Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Risen

  • PC 80
Risen je hra, u které jsem hledal útěchu po dohrání série Gothic. Pravdou je, že je téměř ve všem totožný s hrami Gothic, pro někoho nuda a stereotyp, pro někoho milá skutečnost. Já osobně si hru vcelku oblíbil, protože mi připadá jako znovuzrození série Gothic, po vcelku hlubokém propadu třetího dílu.

Najdeme zde opět několik frakcí, které mají odlišné úkoly, avšak vždy vedou ke stejnému cíli, což je škoda, lepší by bylo, kdyby se od zvolené frakce zásadně měnil děj, bohužel to je zásadní slabinou i předešlé série Gothic a s tím nic neuděláme.

Tentokrát mě velmi nadchnul bojový systém, protože předtím jsem hrál jen Gothica 3, kde byl sice jednodušší než v předešlých KULTOVNÍCH dílech, ale zato nebyl vůbec efektní a hrdina máchal mečem jak blb a zmizelo vylepšování skillu po vizuální stránce. Risen nám to vrací a případá mi, že kdyby takhle vypadal třetí Gothic, série by byla ještě více legendární.

Příběh je opět Gothicovský. Nějaký trhan se dostane na místo kde je samozřejmě nedopatřením, a kde zjišťuje, že musí zachránit svět. U Gothica to bylo skvělé, protože to nebylo tak obvyklé, ale po tolika letech to přestává být zábavné.

Opět se mi líbilo rozdělení do kapitol, které zajišťuje perfektní gradaci děje.

Příroda a celkové prostředí bylo stejně jako v G3 úchvatné, nejvíce se mi líbil prales, do kterého jsme mohli vstoupit a byl vážně téměř neprostupný.

Verdiktem je toto: Risen má absolutně stejnou osnovu jako G2, vylepšenou grafiku G3, a téměř tak hutnou atmosféru jako G1. Nechápu tedy, jak mohlo po spojení všech kladných stránek předešlých her Gothic, vzniknout něco, co nesahá G1 a G2 ani po kotníky. Tuto otázku si pokládám vždy, když na tyto hry vzpomenu.

Pro: Hero příběh, prostředí, frakce, podobnost Gothicu

Proti: časem sterotypní úkoly, dějová osnova téměř shodná s G2

+13 +14 −1