Mortal Kombat 3 je obecně považován za nejvyspělejší a tedy asi „nejlepší“ díl série. Rozdíl oproti MKII je opravdu znatelný, graficky hra ždíme MS-DOS na maximum (úsměvná fráze), takže dárci krve budou mít opět radost.
Počet postav se zvětšil jen malinko, kupodivu oblíbený Scorpion dostal padáka, ale žádný strach, hlavní vylepšení čekají v samotném systému souboje. Jedním slovem: „combo“! Zpropadená kombíčka mi dělala velký problém, již nestačilo zapamatovat si prosté „dvakrát od něj, nízký box“, komba byla tvořena sekvencí 5-7 kláves, které bylo třeba namačkat ultra rychle a naprosto přesně, aby váš charakter udělal devastující kombinaci pěstí a kopů, které byly schopny nepříteli vzít 20-30% života, aniž by s tím mohl cokoli udělat. Myslím, že MK3 kvůli tomuhle začal opravdu separovat zkušené a kvalitní hráče od těch příležitostných. Na jednu stranu to dalo smysl trénování proti PC, abyste pak kamarádovi mohli pořádně vyprášit kožich, ale na stranu druhou pak vznikaly mezi klukama nežádoucí hořké situace, kdy někdo byl prostě o třídu výše a jiní s ním už nechtěli hrát. I po letech se mi na kombách nejvíc líbí to, že vypadají opravdu skvěle, už i stará DOSovská hra dokáže v několika málo momentech připomínat stylový akční film.
Mezi další inovace v hratelnosti patří ještě pár dalších drobností, jako jsou např. animality, jinak ale nejde už o nic světoborného. Co hodnotím jako obrovský přínos, který jsem však ve své době nemohl využít, je možnost hry po síti. Když si představím, že již v roce 1995 se Mortal Kombat dal pařit po LANu, říkám si, zda jsem o něco nepřišel. Hodilo by se to zejména proto, že MK3 měl poměrně komplikované specialitky a komba, které vyžadovaly držení např. i 3 kláves zároveň. Pokud jste takto drželi klávesy dva na jednom PC, výsledkem bylo akorát pípnutí speakeru, přičemž na obrazovce se odehrálo velké kulové a to jste ani nemuseli mít Raidena…
Počet postav se zvětšil jen malinko, kupodivu oblíbený Scorpion dostal padáka, ale žádný strach, hlavní vylepšení čekají v samotném systému souboje. Jedním slovem: „combo“! Zpropadená kombíčka mi dělala velký problém, již nestačilo zapamatovat si prosté „dvakrát od něj, nízký box“, komba byla tvořena sekvencí 5-7 kláves, které bylo třeba namačkat ultra rychle a naprosto přesně, aby váš charakter udělal devastující kombinaci pěstí a kopů, které byly schopny nepříteli vzít 20-30% života, aniž by s tím mohl cokoli udělat. Myslím, že MK3 kvůli tomuhle začal opravdu separovat zkušené a kvalitní hráče od těch příležitostných. Na jednu stranu to dalo smysl trénování proti PC, abyste pak kamarádovi mohli pořádně vyprášit kožich, ale na stranu druhou pak vznikaly mezi klukama nežádoucí hořké situace, kdy někdo byl prostě o třídu výše a jiní s ním už nechtěli hrát. I po letech se mi na kombách nejvíc líbí to, že vypadají opravdu skvěle, už i stará DOSovská hra dokáže v několika málo momentech připomínat stylový akční film.
Mezi další inovace v hratelnosti patří ještě pár dalších drobností, jako jsou např. animality, jinak ale nejde už o nic světoborného. Co hodnotím jako obrovský přínos, který jsem však ve své době nemohl využít, je možnost hry po síti. Když si představím, že již v roce 1995 se Mortal Kombat dal pařit po LANu, říkám si, zda jsem o něco nepřišel. Hodilo by se to zejména proto, že MK3 měl poměrně komplikované specialitky a komba, které vyžadovaly držení např. i 3 kláves zároveň. Pokud jste takto drželi klávesy dva na jednom PC, výsledkem bylo akorát pípnutí speakeru, přičemž na obrazovce se odehrálo velké kulové a to jste ani nemuseli mít Raidena…