Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Terrorist Takedown

  • PC 15
Myslím, že špatná hra si zaslouží komentář stejný jako hra dobrá a přestože bych mohl TT shrnout dvěma nepříliš slušnými slovy, pokusím se o klasický komentář. Na úvod musím zdůraznit to, že nízkorozpočtové hry nemají žádné body k dobru, žádné polehčující okolnosti, které by ovlivnily mé hodnocení. To jestli hru vytvořilo pět nebo padesát lidí a jestli na to měli pár tisíc anebo milionů dolarů mi je šumafuk. Podle zdejších zvěstí se zdá, že při setkání s TT je nejlepší očekávat to nejhorší, protože pak nebude hráč ničím překvapen. To se skutečně potvrdilo…

Zprvu mne překvapila slušná úvodní hudba hrající v přehledném menu. Dopředu jsem věděl, že jdu do hry, jež se nese v duchu známého Moorhuhnu, a že slepičky jen vystřídali teroristé, kteří vypadají jako strašáci do zelí. Hra se skládá z 16 misí, přičemž před každou je nástin pozadí akce v podobě textu. Ve hře žádný příběh není, tudíž jsou ony texty pouze dekorací a já je četl jen pro zajímavost. Drtivá většina misí je založena na tom, že se hráč veze v jakémsi dopravním prostředku a střílí do zvýrazněných nepřátel, kteří navíc mají i ukazatel zdraví. Vše vypadá nehorázně primitivně a jediným drobnějším zádrhelem je riziko přehřátí zbraně. V pár misích dojde na ovládání vrtulníku a to je vlastně vrchol TT. Komentář by mohl tímto bodem skončit, ale pokusím se rozepsat jednotlivé mise, přičemž vynechám pasáž, kdy jsem měl chuť v 6. a 15. misi rozflákat klávesnici a naopak přidám počet pokusů, to abyste měli představu jaká (ne)jsem lama. Vše je samozřejmě zabaleno do spoileru, ale pokud chcete dopředu vědět do čeho jdete, doporučuji ho rozkliknout…

1. Je zvykem, že první mise bývá jedna z nejlehčích. V TT to neplatí. Let vrtulníkem nad hnusným městem a střílení ještě hnusnějších panáčků patří k průměru, co se obtížnosti týče. Vypadly textury některých domků a na závěr vrtulník asi dvakrát obkroužil prázdné náměstí – pohyb vozidel je nalajnovaný a vše končí v daný moment, ne po zabití nepřátel.
Pokusy - 2

2. Druhá mise mě dokázala vyškolit a přesvědčila o tom, že ač je hra vlastně primitivní, jen tak se na konec nedohrabu. Mise je dlouhá, žádné checkpointy neexistují, a když mě podruhé odpravil ten samý zmetek s raketometem, bylo to k vzteku. Spíše než o rychlosti to bylo o tom naučit se pozice především raketometčíků, což tak nějak předpokládá nejeden restart. A ke konci mise samozřejmě vypadly textury.
Pokusy - 3

3. Po minulé misi jsem očekával další krizi, ale místo ní přišlo něco tak primitivního, ač jsem nechápal. Obtížnost je brutálně nevyvážená. Postřílení těch pár nabíhajících teroristů je otázkou cca 20 sekund a můj palpost vydržel až neobvykle mnoho.
Pokusy - 1

4. Likvidace projíždějících vozidel pomocí děla je o dobrém odhadu. Jde jen o to, aby se určitý počet vozidel nedostal k městu v dálce.
Pokusy – 1

5. Mise s vrtulníkem se může jevit jako dobré zpestření, nicméně jeho ovládání je poměrně těžkopádné. Navíc kamera dost zlobí a já si dokonce přál návrat k předešlému typu misí.
Pokusy - 1

6. A je to tady… Úkol vypadá prostě – zaměřit zvýrazněný vrtulník udržet na něm kurzor myši, a jakmile to půjde, vypálit. Místo vcelku nápadité mise je frustrace, protože za A: když vrtulníky překročí určitou linii, je to v háji a nikoho nezajímá, že je stejně stihnu sestřelit. Za B: Když jsou vrtulníky blízko sebe, zaměřování začne přeskakovat mezi nimi a netrefím nic. No a za C: Občas zaměřená raketa stejně mine svůj cíl. Kdybych tady měl vyjádřit své pocity, asi bych dostal blokaci za přílišnou vulgaritu, takže raději pomlčím.
Pokusy - 4

7. V podstatě mise č.6 jen s tím rozdílem, že se nepohybujete, ale stojíte na místě, přičemž voják je takový idiot, že ač vidíte vrtulníky dopředu, nemůžete se na ně otočit.
Pokusy - 1

8. Opět džíp a tentokrát střelba na vlny nepřátel skrze kouř či prach. ‚Kouř a prach‘ je vlastně jen jednobarevná clona co se prolíná se clonou odlišného odstínu barvy. Výsledek – hnus.
Pokusy - 1

9. Vrtulník a ochrana konvoje. Když jsem vystřílel nepřátele, trvalo asi ještě pět minut, než konvoj dojel na místo, aby se napsalo – mise splněna.
Pokusy - 1

10. Let nad přístavem je nejen dlouhá, ale v závěru i celkem obtížná mise, protože přelet nad městečkem je vyloženě stupidní - nemůžete na teroristy střílet, zatímco oni na vás ano. Není to první případ, kdy hra tak nějak počítá s úbytkem vašeho zdraví. V tomto případě je to asi až 50%.
Pokusy - 2

11. Další trapně jednoduché držení linií. Vážně nechápu, proč obtížnost postupně nevzrůstá.
Pokusy - 1

12 Celkem náročná záležitost s dělem a tanky. Jedna z mála zábavných misí.
Pokusy – 2

13. Primitivnost s vojákem a bezedným raketometem. Navíc s panoramatickým výhledem na odporné město co vypadá jak chaoticky rozmístěné počmárané krabice
Pokusy - 1

14. Asi nejlehčí let ve vrtulníku. Být fakt velká lama, odradí mě první dvě vcelku obtížné mise a vůbec mě nenapadne, že více než polovina všech následujících misí je triviálnost.
Pokusy - 1

15. Opakuje se situace v misi 6, jen je vše mnohem kratší a taky obtížnější. Vrtulníky nalétávají takřka neustále a i když je stihnu sundat, započítají se mi jako nesestřelené.
Pokusy – 7

16. A na závěr to nejtěžší… vlastně spíše naopak, protože jde o další trapnost s ničením skladů pomocí vrtulníku.
Pokusy - 1


Po dohrání všech misí, jejichž celková délka skutečně odpovídá cca hodině a půl, nenásleduje absolutně nic, ani seznam autorů, jak bývá zvykem. Hráč si dokonce může říkat, jestli ta poslední mise byla opravdu úspěšně splněna nebo jde jen o další z řady bugů. TT je zkrátka oddechová arkáda jako zmiňovaný Moorhuhn. Rozdíl je v tom, že střílení slípek díky své nápaditosti může pobavit mnohem víc než prostoduchá střelnice, kterou TT je.

Pro: Nenáročná střelnice

Proti: Do očí bijící primitivnost, hnusná grafika, zabugovanost, přehnaná obtížnost misí 6 a 15, celkově nevyvážená obtížnost

+5