Po třetím díle, který nepovažuji za příliš povedený, jsem dalšímu Assassinovi nijak zvlášť nedůvěřoval. Jak se ale objevovaly další a další informace o hře a gameplay videa, narůstala ve mně důvěra, že čtvrtá, pirátská verze legendární herní série by přece jen mohla být návrat na trůn. A taky že jo!
Těžko začít něčím jiným než vizuální stránkou hry, která člověka uchvátí hned v prvních minutách hraní - Karibik v tomto podání vypadá tak úžasně, že to do již tak skvěle fungujícího otevřeného světa přináší další prvek - možnost se prostě zastavit a kochat se krajinou. Zejména oceán je zpracován tak nádherně, že by měl jeden skoro chuť skočit šipku do monitoru a nechát se unášet na blankytných vlnách - ale unést jsem se teď nechal taky, plavme zpět ke hře.
Byli-li řeč o grafických orgiích, je však potřeba zmínit také jednu mouchu, kterou je optimalizace. Nedovedu posoudit, zda je lepší než u předchozího dílu, nicméně z vlastní zkušenosti i z článků některých herních webů je jasné, že v tomto ohledu se jistě leccos dalo udělat lépe, bohužel jde ale dnes o poměrně častý neduh, kdy se vývojáři o majitele slabších strojů příliš nezajímají.
Ruku v ruce s obrazovou stránkou hry jde i ta hudební, kde Brian Tyler, pokud se nepletu, vytvořil soundtrack, jenž hře (a lépe to snad vyjádřit nelze) sedne skutečně jako prdel na nočník. Španělská kytara, bardi v tavernách, námořnické popěvky - zkrátka atmosférická hudba, jak má být.
Pravým zlatým hřebem celé hry je ale svět. Svět, ve kterém můžete plundrovat nebo potápět lodě různých rozměrů a nákladů stylem vypůjčeným ze Sid Meier's Pirates!, což ale vůbec nepokládám za špatnou věc (včetně unikátních, gigantických legendárních lodí), vypiplávat vaše vlastní plavidlo do posledních detailů, lovit žraloky, velryby nebo třeba jaguáry, likvidovat nepřátele na nespočet způsobů a řetězit je do úchvatných komb (brutální zabití dvěma meči, dva druhy otrávených šipek, až čtvero bukanýrských bambitek atd.), hledat poklady v hlubinách karibiku i na souši, zneškodňovat templáře, dobývat pevnosti...
Nebo pochopitelně můžete jít po příběhu, jehož hlavní pirátská linie mi sice nepřipadá tak povedená, jako třeba u AC2, ale ono kolikrát se něco takového povede, že. Hlavní hrdina Edward Kenway není žádný jeliman a vlastně ani žádný assassin, ale společně s mnoha kolegy z branže, jakými jsou třeba Blackbeard, James Kidd nebo Anne Bonny vytváří zajímavou chásku a příběhovou linku, kterou bych určitě za nezábavnou neoznačil. Slabším článkem je dle mého názoru příběhová část odehrávající se v současnosti, jež na mě působí vcelku chaoticky, nudně a vlastně tak nějak přebytečně.
Sečteno a podtrženo, je tady opět jedna z nejlepších her součásné herní éry - Návrat krále, Návrat Jediho - říkejte si tomu, jak chcete, já jdu pařit!
Těžko začít něčím jiným než vizuální stránkou hry, která člověka uchvátí hned v prvních minutách hraní - Karibik v tomto podání vypadá tak úžasně, že to do již tak skvěle fungujícího otevřeného světa přináší další prvek - možnost se prostě zastavit a kochat se krajinou. Zejména oceán je zpracován tak nádherně, že by měl jeden skoro chuť skočit šipku do monitoru a nechát se unášet na blankytných vlnách - ale unést jsem se teď nechal taky, plavme zpět ke hře.
Byli-li řeč o grafických orgiích, je však potřeba zmínit také jednu mouchu, kterou je optimalizace. Nedovedu posoudit, zda je lepší než u předchozího dílu, nicméně z vlastní zkušenosti i z článků některých herních webů je jasné, že v tomto ohledu se jistě leccos dalo udělat lépe, bohužel jde ale dnes o poměrně častý neduh, kdy se vývojáři o majitele slabších strojů příliš nezajímají.
Ruku v ruce s obrazovou stránkou hry jde i ta hudební, kde Brian Tyler, pokud se nepletu, vytvořil soundtrack, jenž hře (a lépe to snad vyjádřit nelze) sedne skutečně jako prdel na nočník. Španělská kytara, bardi v tavernách, námořnické popěvky - zkrátka atmosférická hudba, jak má být.
Pravým zlatým hřebem celé hry je ale svět. Svět, ve kterém můžete plundrovat nebo potápět lodě různých rozměrů a nákladů stylem vypůjčeným ze Sid Meier's Pirates!, což ale vůbec nepokládám za špatnou věc (včetně unikátních, gigantických legendárních lodí), vypiplávat vaše vlastní plavidlo do posledních detailů, lovit žraloky, velryby nebo třeba jaguáry, likvidovat nepřátele na nespočet způsobů a řetězit je do úchvatných komb (brutální zabití dvěma meči, dva druhy otrávených šipek, až čtvero bukanýrských bambitek atd.), hledat poklady v hlubinách karibiku i na souši, zneškodňovat templáře, dobývat pevnosti...
Nebo pochopitelně můžete jít po příběhu, jehož hlavní pirátská linie mi sice nepřipadá tak povedená, jako třeba u AC2, ale ono kolikrát se něco takového povede, že. Hlavní hrdina Edward Kenway není žádný jeliman a vlastně ani žádný assassin, ale společně s mnoha kolegy z branže, jakými jsou třeba Blackbeard, James Kidd nebo Anne Bonny vytváří zajímavou chásku a příběhovou linku, kterou bych určitě za nezábavnou neoznačil. Slabším článkem je dle mého názoru příběhová část odehrávající se v současnosti, jež na mě působí vcelku chaoticky, nudně a vlastně tak nějak přebytečně.
Sečteno a podtrženo, je tady opět jedna z nejlepších her součásné herní éry - Návrat krále, Návrat Jediho - říkejte si tomu, jak chcete, já jdu pařit!
Pro: Skvěle fungující herní svět s velkým množstvím zábavných aktivit, pirátská sebranka, námořní bitvy, grafické zpracování, soundtrack
Proti: Sem tam nějaký bug, vzácně potíže s kamerou, nemožnost přeskočit některé animace, příběhová linie v současnosti