Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Empire: Total War

  • PC 80
V sérii už jsem několik kusů prošel a spokojenost vždy převažovala nad negativy. Nejinak je tomu o tohoto titulu, nicméně nebudu skrývat, že kvalita šla výrazně dolů:
Základní koncept TW zůstal naštěstí nezměněn. Strategická mapa se dočkala několika výraznějších a pozitivních změn a některé z nich stojí za zmínku: Gentlemani (nechybí ani Prokop Diviš), možnost stavět i mimo hlavní města, lodní bitvy, propracovanější zpracování obchodu, politicko-diplomatická jednání a v neposlední řadě výzkum. Díky několika různým volbám druhu kampaně tak lze zvítězit v prestiži státu bez nutnosti ovládat půl evropy. Dokonce i obtížnost strategické mapy na very hard je obstojná - měl jsem co dělat a několik válek jsem i prohrál a musel se za cenu míru vzdát svých území.

V bitvách však už je vidět odfláklost tohoto produktu. Všech evropských pevností jsou dva druhy v závislosti na jejich vylepšení. Skutečně mě nebavilo dobývat pořád jednu a tu samou pevnost se stejně rozmístěnými budovami uvnitř. Nebudu snad ani rozebírat proč tyto pevnosti nelze nijak opravit. Takže za tři roky od uplynulé bitvy zde stále plápolají ohně z pobořených sutin.

Inteligence vašich jednotek často pokulhává a např. jejich efektivní umisťování na hrady je opravdu často dílem šťasné náhody. Ještě hůř je na tom inteligence nepřátelských armád v bitvě. Nejen, že neposkytují žádnou výzvu a vždy se chovají stejně pasivně, ale dokonce při jasně patové situaci (při obléhání zbydou nepříteli jen artilerie) bitva stále trvá a pokud ji hráč nechce ztratit, musí celou dobu počkat, než vyprší časový limit. Naštěstí jde čas až 4x zrychlit.

Mou poslední hrubou výtkou je optimalizace. Na mojem poměrně nadupanym komplu s i5 se hra při tazích nepřítele hrozně sekala a tah největšího státu světa trval v závěru hry 5 minut, někdy i víc(!!!). Asi se (doufám) jedná jen o bug, který mi však znemožnil dotáhnout to až do 1800, odmítal jsem vždy kliknout na tah a jít si balkón zapálit cigáro.

Inu jak pokračuje série dále, snaží se více vylepšovat a zdokonalovat koncept, což se i částečně daří, ale neodstraňování strarých chyb (UI) a předčasné vydávání sérii rozhodně nesvědčí.

Tentokrát "jen" za 80% Tudy dál už cesta asi nevede.

Pro: Grandiózní kampaň, koncept, výzkum, délka hry

Proti: optimalizace (bug?), pevnosti, UI

+5