Krásný návrat ke starým časům, kdy zvlhne oko nejednoho fanouška už při pohledu na kurzor myši. A i po rozehnání mlžného oparu nostalgie nám tu zůstane velmi povedená a příjemně hratelná adventura.
Pátý Broken Sword logicky nepřináší vůbec nic nového, což ani nebyl jeho účel. Jak Charles Cecil na Kickstarteru slíbil, tak také splnil. Tohle je čistě fanouškovská záležitost. Nejsem si jistý, jak moc taková hra vůbec může zabodovat u Georgem a Nico nepolíbeného publika.
Každopádně. Příběh v první epizodě je nadějně rozběhnutý a rozhodně smysluplnější a zajímavější než ve dvojce. Úvod je sice hodně nucený a sem tam se tempo díky vleklejšímu dialogu zadrhne, ale díky humoru a nadsázce nepřestává bavit. Hádanky jsou sympatické a jejich řešení často oldschoolově bláznivé. Stejně tak ručně kreslené lokace, prosycené atmosférou a malebnou nostalgii. A nakonec ani ty 3D postavy nejsou tak do očí bijící a rušivé, jak se zdálo v prvopočátku vývoje.
Po první epizodě jsem naprosto spokojený backer a těším se na zakončení.
Druhá epizoda The Serpent's Curse je vcelku rozporuplná. Naprosto utíná dosavadní děj a tak nějak zapomíná na většinu událostí z úvodní části. Nerad bych Cecila podezříval z alzheimera, ale tady mi vážně nezbývá nic než kroutit hlavou. Vytratila se detektivní zápletka a místo řešení vraždy se George s Nico pouští do jakési zkratkovité záchrany světa. Co naplat. Krapet přepálené a šílené konce k Broken Swordu už tak nějak patří. Stejně jako bláznivé řešení hádanek, které tu spolu s dialogy opět nepostrádá vtip a nadhled. Celkově druhá část nabízí o něco zajímavější hratelnost, byť o dost sevřenější na menším počtu obrazovek.
Nejvíc zamrzí ztráta původní atmosféry, kterou se sice kozel snaží vynahradit seč mu rohy stačí, ale marně. Twist na lanovce je totiž scénáristická zhovadilost na úrovní žáka letního kurzu tvůrčího psaní. Šílený konec proběhne během mrknutí oka. A odfláknuté outro už je jen závěrečným kopancem mezi nohy fanouškům série, kteří čekali poctivý závěr.
Rád bych si na druhou epizodu počkal klidně i o několik měsíců déle, kdyby byla opravdu kompletně dokončena. Bohužel takhle jsme byly namlsání krásně nostalgickým úvodem a doraženi krátkým a nesmyslným závěrem.
Pátý Broken Sword logicky nepřináší vůbec nic nového, což ani nebyl jeho účel. Jak Charles Cecil na Kickstarteru slíbil, tak také splnil. Tohle je čistě fanouškovská záležitost. Nejsem si jistý, jak moc taková hra vůbec může zabodovat u Georgem a Nico nepolíbeného publika.
Každopádně. Příběh v první epizodě je nadějně rozběhnutý a rozhodně smysluplnější a zajímavější než ve dvojce. Úvod je sice hodně nucený a sem tam se tempo díky vleklejšímu dialogu zadrhne, ale díky humoru a nadsázce nepřestává bavit. Hádanky jsou sympatické a jejich řešení často oldschoolově bláznivé. Stejně tak ručně kreslené lokace, prosycené atmosférou a malebnou nostalgii. A nakonec ani ty 3D postavy nejsou tak do očí bijící a rušivé, jak se zdálo v prvopočátku vývoje.
Po první epizodě jsem naprosto spokojený backer a těším se na zakončení.
Druhá epizoda The Serpent's Curse je vcelku rozporuplná. Naprosto utíná dosavadní děj a tak nějak zapomíná na většinu událostí z úvodní části. Nerad bych Cecila podezříval z alzheimera, ale tady mi vážně nezbývá nic než kroutit hlavou. Vytratila se detektivní zápletka a místo řešení vraždy se George s Nico pouští do jakési zkratkovité záchrany světa. Co naplat. Krapet přepálené a šílené konce k Broken Swordu už tak nějak patří. Stejně jako bláznivé řešení hádanek, které tu spolu s dialogy opět nepostrádá vtip a nadhled. Celkově druhá část nabízí o něco zajímavější hratelnost, byť o dost sevřenější na menším počtu obrazovek.
Nejvíc zamrzí ztráta původní atmosféry, kterou se sice kozel snaží vynahradit seč mu rohy stačí, ale marně. Twist na lanovce je totiž scénáristická zhovadilost na úrovní žáka letního kurzu tvůrčího psaní. Šílený konec proběhne během mrknutí oka. A odfláknuté outro už je jen závěrečným kopancem mezi nohy fanouškům série, kteří čekali poctivý závěr.
Rád bych si na druhou epizodu počkal klidně i o několik měsíců déle, kdyby byla opravdu kompletně dokončena. Bohužel takhle jsme byly namlsání krásně nostalgickým úvodem a doraženi krátkým a nesmyslným závěrem.