Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Geyer • 29 let • 3. správce, číšník, barman, pomocný údržbář, zásobovač (vše v jednom : • Dolní Dvůr, Vrchlabí (ČR - kraj Královéhradecký)

Komentář

Přejít na komentáře

Guild Wars 2

  • PC 90
Guild Wars 2 je pro mě jedno z nejlepších MMO, co jsem kdy hrál. Z prvu bych se podíval na systém questů, které bych rád vysvětlil a trochu tím opravil Ebba. Dynamické eventy tu rozhodně questy nenahrazují. Každá mapa má minimálně okolo 10 - 13 questů, které jsou rozesety v každém rohu. Jediné v čem je rozdíl od ostatních MMO je ten, že nemusíte hledat zadavatele úkolů, ale plníte ho jakmile vkročíte do zóny jeho plnění. Jakmile se do této zóny dostanete, uslyšíte zvuk a objeví se vám v pravém horním rohu popis úkolu. Jakmile ho splníte, přijde vám odměna ve formě pošty. Dále se mi líbí, že quest nemusíte plnit třeba jen zabíjením, ale často máte dokonce i na výběr jak úkol splnit a můžete ho dokončit jak zabitím pár zvířat, tak třeba i sbíráním bylinek apod...

Dynamické eventy jsou zde také docela zajímavost. Stejně jako questy, tak i eventy jsou rozesety všude po oblasti. Nemají žádný zajímavý příběh ale spíš jde o bránění jeskyně před kentaury, nebo dobývání chrámového systému, či co to bylo. Po dokončení eventu jste následně hodnoceni medailí bronzovou, stříbrnou a nebo zlatou a podle toho dostanete XP, peníze a karmu (k té se ještě dostanu). Systém eventů ale obsahuje i world bossy, což jsou především draci.

Rád bych rozebral jinak dost uznávanou grafickou stránku, která je podle mě na tento žánr více než slušná. Prostředí je různorodé. Máme zde lávou vypálené spíše kamenité oblasti, Zasněžené hory, lesy i bažiny. Každá oblast má něco zajímavého na pohled což většinou ukazují tzv. body zájmu. Většinou to bývají nějaké trosky, zajímavě obrostlý strom, obrovský most nebo i ogří pevnost.

Na mapách samozřejmě ale nevidíte jen body zájmu nebo questy. Máme zde ještě visty, waypointy, a skillpointy. Visty jsou místa s dobrým výhledem a po sebrání se vám spustí mešní scénka, která výhled dá se říct zvýrazní. Waypointy jsou obyčejné teleporty, které se zpřístupní jakmile je objevíte no a skillpointy jsou místa, která vám po interakci darují jeden skillpoint. Ty často bývají doprovázeny protivníkem trochu tužšího kalibru, veteránem. Není ale nijak zvlášť těžké ho porazit. Po objevení všech těchto bodů na mapě (waypointy, skillpointy, visty, body zájmu) a po dokončení všech questů dostanete za odměnu truhlu, jejíž obsah závisí na rozmezí levelů, při kterých je mapa nejlépe hratelná. Dále tu máme jumping puzzly. Jsou to vesměs skákačky, ale nenechte se zmást. Občas dokážou potrhat nervy i flegmatikovi. Za ty je též odměna v podobě truhly. Problém je v tom, že je nejprve musíte najít. nejsou nijak zvýrazněné a pokud vám o nich neřekne kamarád, či si to nenajdete na internetu, narážíte na ně dá se říct náhodou.

Teď bych trochu rozebral dungeony, které jsou opět velmi různorodě zpracované. Máme tu celkem 8 dungeonů, které jsou rozděleny na 3 cesty. Dohromady máme tedy teoreticky 24 dungeonů, každý s vlastním příběhem. Po dokončení dostanete nějaké goldy, pár tokenů (což je měna za kterou kupujete gear) a nějaké itemy. Dále tu je zajímavost v podobě Fractal of the mists, což je speciální dungeon, do kterého když vkročíte, cestujete časem i prostorem do různých míst, kde spolu s partou plníte úkoly stejně jako v dungeonu. Rozdíl je v tom, že musíte absolvovat 3x nebo 4x náhodně generované cesty (kterých je myslím okolo 10) a teprve pak dostanete sladkou odměnu.

Každý dungeon, včetně fraktálu má svůj specifický gear, který je možno zakoupit po získaní určitého počtu tokenů. To mě dostává k herním měnám, kterých je tu dost. Máme klasické goldy, pak je zde karma, laurely, tokeny a další. Ke každé měně připadá její vlastní merchant, u které můžete většinou nakoupit jen za tu danou měnu.

Dále se mi na GW2 líbí i systém opotřebení. Může se stát, že se vám při souboji rozbije část zbroje nebo úplně rozlomí a musíte ji tudíž nechat opravit.

Teď bych přešel k PvP, jelikož k PvE jsem již řekl dost. Player vs Player je tu rozdělený na klasické PvP matche nebo systém WvsWvsW. Matche jsou řekl bych každému jasné. Vždy jde prostě o to zabrat menší území na mapě vyznačené barevným kruhem, které týmu přidává body.Ty pak ubývají oživováním hráčů (tedy aspoň myslím :D). Tým, který jako první vyčerpá své body, prohrává. WvsWvsW je pěkně provedený herní prvek. Jedná se vlastně o 4 obří mapy, na kterých bojí hráči ze 3 různých serverů mezi sebou. Hráči musí obsazovat různé državy, pevnosti, bránit zásobovací cesty a své pevnosti. Pokud to jde tak je většinou primární cíl dobýt největší pevnost, která se nachází uprostřed tzv bojiště, což je název jedné z map. Zbylé 3 mapy náleží každému jednomu serveru, ale i ty můžou hráči z jiného serveru dobýt, ač jsem to ještě nezažil. Problém je zde jediný a to je málo wayipointu a absence mountů. Ano čtete dobře, v GW2 nejsou žádní mounti. takže pokud umřete musíte se teleportovat zpátky do své původní pevnosti a můžu říct, že mi to drásalo nervy.

Teď bych se trochu podíval na classy. Tady prakticky neexistuje naše známá svatá trojice. Dobře známý herní systém v podobě tanka, damage a healera je tu značně oslaben. Spíš bych řekl, že zde existuje jen damage a healer. Každý jednotlivý dungeon je dobře sehraná skupina schopná projít třeba i přes fakt, že je složená jen z damage dealerů nebo třeba i jen healerů. Tank je zde zbytečný už z toho důvodu, že ve hře chybí taunty a tank tudíž není schopen na sebe bosse či skupinu nepřátel nalákat. Mám pocit, že většinou utočí spíš na ty, kteří udílí největší poškození. Výběr classy je tudíž jen o tom, jestli chcete ovládat uměmí nekromancie, být neustále se svým zvířecím mazlíčkem, nebo být spíše hrdý válečník. Je to jen na vás.

Pokud jsem zde něco nezmínil a kdokoli z vás měl nějaké dotazy, směle se na mě obraťte. Za mě má hra 90%
+8 +11 −3