Po dohrání Crysis 2 jsem si říkal tak to bychom měli hotovo. O to víc mě překvapilo oznámení třetího dílu. Navíc s lukem. V té době obliba luku byla veliká a objevila se až podezřele v mnoha hrách. Crysis 3 se navíc objevila necelé dva roky po dvojce, to vše ve mě budilo pochybnosti a jen snahu vytáhnout z toho co se ještě dá a vydělat.
On zde příběh byl vždy takový mišmaš od všeho, postav se zde objeví jen pár ale zato jsem docela zapamatování hodné zvláště díky propracované grafice a animaci obličejů vypadají neskutečně. Vše se vrací ale do starých kolejí, máme tu obrovskou zlou korporaci Cell která vládne světu prakticky, a brzy se vrátí na scénu opět sephové, když je hráč vyhodí dveřmi přijdou oknem. A zde mi to to se týče příběhu a hratelnosti docela skřípe. Radši to dám do spoileru opět se začátek zaměřuje na lidské protivníky a jejich lovení, kdy několik prvních misí tvoří oni tu náplň misí. Pak dojde na klasický návrat vetřelců kdy zde vezmou iniciativu a všechny a vše začnou likvidovat a nikdo je nedokáže zastavit. Pak dojde na grand finále kdy se lehce opět dostaví ke slovu vozidla, a pak scény kdy teprve to vypadá že jde o vše a je tu nějaký ten velký boj o planetu. Zlikviduji několik důležitých oblastí a hurá k hlavnímu nepříteli. Problém je v tom že tahle šablona tu byla úplně stejně v druhém díle a vlastně i v prvním. Nějaká snaha o něco nového zde zkrátka chybí.
Příběh a šablona viz. spoiler mě tedy totálně zklamal. Co se týče samotné hratelnosti, tak zde se toho taky mnoho nezměnilo. Ano nový luk je děsně cool a v některých chvílích na začátku až příliš overtop zvlášť díky možnosti střílet a zůstat neviditelný. Nová možnost hackování minových polích a strážních věží je spíše nutnost než nějaká úžasná věc. Zbraně mi přišli snad ještě více dány stranou na to aby vynikl právě luk. Ale celkově mi přijde že autoři hratelnost a snahu hru posunout někam dál vypustili a zůstali ve stejných kolejích.
A právě v tomto vidím kámen úrazu. Žádný posun v příběhu, hratelnosti a snahu to spíše nacpat do menších prostor, nacpat co nejvíc nepřátel a možnost jejich přivoláváním prodlužovat dobu v oblasti na jejich likvidaci. Je to zkrátka furt to samé. Hra má sice opravdu nádhernou grafiku a technologie CryEnginu 3 je neskutečná podívaná, jenže co z toho když se vším ostatním zůstaneme na místě.
Ano jsou zde wow scény a momenty. Působí to jako našlapaný akční film a ke konci to může i působit epicky, jenže je to furt to samé a provařené. To co fungovalo v jedničce která měla obrovskou plochu a mnohem lepší gameplay díky otevřenosti a velikosti světa, je zde nacpáno do několika oblastí a map které působí koridorově. Je to sice stále nadprůměrná hra ale už vycucaná na kostní dřeň.
On zde příběh byl vždy takový mišmaš od všeho, postav se zde objeví jen pár ale zato jsem docela zapamatování hodné zvláště díky propracované grafice a animaci obličejů vypadají neskutečně. Vše se vrací ale do starých kolejí, máme tu obrovskou zlou korporaci Cell která vládne světu prakticky, a brzy se vrátí na scénu opět sephové, když je hráč vyhodí dveřmi přijdou oknem. A zde mi to to se týče příběhu a hratelnosti docela skřípe. Radši to dám do spoileru opět se začátek zaměřuje na lidské protivníky a jejich lovení, kdy několik prvních misí tvoří oni tu náplň misí. Pak dojde na klasický návrat vetřelců kdy zde vezmou iniciativu a všechny a vše začnou likvidovat a nikdo je nedokáže zastavit. Pak dojde na grand finále kdy se lehce opět dostaví ke slovu vozidla, a pak scény kdy teprve to vypadá že jde o vše a je tu nějaký ten velký boj o planetu. Zlikviduji několik důležitých oblastí a hurá k hlavnímu nepříteli. Problém je v tom že tahle šablona tu byla úplně stejně v druhém díle a vlastně i v prvním. Nějaká snaha o něco nového zde zkrátka chybí.
Příběh a šablona viz. spoiler mě tedy totálně zklamal. Co se týče samotné hratelnosti, tak zde se toho taky mnoho nezměnilo. Ano nový luk je děsně cool a v některých chvílích na začátku až příliš overtop zvlášť díky možnosti střílet a zůstat neviditelný. Nová možnost hackování minových polích a strážních věží je spíše nutnost než nějaká úžasná věc. Zbraně mi přišli snad ještě více dány stranou na to aby vynikl právě luk. Ale celkově mi přijde že autoři hratelnost a snahu hru posunout někam dál vypustili a zůstali ve stejných kolejích.
A právě v tomto vidím kámen úrazu. Žádný posun v příběhu, hratelnosti a snahu to spíše nacpat do menších prostor, nacpat co nejvíc nepřátel a možnost jejich přivoláváním prodlužovat dobu v oblasti na jejich likvidaci. Je to zkrátka furt to samé. Hra má sice opravdu nádhernou grafiku a technologie CryEnginu 3 je neskutečná podívaná, jenže co z toho když se vším ostatním zůstaneme na místě.
Ano jsou zde wow scény a momenty. Působí to jako našlapaný akční film a ke konci to může i působit epicky, jenže je to furt to samé a provařené. To co fungovalo v jedničce která měla obrovskou plochu a mnohem lepší gameplay díky otevřenosti a velikosti světa, je zde nacpáno do několika oblastí a map které působí koridorově. Je to sice stále nadprůměrná hra ale už vycucaná na kostní dřeň.