Zajímavý, zábavný, ale zatím poněkud nedotažený klon Diabla 2.
Nebo spíš, Diablo 2,5 - neb mnoho věcí je čistá kopie, ale mnoho jiných je naopak velice originálně změněných.
A to v prvé řadě systém skillů a schopností, který je dle mého mnohem zajímavější, protože dává hráči neskutečnou volnost v tom jak rozvíjet vlastní postavu, a zároveň jaké schopnosti a jak s ní používat - toto tedy s tou výhradou že se spuštěním ostrého provozu není kouzel zas tak moc jak bych byl rád, ale je jisté že budou přibývat.
Druhým velmi výrazným rozdílem, a bohužel už ne tak jasně pozitivním, je úplně jiný systém obchodování - ve hře nejsou žádné peníze, obchoduje se za užitné předměty - svitky (identifikace, town portal) a craftovací orby, se kterými je možné drastickým způsobem vylepšovat a měnit všechny používané předměty.
Což je nápad na první pohled opravdu vynikající, problém je že tento systém je v Path of Exile BRUTÁLNĚ nevyvážený, a v podstatě likviduje veškeré kouzlo lootování, na kterém přitom paradoxně diablovky vždy stály. Cena předmětů je ve srovnání s tím co za ně od obchodníků dostanete totiž směšně nízká, plný inventář předmětů vám obvykle nezaplatí ani ten svitek town portal který použijete aby jste je mohli dostat k obchodníkovi a identifikovat magické předměty se nevyplatí už vůbec.
Takže to zákonitě končí tak, že na loot se úplně vykašlete, ty stovky předmětů které z monster vypadávají absolutně ignorujete a sbíráte jen zřídka vypadávající předměty užitečné (svitky, orby), nebo raritní s aspoň trochu vyšší hodnotou. Naopak když narazíte na pevný waypoint s portálem, tak kolem něj vysbíráte úplně všechno bez ohledu na kvalitu. Na kvalitě předmětů totiž vůbec (!!!) nezáleží, všechny neraritní předměty stojí stejně, ať už vypadnou z nejslabších zombies na začátku prvního aktu, nebo na konci ze závěrečného bosse.
Což je neskutečně debilní a hru to značně degraduje, dokázat vymyslet něco takového... to zkrátka vyžaduje úplně speciální typ retardovanosti.
Podobný, ba ještě mnohem horší typ retardovanosti, vyžadoval nápad, že všechny lokace do kterých vstoupíte se budou po krátkém časovém limitu generovat úplně znovu (!!). Bez legrace - prostě se probijete lokací, najdete vchod do další - a když v té další třeba umřete, tak bude ona předchozí lokace vypadat úplně jinak - a znovu se v ní budete muset probít přes hordy monster, a znovu zdlouhavě hledat cestu dál, resp zpátky tam kde už jste dávno byli. K čemuž se přidává fakt že town portal svitky jsou nebývale drahé, tudíž je nemůžete jen tak házet úplně všude... a to se pak zábavná Diablovka mění na továrnu na vztek, frustraci, a myšlenky na kastraci všech osob za toto zodpovědných.
To se pak ještě násobí faktem že hra je, i přes velmi dlouhý provoz testovací bety, pořád dost zabugovaná - ať už spoustou vizuálních bugů, nebo ještě hůř bugů herních. Zcela běžné tak je lagování, náhodné "teleportování" monster nebo dokonce hráče (ideálně doprostřed monstry zaplavené místnosti), občas i pády hry. Nemluvě o tom že jsem za ten týden musel hru dvakrát kompletně znovu stáhnout a přeinstalovat kvůli nově vydaným updatům, které hru totálně rozhodily.
Jinak je hra ale fajn, bavil jsem se a dokážu si představit že bych u ní strávil hezkých pár týdnů či měsíců podobně jako kdysi u Diabla 2 - ale to jen v případě že se zbaví své zabugovanosti, dotáhne do konce vyvážení systému obchodování s předměty, a zbaví se onoho kreténského znovugenerovaní všech lokací.
Vzhledem k tomu že je to free-to-play titul s pravidelným updatováním a předěláváním, tak se toto všechno klidně může časem stát. Tedy doufejme.
Vše ostatní co jsem nejmenoval - tedy celkový styl hry, "příběh", putování lokacemi s občasnými waypointy, questy, etc. je doslova stejné jako u Diabla 2, tudíž k tomu není co dodat.
Každopádně zlepšení v grafice oproti D2 potěší, hra světla a stínu v dungeonech vypadá skvěle a obzvlášť poslední akt je esteticky velice povedený (a na rozdíl od předchozích dvou, je i docela originální).
EDIT: Proběhl jsem hru ještě za postavu Duelist (první hraní bylo za Witch) - obtížnost klesla někam hluboko pod nulu, problémy jsem měl jen když jsem u hry usnul a i finální bossové které jsem předtím dával jen s obtížemi teď nebyli vůbec žádnou překážkou.
Hlavně je ale smutné že používání skillů je za nekouzlící postavu dost degradované - za čarodějku jsem použval různá kouzla v závislosti na tom jaké elementární resistence nepřátelé měli - teď se ale vše smrsklo na nekonečné rubání stále stejným typem útoku, jen párkrát jiný útok na bossy, a občas ke konci skákání. Herní variabilita nula - stále to samé od začátku až do konce.
