Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Metro 2033

  • PC 95
Žánr survival hororů považuju za svůj šálek kávy. Hororových her vzniká v poslední době neskutečný množství, ale jenom pár z nich se může pochlubit tím, že při jejich hraní člověk (nebo aspoň já) opravdu zažívá kýženej nahořklej pocit trýzně a čirýho zoufalství. (hru jsem hrál na obtížnost Ranger Hardcore)

Ačkoli se dá říct, že je metro pouhou koridorovou střílečkou se stealth prvky, musím hned ze startu říct, že já osobně zařazuju hru na nejvyšší pozice ve svým žánru.

Děj se odehrává na motivy stejnojmenné knihy v tunelech moskevského metra, kde přežívá posledních pár tisíc zástupců lidské rasy živořící ve špíně a tmě. Několikrát se však podíváme i ven do pobořené ruské metropole a jak sám hrdina komentuje "až na povrchu člověk pozná, jak je v těch rodnejch tunelech krásně a bezpečno." Design prostředí se povedl na jedničku a graficky obecně nelze hře nic vyčíst.

Zvuky mi přijdou takéž zpracovány výborně a i hudbu musím velmi pochválit – výborně sytí atmosféru lokací. Skladba "The Tower" pak u mě vede na plné čáře.

V čem však na mě tato hra zapůsobila nejvíc, je doslova dechberoucí hororová atmosféra (čemuž asi dost pomohl zmiňovanej ranger mod). Pasáže s dýchací maskou ještě podtrhují zranitelnost hlavního hrdiny a patří skutečně k těm nejlepším a zároveň nejtužším pasážím. Nezapomenu, jak jsem nemohouc dokoupit filtry pobíhal sýpavě po Moskvě a masky divoce střídal systémem "z ruky na hubu" a nadával, jak se to prostě nedá. Následně jsem však zjistil, jak to bylo vlastně super – pocit čirýho zoufalství. Nedostatek filtrů potom vrcholí ke konci ve věži, kdy mi to vycházelo v podstatě na vteřiny, abych se nezadusil – tuhé to chvíle a grafické znázornění postupnýho zamlžování výhledu je třešní na dortu.

Příběh se mi taky líbil, možná je v něm pravda několik nelogičností, ale to u FPS člověk tak nějak toleruje a jako motivace k tomu jít dál mi děj přijde více než dostačující, dokonce odhalujeme jakési tajemno, co hru balí až do magickýho hávu.

Negativa?
Nemožnost střelby optikou některými zbraněmi (brokovnice) nás bezkřížaře dozajista moc nepotěší...

RESPAWN – nemám až tak nic proti vlnám nepřátel, tady to nakonec i celkem sedlo, což pak o to, ale na několika (naštěstí ojedinělých) místech se mutanti pořád dotvářeli a to je ve hře s kontinuálním nedostatkem munice docela podpásovka.

No a TY koule - skoro na konci – to mě opravdu přišlo trapný. Naštěstí jsou to jen dvě chodby.

No všechny nedostatky sou v podstatě své prkotiny a já můžu hlasitě zvolat: BRAVO! Tohle se sakra povedlo a já se po dlouhé době u hry cítil, jak když bojuju o svůj vlastní krk!

95%

Pro: POHLCUJÍCÍ ATMOSFÉRA, strach, design, prostředí, horor, dýchací maska, příběh

Proti: Občasněj zbytečnej respawn, všechny zbraně nepodporují zamíření optikou

+14 +15 −1