kdy hrál. Jenom škoda toho závěru (nic moc)... ale celkově je to fajn hra.
Více v PRO a PROTI
Dostupné pro: PS3 (499,-) / Xbox 360 (499,-) / PC (299,-)
Hra dohrána na: PC
Příběh: 6,5/10
Grafika: -- (zdržuji se hlasování)
Kvalita PC portu: 8/10
Hratelnost: 9,5/10
Obtížnost: 8/10
Finále: 4/10
Cena: 7/10
Dabing: 9,5/10
Český překlad: 10/10
Herní doba: 6/10
Pro: originální nápad, propracovaný parkour, hratelnost, zábava, parkour přes internet (multiplayer), soundtrack, atmosféra, barvy
Proti: střílení, závěr, občas příběh, spíše drobnosti