Nebo spíš, Diablo 2,5 - neb mnoho věcí je čistá kopie, ale mnoho jiných je naopak velice originálně změněných.
A to v prvé řadě systém skillů a schopností, který je dle mého mnohem zajímavější, protože dává hráči neskutečnou volnost v tom jak rozvíjet vlastní postavu, a zároveň jaké schopnosti a jak s ní používat - toto tedy s tou výhradou že se spuštěním ostrého provozu není kouzel zas tak moc jak bych byl rád, ale je jisté že budou přibývat.
Druhým velmi výrazným rozdílem, a bohužel už ne tak jasně pozitivním, je úplně jiný systém obchodování - ve hře nejsou žádné peníze, obchoduje se za užitné předměty - svitky (identifikace, town portal) a craftovací orby, se kterými je možné drastickým způsobem vylepšovat a měnit všechny používané předměty.
Což je nápad na první pohled opravdu vynikající, problém je že tento systém je v Path of Exile BRUTÁLNĚ nevyvážený, a v podstatě likviduje veškeré kouzlo lootování, na kterém přitom paradoxně diablovky vždy stály. Cena předmětů je ve srovnání s tím co za ně od obchodníků dostanete totiž směšně nízká, plný inventář předmětů vám obvykle nezaplatí ani ten svitek town portal který použijete aby jste je mohli dostat k obchodníkovi a identifikovat magické předměty se nevyplatí už vůbec.
Takže to zákonitě končí tak, že na loot se úplně vykašlete, ty stovky předmětů které z monster vypadávají absolutně ignorujete a sbíráte jen zřídka vypadávající předměty užitečné (svitky, orby), nebo raritní s aspoň trochu vyšší hodnotou. Naopak když narazíte na pevný waypoint s portálem, tak kolem něj vysbíráte úplně všechno bez ohledu na kvalitu. Na kvalitě předmětů totiž vůbec (!!!) nezáleží, všechny neraritní předměty stojí stejně, ať už vypadnou z nejslabších zombies na začátku prvního aktu, nebo na konci ze závěrečného bosse.
Což je neskutečně debilní a hru to značně degraduje, dokázat vymyslet něco takového... to zkrátka vyžaduje úplně speciální typ retardovanosti.
Podobný, ba ještě mnohem horší typ retardovanosti, vyžadoval nápad, že všechny lokace do kterých vstoupíte se budou po krátkém časovém limitu generovat úplně znovu (!!). Bez legrace - prostě se probijete lokací, najdete vchod do další - a když v té další třeba umřete, tak bude ona předchozí lokace vypadat úplně jinak - a znovu se v ní budete muset probít přes hordy monster, a znovu zdlouhavě hledat cestu dál, resp zpátky tam kde už jste dávno byli. K čemuž se přidává fakt že town portal svitky jsou nebývale drahé, tudíž je nemůžete jen tak házet úplně všude... a to se pak zábavná Diablovka mění na továrnu na vztek, frustraci, a myšlenky na kastraci všech osob za toto zodpovědných.
To se pak ještě násobí faktem že hra je, i přes velmi dlouhý provoz testovací bety, pořád dost zabugovaná - ať už spoustou vizuálních bugů, nebo ještě hůř bugů herních. Zcela běžné tak je lagování, náhodné "teleportování" monster nebo dokonce hráče (ideálně doprostřed monstry zaplavené místnosti), občas i pády hry. Nemluvě o tom že jsem za ten týden musel hru dvakrát kompletně znovu stáhnout a přeinstalovat kvůli nově vydaným updatům, které hru totálně rozhodily.
Jinak je hra ale fajn, bavil jsem se a dokážu si představit že bych u ní strávil hezkých pár týdnů či měsíců podobně jako kdysi u Diabla 2 - ale to jen v případě že se zbaví své zabugovanosti, dotáhne do konce vyvážení systému obchodování s předměty, a zbaví se onoho kreténského znovugenerovaní všech lokací.
Vzhledem k tomu že je to free-to-play titul s pravidelným updatováním a předěláváním, tak se toto všechno klidně může časem stát. Tedy doufejme.
Vše ostatní co jsem nejmenoval - tedy celkový styl hry, "příběh", putování lokacemi s občasnými waypointy, questy, etc. je doslova stejné jako u Diabla 2, tudíž k tomu není co dodat.
Každopádně zlepšení v grafice oproti D2 potěší, hra světla a stínu v dungeonech vypadá skvěle a obzvlášť poslední akt je esteticky velice povedený (a na rozdíl od předchozích dvou, je i docela originální).
EDIT: Proběhl jsem hru ještě za postavu Duelist (první hraní bylo za Witch) - obtížnost klesla někam hluboko pod nulu, problémy jsem měl jen když jsem u hry usnul a i finální bossové které jsem předtím dával jen s obtížemi teď nebyli vůbec žádnou překážkou.
Hlavně je ale smutné že používání skillů je za nekouzlící postavu dost degradované - za čarodějku jsem použval různá kouzla v závislosti na tom jaké elementární resistence nepřátelé měli - teď se ale vše smrsklo na nekonečné rubání stále stejným typem útoku, jen párkrát jiný útok na bossy, a občas ke konci skákání. Herní variabilita nula - stále to samé od začátku až do konce.