Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radomír Bobek • 44 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Borderlands 2

  • PC 60
Borderlands 2 je více než čímkoli jiným v zásadě spíše datadiskem výborné jedničky než samostatnou hrou. Má velmi rozmanité prostředí, tuny zbraní, nepřátel a questů. Prvních osm deset hodin jsem byl naprosto nadšen a mé hodnocení se pohybovalo okolo 85 %. Celá audiovizuální prezentace byla zpočátku velmi stylová s daleko větším důrazem na příběh, easter-eggy a samotné postavy. Nakonec mi ovšem hra celkově přišla o třídu slabší než předchozí díl. Autoři se totiž místo vybalancované hratelnosti vyřádili na nevtipných vtipech, dialozích, u kterých scénaristé zcela zbytečně tlačili na pilu a tvorbě dvou tak neskutečně otravných NPC (Tiny Tina & Claptrap), že jsem měl velkou chuť je odprásknout (NPC, ne autory) po druhé větě, což bohužel hra neumožňuje.

Na výběr jsou čtyři (s DLC další dva) charaktery, které jsou ovšem jak už naznačil Arc poměrně nevyvážené, osobně jsem hrál za Commando a mohu pouze potvrdit jeho závěr "věžička nic moc". Chybí weapon proficiency z jedničky, na druhou stranu si postava může plněním speciálních "Badass" výzev vylepšovat různé vlastnosti typu "Melee damage" nebo "Critical Hit".

Samotné mapy jsou proti jedničce podle mého větší a více otevřené, nechybí ani vyšší frekvence boje ve vozidlech. Questů je opět hromada, ovšem po splnění prvních dvaceti vedlejších se člověk začne plně soustředit pouze na hlavní. Hra je i tak místy děsivě repetivní, náplní vedlejších úkolů je až na výjimky "běž a vystřílej", nejlépe v mapách, kde jsem "šel a vystřílel" už několikrát v rámci plnění hlavního úkolu. Z hlediska zkušeností nejsou "vedlejšáky" příliš synchronizované s hlavními úkoly (stejně jako DLC), člověk se při plnění vedlejších úkolů dostane rychle do situace, že daný hlavní úkol je dělaný pro postavu s levelem o pět nižším a tím pádem to celé postrádá smysl (protože ze slabých nepřátel dostane 1 EXP a navíc nachází slabé zbraně). Na hře je také hodně vidět, že je dělaná v prvé řadě pro kooperativní hraní více hráčů, do mnoha nepřátel na odpovídající úrovni je třeba vystřílet vagón nábojů z poměrně silných zbraní (myšleno pistolí, SMG a útočných pušek, brokovnice jsem nepoužíval a sniperky a raketomety dělají pořád slušnou paseku). Obtížnost bojů s bossy je velmi nevyvážená, takový Bloodwing mi díky malé aréně zatápěl velmi slušně, boj s BNK3R byl spíše otravně dlouhý než těžký a finální boss naopak směšně jednoduchý.

Narozdíl od jedničky jsem měl problém najít zbraň, se kterou bych byl po všech stránkách spokojený. Používal jsem na střídačku útočnou pušku a sniperku, doplňoval podle potřeby SMG a pistolí, později místo pistole raketometem (brokovnice mě díky omezené možnosti použití vůbec neoslovily). Když byla zbraň uspokojivě silná, tak se pomalu nabíjela, měla malý zásobník či další problém. Sotva jsem začal používat uspokojivě silnou elementární zbraň, tak jsem narazil na protivníky, kteří byli proti jejím účinkům imunní. Jako obecně nejsilnější a nejčastěji použitelné zbraně se mi jevily ty, které měli jako přídavný efekt explozi (a žádné elementální damage), ačkoli měly být "papírově" slabší než jiné dražší kousky.

Ve hře se navíc po více než roce vyskytují nepochopitelné chyby. Skriptování je místy poměrně odfláknuté, nepřátelé se často objevují z černých děr v texturách, které mají symbolizovat dveře, navíc se tak děje po překročení imaginární čáry na zemi, což je opravdu slabé. Když ukončíte předčasně hlavní dějovou linii (odskočíte si teleportem do Sanctuary), tak se klidně může stát, že bude chybět teleport zpátky, vy projdete kus úrovně znovu (se všemi otravnými boji) a na klíčovém místě se neobjeví boss a neotevřou dveře dál (pomohlo pouze vyskočení ze hry).

Zbytečnost "rýžovacích" DLC už tady rozebrali ostatní, krom "pirátského" nesahají DLC k jedničce ani po paty (Underdome Riot jsem pravda raději nehrál).

Pro: audiovizuální zpracování, dvě tuny obsahu

Proti: místy děsivá repetivnost, nevyvážená obtížnost, chyby, zbytečná DLC

+18 +19 −1