Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Crysis 3

  • PC 65
Po dohrání Crysis 2 jsem si říkal tak to bychom měli hotovo. O to víc mě překvapilo oznámení třetího dílu. Navíc s lukem. V té době obliba luku byla veliká a objevila se až podezřele v mnoha hrách. Crysis 3 se navíc objevila necelé dva roky po dvojce, to vše ve mě budilo pochybnosti a jen snahu vytáhnout z toho co se ještě dá a vydělat.

On zde příběh byl vždy takový mišmaš od všeho, postav se zde objeví jen pár ale zato jsem docela zapamatování hodné zvláště díky propracované grafice a animaci obličejů vypadají neskutečně. Vše se vrací ale do starých kolejí, máme tu obrovskou zlou korporaci Cell která vládne světu prakticky, a brzy se vrátí na scénu opět sephové, když je hráč vyhodí dveřmi přijdou oknem. A zde mi to to se týče příběhu a hratelnosti docela skřípe. Radši to dám do spoileru opět se začátek zaměřuje na lidské protivníky a jejich lovení, kdy několik prvních misí tvoří oni tu náplň misí. Pak dojde na klasický návrat vetřelců kdy zde vezmou iniciativu a všechny a vše začnou likvidovat a nikdo je nedokáže zastavit. Pak dojde na grand finále kdy se lehce opět dostaví ke slovu vozidla, a pak scény kdy teprve to vypadá že jde o vše a je tu nějaký ten velký boj o planetu. Zlikviduji několik důležitých oblastí a hurá k hlavnímu nepříteli. Problém je v tom že tahle šablona tu byla úplně stejně v druhém díle a vlastně i v prvním. Nějaká snaha o něco nového zde zkrátka chybí.

Příběh a šablona viz. spoiler mě tedy totálně zklamal. Co se týče samotné hratelnosti, tak zde se toho taky mnoho nezměnilo. Ano nový luk je děsně cool a v některých chvílích na začátku až příliš overtop zvlášť díky možnosti střílet a zůstat neviditelný. Nová možnost hackování minových polích a strážních věží je spíše nutnost než nějaká úžasná věc. Zbraně mi přišli snad ještě více dány stranou na to aby vynikl právě luk. Ale celkově mi přijde že autoři hratelnost a snahu hru posunout někam dál vypustili a zůstali ve stejných kolejích.

A právě v tomto vidím kámen úrazu. Žádný posun v příběhu, hratelnosti a snahu to spíše nacpat do menších prostor, nacpat co nejvíc nepřátel a možnost jejich přivoláváním prodlužovat dobu v oblasti na jejich likvidaci. Je to zkrátka furt to samé. Hra má sice opravdu nádhernou grafiku a technologie CryEnginu 3 je neskutečná podívaná, jenže co z toho když se vším ostatním zůstaneme na místě.

Ano jsou zde wow scény a momenty. Působí to jako našlapaný akční film a ke konci to může i působit epicky, jenže je to furt to samé a provařené. To co fungovalo v jedničce která měla obrovskou plochu a mnohem lepší gameplay díky otevřenosti a velikosti světa, je zde nacpáno do několika oblastí a map které působí koridorově. Je to sice stále nadprůměrná hra ale už vycucaná na kostní dřeň.
+16 +18 −2