Dobré poledne a dobrou chuť, pokud právě obědváte, dám vám jednu hádanku. Co je to – vypadá to jako Battlefield 3, zní to jako Battlefield 3, je z toho cítit Battlefield 3, hraje se to jako Battlefield 3… Nevíte? No, přeci Battlefield 4!
Kluci v DICE si hodili kostkou a padla jim dvojka, takže do dvou let museli sesmolit pokračování zaslouženě úspěšného Battlefieldu 3. Dva roky ale nestačí, rozhodně ne pro hranaté mozky v DICE. Urputně jsem se snažil v Battlefieldu 4 nalézt nějaká citelná vylepšení oproti svému předchůdci, jenže marně, ba naopak některé věci se mi zdály ještě horší, ale všechno popořádku…
Grafika nedoznala žádných změn, jenž by dokázalo zaregistrovat oko běžného smrtelníka, stále však vypadá velice k světu. Zejména exteriéry působí příjemně, do jisté míry i realisticky. Pochválit musím zejména ztvárnění počasí, ať už jde o ostré Slunce, déšť, zimu, mlhu a hlavně vítr, který běžně ve hrách není tak výrazný. Design prostředí je taktéž ucházející, prostory jsou plné různých drobností, ve vzduchu často něco poletuje, to je pěkné. Není však náhoda, že vše zatímco vše se na povrchu pěkně leskne, po bližším prozkoumání můžete narazit na nejeden kaz. Zatímco z jedné, dvou problikávajících textur, či modelů ojediněle se vykreslujících s malinkým zpožděním bych mohl vinit svůj hardware, z neviditelných zdí a otřesného scriptování už mohu směle vinit herní designéry. V roce 2013 už opravdu neodpouštím situace, kdy nemohu někam projít, protože programátor nepočítal s tím, že tam budu chtít jít, popř. počítal s tím, že přijdu odjinud. Hra obsahuje poměrně dost momentů, kdy vybočení z naplánované cesty znamená selhání scriptu. Někdy se to projeví tím, že se musíte vrátit a projít určitým místem znova, někdy musíte v dané lokaci všechny zabít, aby se aktivoval spouštěč. Co je ale horší, že dvakrát během 7 hodinové kampaně se mi neuložil checkpoint, protože jsem nejspíš prošel jinudy a dvakrát jsem musel dokonce checkpoint restartovat, neboť jednou se pomrdal script a jednou jsem se propadl podlahou mimo level.
Z technické stránky musím ještě vytknout podivný, neautentický pocit při řízení auta, jehož zvuky nebyly dokonale sladěny s jízdou a dementní umělou inteligenci.
Co se týče hratelnosti, ta je vedena ve stylu BF3, resp. spíš horší. Občas si připadáte jako na „bojišti“ – jste v realistickém prostředí, máte rozhled, postupujete si dopředu střední rychlostí (hra je pomalejší než Modern Warfare), jenže v místech, kde by měly mise vrcholit, či přinést něco nového, se nestane nic. Nejlepší je rozhodně třetí mise na lodi, zbytek je poměrně triviální, nejsou zde žádné silnější momenty. Příběh totiž postrádá nápad, je obyčejný, téměř nijaký, charaktery mdlé – kampaň v BF3 s civilní zápletkou (výslech) a nechronologickým vyprávěním byla nesrovnatelně intenzivnější.
Celkově nemyslím, že by BF4 byl vyloženě špatný, jenže k jeho smůle zde existuje hra, která se jmenuje Battlefield 3 a ta je zkrátka lepší – nehledě na to, že má za sebou už dva roky. BF4 bych přirovnal spíše k datadisku – nová kampaň v tom samém herním systému, bohužel více odbytá. K tomu možná pár vychytávek do multiplayeru, ale to mi pro fungl novou hru jaksi nestačí… Dobrou noc a hodně štěstí u Battlefieldu 5!
Kluci v DICE si hodili kostkou a padla jim dvojka, takže do dvou let museli sesmolit pokračování zaslouženě úspěšného Battlefieldu 3. Dva roky ale nestačí, rozhodně ne pro hranaté mozky v DICE. Urputně jsem se snažil v Battlefieldu 4 nalézt nějaká citelná vylepšení oproti svému předchůdci, jenže marně, ba naopak některé věci se mi zdály ještě horší, ale všechno popořádku…
Grafika nedoznala žádných změn, jenž by dokázalo zaregistrovat oko běžného smrtelníka, stále však vypadá velice k světu. Zejména exteriéry působí příjemně, do jisté míry i realisticky. Pochválit musím zejména ztvárnění počasí, ať už jde o ostré Slunce, déšť, zimu, mlhu a hlavně vítr, který běžně ve hrách není tak výrazný. Design prostředí je taktéž ucházející, prostory jsou plné různých drobností, ve vzduchu často něco poletuje, to je pěkné. Není však náhoda, že vše zatímco vše se na povrchu pěkně leskne, po bližším prozkoumání můžete narazit na nejeden kaz. Zatímco z jedné, dvou problikávajících textur, či modelů ojediněle se vykreslujících s malinkým zpožděním bych mohl vinit svůj hardware, z neviditelných zdí a otřesného scriptování už mohu směle vinit herní designéry. V roce 2013 už opravdu neodpouštím situace, kdy nemohu někam projít, protože programátor nepočítal s tím, že tam budu chtít jít, popř. počítal s tím, že přijdu odjinud. Hra obsahuje poměrně dost momentů, kdy vybočení z naplánované cesty znamená selhání scriptu. Někdy se to projeví tím, že se musíte vrátit a projít určitým místem znova, někdy musíte v dané lokaci všechny zabít, aby se aktivoval spouštěč. Co je ale horší, že dvakrát během 7 hodinové kampaně se mi neuložil checkpoint, protože jsem nejspíš prošel jinudy a dvakrát jsem musel dokonce checkpoint restartovat, neboť jednou se pomrdal script a jednou jsem se propadl podlahou mimo level.
Z technické stránky musím ještě vytknout podivný, neautentický pocit při řízení auta, jehož zvuky nebyly dokonale sladěny s jízdou a dementní umělou inteligenci.
Co se týče hratelnosti, ta je vedena ve stylu BF3, resp. spíš horší. Občas si připadáte jako na „bojišti“ – jste v realistickém prostředí, máte rozhled, postupujete si dopředu střední rychlostí (hra je pomalejší než Modern Warfare), jenže v místech, kde by měly mise vrcholit, či přinést něco nového, se nestane nic. Nejlepší je rozhodně třetí mise na lodi, zbytek je poměrně triviální, nejsou zde žádné silnější momenty. Příběh totiž postrádá nápad, je obyčejný, téměř nijaký, charaktery mdlé – kampaň v BF3 s civilní zápletkou (výslech) a nechronologickým vyprávěním byla nesrovnatelně intenzivnější.
Celkově nemyslím, že by BF4 byl vyloženě špatný, jenže k jeho smůle zde existuje hra, která se jmenuje Battlefield 3 a ta je zkrátka lepší – nehledě na to, že má za sebou už dva roky. BF4 bych přirovnal spíše k datadisku – nová kampaň v tom samém herním systému, bohužel více odbytá. K tomu možná pár vychytávek do multiplayeru, ale to mi pro fungl novou hru jaksi nestačí… Dobrou noc a hodně štěstí u Battlefieldu 5!